v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af MOW »

Vel, Alex - nu her til morgen afprøvede jeg metoden med at starte og lade den gå i 5 min uden speeder. Efter de 5 min gik den nede på de 800 omdr - så jeg kørte en tur på ca 25 km både på landevej med ca 80 km/t og nede i 40 km/t i by - den fungerede perfekt. Testede også med fartpilot - ingen problemer. Så jeg tænkte at nu er den ged barberet. :lol:

Men da jeg startede 15 min senere og kørte bagefter gik den lidt for højt på tomgang igen, men den faldt ned efter ca 5 km. Så gik der en god time og så startede jeg igen og kørte ca 6 km - no problems! :-

Så den er (nok) på rigtig vej... I hope! :- :/[]

Tak, Alex m.fl. (y)

/martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af jape »

Hej igen

Hvis det kun er når du starter med kold motor, kan det være at dit batteri er dårlig. Hvis spændingen på batteriet bliver for lav i start øjeblikket, starter den i nød program. Den går over i normal program når den har kørt lidt eller bliver genstartet, når der er ladet lidt på batteriet.

/Jan
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af Høy »

Vel, Alex - nu her til morgen afprøvede jeg metoden med at starte og lade den gå i 5 min uden speeder. Efter de 5 min gik den nede på de 800 omdr - så jeg kørte en tur på ca 25 km både på landevej med ca 80 km/t og nede i 40 km/t i by - den fungerede perfekt. Testede også med fartpilot - ingen problemer. Så jeg tænkte at nu er den ged barberet
Den skal først stå i 10 minutter kun med tænding på (motor slukket), men jeg er slet ikke overbevist om, at den metode virker. Den er kun beskrevet i et enkelt indlæg på et tysk forum.

Ellers må du have fat i en VAG-COM eller noget tilsvarende.

Linket indeholder en meget nøje beskrivelse af fremgangsmåden. Bemærk, at de skriver, at du ikke må køre programtrinnene, uden at ventilens/regulatorens stik er sat i, da det kan ødelægge styreenheden.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af MOW »

Først - til Jan: Det sker ikke kun når den er kold. Jeg har checket batteriet og det er ok opladet.

Til Alex: Jeg droppet det med de 10 min med tændingen på og i stedet tog jeg batteriet fra i 5 min. Tænkte at det gav den samme restart.

Det sker at den går for højt i det ene øjeblik ( ca 1000-1200 omdr ) selv når den har gået nede på de 800 lige før. Så hvis jeg slukker motoren og genstarter - så går den igen på de 800 omdr... Det er lidt som den hænger sig lidt op med en form for choker funktion.

Men i starten efter montering af den nye ventil gik den helt oppe på 1400 omdr så det virker som den er ved at justeres ned... af sig selv?? :? :lol:
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af bnjw »

Et gæt på fejlkilden kunne være din temperatursensor F76, der sidder bag på motor umiddelbart lige ved siden af din tomgangsregulator.

Gættet kommer fra jeg har en A4 med samme motor med samme symptomer, hvor jeg også skiftede tomgangsregulator. Fik samme problem med omdrejninger umiddelbart lå højt, men synes at falde efterhånden, for til sidst at ende i samme problemer igen.

Det vil hurtigt kunne konstateres med tester på.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af Lambrecht »

Hvis du vil prøve at få de fejlkoder ud, der måtte være til at udlæse - er du velkommen til at smide en sms tosyvetfemseksseksnulnul
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af MOW »

Hej

Nu er jeg også kommet til at der er "noget" galt fordi de store møller foran køler ikke dvs. de starter ikke selv om de skulle køle. De kører kun når klimaanlægget er tændt. Resultatet var her forleden så begyndte den at koge inde midt i myldretiden i Kbh. Jeg reddede den ved at tænde for klimaanlægget, men der røg ud ca 1,5 kølervæske før møllene fik temperaturen ned.

Så... jeg har også kigget lidt http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF - og finder den Kuhlmitteltemperatursensor værende yderst interessant. Den hedder dog G62 og ikke F76 så mit spørgsmål til bnjw: er det den samme som du beskriver?

Hvis så, kan den erhverves på ebay.de til EUR 12,76 + fragt så her kan selv jeg være med :lol:

venlig hilsen
Martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af morten00 »

MOW skrev: 19/10/2021 15:18 Hej

Nu er jeg også kommet til at der er "noget" galt fordi de store møller foran køler ikke dvs. de starter ikke selv om de skulle køle. De kører kun når klimaanlægget er tændt.
Det er ikke følerne på selve motoren der starter møllerne på køleren, det er en føler i bunden af selve køleren.
Kan du huske den her tråd https://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=249657 ?

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af MOW »

Ja, Morten, men den føler har jeg fået skiftet for mindre end 6 måneder siden... kan selvfølgelig være en fejl med den nye termokontakt, men bob bob :?
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af Høy »

Der står i teksten, hvad G62 bruges til. Det er ikke til styring af propellerne, men til tændingskarakteristik og diverse beregninger af benzinmængde, tomgangsregulering, afbrydelse af benzinen i påløb...

Den har såkaldte erstatningsværdier (står der også), dvs. hvis den er defekt (eller stikket er fjernet), arbejdes der med 20 grader ved motorstart og 80 grader ved motordrift. Hvis det forbedrer noget at tage den af, er den formodentlig defekt, men du kan ikke regne med andet end en forværring ved koldstart på denne årstid, for den er langt fra 20 grader.

Drej hjulene helt ud til den ene side, og prøv, om du kan få armen ind til den nederste kølerslange (kør varm, og sluk motoren, så du ikke får hånden ind i en drivrem eller noget, og hold hånden på sikker afstand af ventilatorerne - hvis de pludseligt sætter sig i gang, er hånden kebab! +( ;( ). Termokontakten sidder der i nærheden, og hvis tilbageløbsslangen ikke er varm, er termokontakten med sikkerhed heller ikke varm nok.

Det kunne tyde på termostaten, men det burde i så fald ikke hjælpe at starte klimaanlægget, så måske er køleren fuld af snavs, så vandet ikke kan cirkulere?

Eller har du en plade med en eller flere modstande under sprinklerbeholderen? Den omtales på tyske fora og er ret farlig med hensyn til brand osv. Den er bestemmende for blæserhastighederne, hvis der er én.

Du kan kontrollere alt andet end selve sensoren i termokontakten i bunden af køleren ved at trække det 3-polede kabel af og kortslutte det plusførende ben med et af de andre. Kontakten lukker bare et af 2 kredsløb, hvor det ene fører igennem den omtalte modstand, så blæseren ikke kører med fuld styrke. Der er muligvis også en modstand til det høje trin, så maks. reelt ikke er maks. Princippet er det samme som i et mekanisk betjeningspanel til ventilationen, hvor drejeknappen til blæseren kombinerer flere modstande på forskellig vis for at give 4-5 blæsertrin.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af MOW »

Hej Alex!

Tak for dine gode indspark her! (y)

Jeg prøver at følge de forskellige gode ideer lidt og har følgende kommentarer:

Mht G62 - den vil jeg bare skifte fordi den har en betydning mht tomgang. Der stod også usw til sidst i den forklaring på funktion som jeg læste og usw betyder jo und so weiter hvilket jeg tænkte også kunne have betydning for hvornår møllene starter... og så hedder den jo Kuhlmitteltemperatur sensor... Jeg bøjer mig selvsagt for bedre viden (din) og forstår at mølleproblemet ikke har rod der, men det har nok den for høje tomgang.

Med hensyn til gennemstrømning i køleranlæg så tænker jeg at det ikke er et problem der fordi den køler ned når møllene starter pga klimaanlægget. Kølingen var faktisk ret effektiv selv om møllene kun kørte på ret lav hastighed, men jeg mistede alligevel 1,5 l kølervæske før den var kold nok.

Med hensyn til termostaten: Jeg tror simpelthen at jeg skifter den fordi det er en billig del og for at være på den sikre side.

Så med hensyn til termokontakten: Her er måske synderen (som du skriver), men den er jo næsten lige blevet skiftet og den virker vel(?) delvist siden møllene kører når klima-anlægget kører...??? Uanset så vil jeg at den termokontakt bliver testet som du skriver og evt reklameret/skiftet.
I parentes bemærket: Da termokontakten tidligere blev skiftet så virkede ikke klimaanlægget heller, men begge dele virkede efter at termokontakten blev skiftet. Nu virker kun klimaanlægget.. :?

venlig hilsen
Martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af Høy »

Det er bedst at skaffe eldiagrammer. Jeg har desværre ikke nogen til 100/A6

Modstanden kan også være til efterløb - hvis den er der.

Termostaten er muligvis tilgængelig. På min V6 er det en større operation :-&

Strømmen i ledningen, som sidder på termokontakten, er styrestrømmen til relæet/relæerne, dvs. blæseren trækker ikke strøm gennem sensoren. Det betyder også, at der er to ventilatorrelæer med tilhørende sikringer, du kan tjekke.

Jeg er ikke sikker på, hvordan klimaanlægget arbejder med relæerne, eller om det har et separat tredje relæ :-k

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af MOW »

Termostaten (Hallgeber G40) på 2.6 ABC ser på tegningen ud til at sidde tæt på G62 og følgelig rimelig let tilgængelig så den bør være nem at skifte.

Vil også få checket de 2 ventilatorrelæer med sikringer knyttet til termokontakten! Det er god input, Alex :- :/[] (y)
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af Høy »

Den kan måske ligne lidt, men Hallgeber G40 har ikke noget med termostaten at gøre. Det er en impulstæller, der kontrollerer knastakslens stilling for motorstyringen. På nyere modeller har knastakslerne muligvis en anden udformning med mere præcise gradtal, men på de her gamle baljer er der bare en kop med et hak inden i sensoren, så motorstyringen ved første cylinders (eller en bestemt af de andre cylindre, det er ikke altid første cylinder) øverste dødpunkt kan se, om cylinderen er i kompressionstakten og skal til at have tænding, eller om den netop har lukket udstødningsgas ud.

Hallgiver beskriver bare konstruktionen af sensoren. Det betyder ikke automatisk knastakselsensor. Nogle biler har både en Hallgiver på krumtappen og på knastakslen, og den på krumtappen er altid til nøjagtig gradbestemmelse, mens den på knastakslen som regel bare tjekker, hvilken af de to omdrejninger motoren er i gang med (hver cylinder tænder kun på hver anden omdrejning). Din har kun 3 tændspoler, så den tænder faktisk på hver omdrejning i alle cylindrene, selv om der ikke sker noget hver anden gang, fordi der ikke er noget derinde, der kan brænde (kaldes wasted spark), så egentlig behøver den ikke Hallgiveren til tænding, men den vil muligvis gerne vide, hvornår benzinen skal afleveres, så det kan være formålet. Jeg har ikke nærlæst selvstudieprogrammet, men et eller andet bruges den sikkert til

Termostaten på min sidder på forsiden under tandremmen, og jeg er ret sikker på, at blokken i en vis udstrækning er baseret på samme konstruktion som din. Ikke umiddelbart gør det selv-arbejde, medmindre du er helt sikker på, hvad du har gang i. Hvis bilen kan stå et par dage, er det dog til at styre. Jeg havde en V8 på et tidspunkt, hvor termostathusets skruer lige nøjagtigt stak udenfor, så man kunne skifte termostaten uden at skille noget som helst ad andet end selve huset. Måske er du også så heldig. Der sidder altid en tyk vandslange på termostathuset, og jeg mener, at den sidder forrest til højre i V'et (passagersiden) lige inden for højre topstykke.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af jape »

Der sidder 2 følere til temperaturstyring på motoren og en føler i køleren til styring af blæserne. F76 til instrumenterne og g62 til motorstyring samt den mekaniske termostat som sidder bag vandpumpen. Termostat sidder bag tandremmen. Den kan godt skiftes uden at afmontere tandremmen. Det kan være nødvendig at løsne tandremmen og flytte den 1 centimeter ud på remhjulet, for at få termostaten ud.

ABC motoren har hallgeber G40 på den venstre knastaksel. Motoren kan ikke starten hvis den ikke virker. Jeg mener at fejl på hallgeber bliver vist ved udlæsning af fejl. Den anvender en føler på tandkransen hvor den sammenligner tidspunktet for signalet, som jeg husker det, sker det kun når bilen starter.

/Jan
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af bnjw »

MOW skrev: 19/10/2021 15:18
Så... jeg har også kigget lidt http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF - og finder den Kuhlmitteltemperatursensor værende yderst interessant. Den hedder dog G62 og ikke F76 så mit spørgsmål til bnjw: er det den samme som du beskriver?

Hvis så, kan den erhverves på ebay.de til EUR 12,76 + fragt så her kan selv jeg være med :lol:
Det er selvfølgelig G62 jeg mente :oops:

Den havde stor betydning på min, da den gamle sensor sendte alt fra -15 grader til drifttemp. Specielt når den var helt nede på disse falske minusgrader, så kunne motoren simpelthen ikke holde sig i gang. Gav samtidig heller ikke fejl ved udlæsning med VSDS
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af stigbindner »

MOW skrev: 3/09/2021 09:57 Hej oooo venner!

Min 2.6 v6 (gået 295000) har fået en kedelig vane og det er at den periodisk sætter ud i stedet for at gå til de ca 800 omdrejninger på tomgang. Når det sker (sker både når den er varm og især når den er kold), så skal den have masser af gas for at starte igen. Og jeg skal holde den på højt turtal indtil den af en eller anden grund finder sig selv igen. Den har også en tendens til at tøve/hakke ved gaspådrag især fra bunden.

Den har lige været på værksted og fået et nyt ventildækselpakningssæt på den ene side fordi der var en utæthed så der løb olie ud. Lige de første dage efter skiftet, virkede som den havde fået det bedre og den trak bedre ved acceleration uden tøven/hakken. Men nu efter ca 2 uger er problemet tilbage hvor den sætter ud og turtallet går for lavt ned. :cry:

Nu tænker jeg lidt på om det kan være tændrørskabler eller lamdasonden... eller? :-k
Jeg tænker mest det er lamdasonden da den jo kun holder 160000 og mig vidende ikke er blevet skiftet ... bob bob

Hvad siger I?

venlig hilsen
Martin
Hejsa

Konen en bil magen til.

Ved det lyder tosset, men vores gjorde det samme, hvilket var stoppet kulfilter der filtrerer dampe fra tanken.

Prøv for sjov, at løsne tankdækslet og kør en tur, det var der fejlen lå på min. Virker det, så skal filter skiftes.
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af MOW »

tak for alle indspild - jeg fik den gamle dame tilbage fra mekanikeren i dag og den gamle kører nu helt som den skal 8) (y)
Der er INGEN hakken - INGEN tøven og den kører HELT som den skal.

Hvad var der galt... vel G62 (kølevandstemp føler) blev skiftet og termostaten blev testet, fejlet og også skiftet. Nu er jeg altså lidt i vildrede om det med termostat for som jeg skrev tidligere troede jeg at det var G40 Hallgeber, men det var det så ikke. :shock: Det var så heldigt at jeg omtalte den som termostat for mekanikeren for det var termostaten han gik i krig med om ikke Hallgeber G40. Jeg har dog ikke fundet et navn for termostaten, men det er der måske nogle som har??
Eneste problem nu er at den "gamle" nyligt udskiftede termokontakt til møllerne ikke ser ud til at virke- så de skal retur med reklamation så formodentligt spiller de også på fredag.

Jeg har forsøgt at forstå alle indspild fra jer ovenover, men forstod nok ikke dem alle. Men et point forstod jeg for det sker også på min gamle ( fra 1967) bådmotor, nemlig at tændrørene faktisk tænder uden at der er en grund til det (wasted ignition) :oops:

TAK ALLE 0000venner - jeg har så lært at hvis der sker at motoren ikke spiller som den skal ... så skift ALLE følere for de er billige i forhold til at skifte en efter en :-
venlig hilsen Martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af bnjw »

Dejligt at høre bilen igen kører som den skal :)
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: v6 2.6 Motor hakker ved acceleration og sætter ud - periodisk

Indlæg af MOW »

Nu ny opdatering....:

Problemet med for høj tomgang er IKKE løst.
Den kører på 1400 omdr ved kold opstart, men falder til ca 1000 efter ca 1 min. Når jeg starter kørsel, giver den høj mellemgas ved gearskift (ca 2400 omdr) og den lægger sig så på ca de 1400 omdr bagefter indtil den er varm hvor den falder til ca 800 omdr. Det interessante er at jeg fik skiftet kølevandssensor for anden gang og sensor for lufttemp her forleden og i 2 dage gik den faktisk helt som den skulle (uden forhøjet tomgang og mellemgas), men den 3dje dag kom lortet tilbage med den forhøjede tomgang og mellemgas ;( :cry:
Det virker som motorstyringen tilpasser sig i forkert retning... :oops:
PS: jeg har prøvet at tage strømmen fra i 5 min et par gange, men det hjælper ikke...
Nogle ideer hos jer som er klogere end mig?

Møllerne kører:
Siden sidst har jeg dog fået skiftet køler og det løste det problem (som nok var kalk og skidt som blokerede for gennemstrømningen). Jeg havde fyldt alm postevand på den nogle gange tidligere af nød pga aircon problem og det var nok..
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"