RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Alt om Navigation Plus RNS-E
bjarnebc
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12/12/2010 20:36

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af bjarnebc »

A3 8LV skrev:Er der nogen, der har en CAN-Gate tilovers?

Hvis du stadig har brug for en CANGate, kan du prøve her:

http://audiforum.us/cables-adapters-ant ... ngate.html
:D
JNIE
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 135
Tilmeldt: 5/01/2009 22:25
Geografisk sted: Sjælland

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af JNIE »

Nu vil jeg så ikke komme og ødelægge det hele, men I kan altså godt montere RNS-E UDEN at skifte instrument. Jeg har lavet skiftet med mit originale 2001 instrument uden can og det virker, jeg købte bare en can emuleringsbox. Alt virker har både radio og pile i instrumentet :D

Bare et lille fif...
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af Yann »

JNIE skrev:Nu vil jeg så ikke komme og ødelægge det hele, men I kan altså godt montere RNS-E UDEN at skifte instrument. Jeg har lavet skiftet med mit originale 2001 instrument uden can og det virker, jeg købte bare en can emuleringsbox. Alt virker har både radio og pile i instrumentet :D

Bare et lille fif...

Passer ikke :!:
En Audi A3 MJ 2001 uden CAN-Infotainment har ikke FIS display. Så derfor er det ikke muligt at få pilevisning og radioinfo i kombiinstrument, uden at man skifter det..
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
JNIE
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 135
Tilmeldt: 5/01/2009 22:25
Geografisk sted: Sjælland

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af JNIE »

Yann skrev:
JNIE skrev:Nu vil jeg så ikke komme og ødelægge det hele, men I kan altså godt montere RNS-E UDEN at skifte instrument. Jeg har lavet skiftet med mit originale 2001 instrument uden can og det virker, jeg købte bare en can emuleringsbox. Alt virker har både radio og pile i instrumentet :D

Bare et lille fif...

Passer ikke :!:
En Audi A3 MJ 2001 uden CAN-Infotainment har ikke FIS display. Så derfor er det ikke muligt at få pilevisning og radioinfo i kombiinstrument, uden at man skifter det..


Ja jeg ved ikke lige hvad du har ud at skrive at det ikke passer, nu er det sådan set min bil og jeg har monteret det så mon ikke jeg også ved hvad jeg snakker om :!:

Men som sagt SÅ KAN DET GODT LADE SIG GØRE, til jer andre som ønsker dette kan I jo kigge forbi ved et Audi træf og se ved selvsyn. Bilen kører dagligt med det og fungere fint...
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af Yann »

Det er fakta jeg leverer, og ønsker blot at viderebringe dette.
Jeg skrev ikke, at det du havde lavet ikke virkede, man skrev at et kombi fra 2001 uden CAN-Infotainment ikke har FIS.
Hvilket så også vil sige at et med FIS har CAN-Infotainment - så måske du bare ikke er klar over at dit faktisk har CAN-bus.

Hvilke stik sidder der bagpå?
Partnr. på kombi?
Hvilken CAN emulator har du brugt? evt et link
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
A3 8LV
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/08/2010 15:37
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af A3 8LV »

Kan det være, at der rent faktisk eksisterer CAN-Bus i pågældende Kombi, men at man har tilsluttet RNS-E en til 3 leder bussen via emulatoren? Så vidt jeg ved understøtter de fleste (alle?) Kombier med res.nr. *** 920 *** både CAN og 3 LB.
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af Yann »

A3 8LV skrev:Kan det være, at der rent faktisk eksisterer CAN-Bus i pågældende Kombi, men at man har tilsluttet RNS-E en til 3 leder bussen via emulatoren? Så vidt jeg ved understøtter de fleste (alle?) Kombier med res.nr. *** 920 *** både CAN og 3 LB.


Netop.
Kombiinstrumenter med CAN-Infotainment kan kendes på det grå 32-polede multistik.
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af Yann »

Så fandt jeg endelig et kombi med FIS til min A3 8L.
Det er monteret og virker.
Problemet nu, er bare at så snart der slås tænding til, så går RNS-E i safe mode, dvs. det skærmbillede hvor den beder om PIN koden.

Nogle ideer? :)
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
A3 8LV
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/08/2010 15:37
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af A3 8LV »

Hej Yann,

Det er en møgirriterende feature, som min også gør, når instrumentet har været ude. Det kan løses rimeligt simpelt - kan bare ikke lige huske den nøjagtige fremgangsmåde. Men mener du skal gøre følgende:

Tæding slukket - tænd RNS-E - indtast kode -RNS-E spiller.
Sæt tænding på - RNS-E går i Safe Mode - lad tænding være på og stig ud og luk døren. Lad bilen stå en halv times tid (hvis du har et sted, hvor det kan lade sig gøre). Sluk tænding - RNS-E slukker. Tænd RNS-E uden tænding - indtast koden igen - RNS-E spiller. Herefter skulle den blive ved med det, når du sætter tænding på.

Skriv gerne, om det virker - hvis ikke, må jeg lige aktivere mine grå celler igen......

Venlig hilsen
Christof
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af Yann »

Har kørt uden RNS-E et par dage og ville nu sætte det i og følge din procedure :)
Men underligt nok, så efter at have indtastet kode, og tilsluttet tænding - gik den IKKE i safe mode, mystisk.

Jeg får navi-visning i FIS (men ikke tlf-visning).
Det eneste der ikke lige virker nu, der er at radio/navi IKKE tænder og slukker automatisk med nøglen, måske en tilpasning i kombi i kanal 62.
Her har jeg tilpasningsværdi 5, hvad har du?
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
A3 8LV
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/08/2010 15:37
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af A3 8LV »

Kan ikke lige huske, hvad jeg har sat i tilpasningskanal 62. Men 5 lyder ikke usandsynlig til at være rigtig - alt efter, hvilket udstyr du har i bilen. Har selv også Bose, Multifunktionsrat m.v. Så det afhænger også lidt af det.

Har du også kodet kombiinstrumentet?
Floh's hjemmeside viser i denne workshop de forskellige kodninger.

Har du en original Bluetooth telefon fra 8P'eren 8P0862335 c, f, h, m eller k eller muligvis flere med Comfort? Det er kun Comfort-modulerne, der efter sigende kan vise oplysninger i FIS'en. Samme Floh har også lavet en workshop med koder om telefonmodulet.

Måske begge workshops hjælper dig lidt videre. For mig lyder det som om, der er en eller flere kodninger, der ikke er korrekte. Bl.a. tyder det, at RNS-E'en ikke slukker med nøglen på, at der er noget med CAN-kommunikationen mellem kombiinstrumentet og RNS-E'en, der ikke virker korrekt.

Hvis du ikke kommer videre selv, vil jeg udlæse mine tilpasningskanaler og sende udlæsningen her.

Held og lykke - Christof
A3 8LV
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/08/2010 15:37
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af A3 8LV »

Hej igen.

Efter at have brugt det i et par år har jeg nu problemer med mit Bluetooth modul 8P0862335L. Jeg afsluttede en telefonsamtale i fredags, slukkede motoren og tog nøglen ud af tændingslåsen. BANG i højttalerne. Herefter kan jeg ikke komme i kontakt med modulet med VCDS og RNS-E'en siger "telefon ikke til rådighed".

Har pillet multistikket af og konstateret, der er kortslutningi modulet mellem det jeg har brugt som pin1 (klemme30) og 2 ()klemme 31). Det må der jo ikke være.

Jeg har så undersøgt diverse kilder mht. belægning af pins i det 54-polede stik og er bare blevet endnu mere forvirret:
Elsa siger, Pin 1 er øverst til venstre
Bluetooth Interfacet har Pin 1 øverst til højre
Stikket siger, Pin1 er nederst til højre.

Hvad skal man gå ud fra, passer?

Er dybt i vildrede. Hvis jeg nu køber et nyt modul - hvorledes skal det tilsluttes med 3 muligheder for placering af klemme 30???

Christof
Jesper P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 107
Tilmeldt: 22/04/2009 12:22
Geografisk sted: Roskilde

Re: RNS-E i A3 8L - Problemer med FIS-visning

Indlæg af Jesper P »

Vækker lige en gammel tråd til live, jeg har præcis denne udfordring, og oplever præcis de samme fejl, hvor kan jeg mon finde en ældre software end min nuværende? Og hvilken version virker mon?
______________________________________________
Audi Rs4 B5
http://www.bilgalleri.dk/galleri/305839-audi_rs4
Besvar

Tilbage til "DVD Navigation Plus RNS-E"