Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Hej,
Min A5 skal meget snart have skiftet klodser og skiver både foran og bag - den har kørt knap 130.000 km på de eksisterende, som snart er helt nedslidte.
Hvis jeg skal have dem skiftet hos Audi, så koster det omkring 9.000,-
Hvis jeg skal havde dem skiftet på et ikke autoriseret værksted, så koster der omkring 6.000,-
Er der nogen som helst idé i at få det skiftet hos Audi?
Kan der være forskel på de dele der bruges?
Hvad får jeg mon for de 3.000,- ekstra det koster hos Audi?
Er filosofien, at bremser er bremser, og så er det hip som hap, om de skiftes hos Audi eller et andet sted?
Min A5 skal meget snart have skiftet klodser og skiver både foran og bag - den har kørt knap 130.000 km på de eksisterende, som snart er helt nedslidte.
Hvis jeg skal have dem skiftet hos Audi, så koster det omkring 9.000,-
Hvis jeg skal havde dem skiftet på et ikke autoriseret værksted, så koster der omkring 6.000,-
Er der nogen som helst idé i at få det skiftet hos Audi?
Kan der være forskel på de dele der bruges?
Hvad får jeg mon for de 3.000,- ekstra det koster hos Audi?
Er filosofien, at bremser er bremser, og så er det hip som hap, om de skiftes hos Audi eller et andet sted?
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Der er stor forskel på metallegeringer. I f.eks Kina og Indien osv. hælder de hvad son helst i smeltediglen. Bremseskiver skal kunne tåle store temperatursvingninger, kan de ikke det, bliver de skæve og bilen vil ryste ved nedbremsning.
Få bare monteret på uautoiriseret værksted, men forlang kendte mærker som f.eks Brembo, Ate eller Zimmermann.
PS. Opgaver som den, klarer jeg selv hjemme i carporten.
Få bare monteret på uautoiriseret værksted, men forlang kendte mærker som f.eks Brembo, Ate eller Zimmermann.
PS. Opgaver som den, klarer jeg selv hjemme i carporten.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Timelønnen har vel også en effekt på prisen
Skiftede også selv det hele sidst på min. Mangler dog stadigvæk en lille split på håndbremse kablet .. den fløj langt væk .. fandt den aldrig
Skiftede også selv det hele sidst på min. Mangler dog stadigvæk en lille split på håndbremse kablet .. den fløj langt væk .. fandt den aldrig
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Ja - tænker også timelønnen har ret stor indflydelse på prisen.
Prisen fra Audi er der dog ikke udspecificeret, ud over prisen foran og bag - så det er lidt svært at sammenligne.
Jeg har desværre 10 tommelfingre, så skift af bremser er ikke noget jeg skal begive mig ud i - konsekvenserne af fejlmontering kan jo være relativt store
Jeg prøver at finde ud af, hvilket mærke det uautoriserede værksted bruger - takker.
Prisen fra Audi er der dog ikke udspecificeret, ud over prisen foran og bag - så det er lidt svært at sammenligne.
Jeg har desværre 10 tommelfingre, så skift af bremser er ikke noget jeg skal begive mig ud i - konsekvenserne af fejlmontering kan jo være relativt store
Jeg prøver at finde ud af, hvilket mærke det uautoriserede værksted bruger - takker.
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Nu kan bremseskiver sikkert være lige så meget religion her på Audiclub dk som olie kan være på div. Citroën fora hvor jeg også er, men for mere end 25 år siden bed jeg fast i en bemærkning fra min lokale automekaniker hjemme, at skiverne var ikke det væsentlige m.h.t kvalitet og fabrikat, men derimod bremseklodserne, der måtte man ikke spare og den bemærkning har jeg holdt fast i lige siden
Jeg har kørt Citroën i mere end 25 år og samtlige modeller jeg gennem årene har kørt i, har alle været med parkeringsbremsen på forhjulene hvilket jo kan netop være et oplagt emne til skæve skiver ved at forlade bilen med varme skiver og trukket håndbremse til dagen efter, som jeg altid har gjort men jeg har til dato og med mit køremønster aldrig haft skæve skiver på nogen af mine biler
/Jens
Jeg har kørt Citroën i mere end 25 år og samtlige modeller jeg gennem årene har kørt i, har alle været med parkeringsbremsen på forhjulene hvilket jo kan netop være et oplagt emne til skæve skiver ved at forlade bilen med varme skiver og trukket håndbremse til dagen efter, som jeg altid har gjort men jeg har til dato og med mit køremønster aldrig haft skæve skiver på nogen af mine biler
/Jens
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
-
- Forumbruger
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
- Geografisk sted: Vestjylland
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Du kan evt selv købe skiver og klodser og medbringe dem til uautoriseret mekaniker.
Jeg stemmer for ATE bremseskiver pg ATE keramiske klodser, de sviner nemlig ikke med bremsestøv.
Jeg stemmer for ATE bremseskiver pg ATE keramiske klodser, de sviner nemlig ikke med bremsestøv.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Bremser de keramiske klodser lige så godt som alm. klodser?
Er levetiden ca. den samme?
Kan godt lide idéen med selv at købe, me det er en jungle at finde ud af, hvis man selv skal købe - der er med og uden slidadvarselskontakt, med eller uden caliperskruer, med eller uden tilbehør, karboniseret eller ej, ventileret eller ej, forskellig tykkelse på skiverne, forskellig diameter på skiverne, powerdisc eller ej..... Og det er kun lige de forskellige dele jeg lige hurtigt kunne finde
Er levetiden ca. den samme?
Kan godt lide idéen med selv at købe, me det er en jungle at finde ud af, hvis man selv skal købe - der er med og uden slidadvarselskontakt, med eller uden caliperskruer, med eller uden tilbehør, karboniseret eller ej, ventileret eller ej, forskellig tykkelse på skiverne, forskellig diameter på skiverne, powerdisc eller ej..... Og det er kun lige de forskellige dele jeg lige hurtigt kunne finde
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
-
- Forumbruger
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
- Geografisk sted: Vestjylland
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Hehe, der er jo en grund til det tager 4 år at blive mekaniker.Knolden skrev:Bremser de keramiske klodser lige så godt som alm. klodser?
Er levetiden ca. den samme?
Kan godt lide idéen med selv at købe, me det er en jungle at finde ud af, hvis man selv skal købe - der er med og uden slidadvarselskontakt, med eller uden caliperskruer, med eller uden tilbehør, karboniseret eller ej, ventileret eller ej, forskellig tykkelse på skiverne, forskellig diameter på skiverne, powerdisc eller ej..... Og det er kun lige de forskellige dele jeg lige hurtigt kunne finde
Sidst jeg havde ATE (på min forhenværende A4) havde jeg Powerdisc og Keramiske klodser. Jeg syntes de bremsede ganske fint.
Du skal selvfølgelig vide hvilken diameter dine skiver er, og d skal vide om der er slidindikator på.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Jeg har kørt med keramiske klodser foran de sidste ca. 25 tkm, synes de bremser fint, og har derfor skiftet til keramisk bag på også. Har ikke rigtig erfaring med holdbarhed endnu. Har et sæt fejl købte klodser til at ligge.
Mvh
JBJ-A6
RS2 2,2 R5, årg. 1994
JBJ-A6
RS2 2,2 R5, årg. 1994
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
lige et indspark har kørt VW i mange år nu Audi hihiKnolden skrev:Hej,
Min A5 skal meget snart have skiftet klodser og skiver både foran og bag - den har kørt knap 130.000 km på de eksisterende, som snart er helt nedslidte.
Hvis jeg skal have dem skiftet hos Audi, så koster det omkring 9.000,-
Hvis jeg skal havde dem skiftet på et ikke autoriseret værksted, så koster der omkring 6.000,-
Er der nogen som helst idé i at få det skiftet hos Audi?
Kan der være forskel på de dele der bruges?
Hvad får jeg mon for de 3.000,- ekstra det koster hos Audi?
Er filosofien, at bremser er bremser, og så er det hip som hap, om de skiftes hos Audi eller et andet sted?
hos vw har man originale skiver mm men også noget der hedder alternative skiver og klodser de er til halv pris af hvad de koster dem der står vw på og den samme kvalitet og brug aut værksted hvis du skal have andre til at lave din bil de andre værksteder er ikke meget billiger kun længe om det
Re: Skift af klodser og skiver hele vejen rundt
Har lige købt ATE skiver og klodser hele vejen rundt. kr 2450,- hos tysk forhandler.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.