12v antenne booster til 2006 A3

Alt om adaptere, antenner og ledninger.
Besvar
Brugeravatar
Hvedstrup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: 25/08/2010 10:51
Geografisk sted: Frederiksberg

12v antenne booster til 2006 A3

Indlæg af Hvedstrup »

Hej alle

Jeg har ved at læse forskellige tråde igennem på dette forum kommet frem til at grunden til at antennesignalet i min A3 er yderst ringe er at den (af mig) eftermonterede headunit ikke sender 12v gennem antennekablet til bilens indbyggede antenneforstærker.

Jeg skal derfor have anskaffet mig en antenne booster og ikke en antenne forstærker. Har fundet en dims på ebay
http://cgi.ebay.de/FAKRA-DIN-Antenne-Adapter-Phantom-Verstarker-VAG-Audi-/260669271702?pt=Kabel_Stecker&hash=item3cb1196e96
der måske kan gøre jobbet, men da jeg er blevet utålmodig vil jeg gerne høre om disse kan findes i nærheden af København?

Ydermere vil jeg gerne vide om dette overhovedet er den rigtige løsning, da jeg har snakket med både Carsound og Dansk Auto Hifi der begge siger at de aldrig har hørt om en løsning hvor der kommer 12v over antennekablet.
Mvh
Peter Hvedstrup
2006 Audi A3 2.0 FSI
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: 12v antenne booster til 2006 A3

Indlæg af PEB »

Jeg kan tage en med til dig i næste uge.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
bopjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: 28/12/2008 10:48
Geografisk sted: Århus C

Re: 12v antenne booster til 2006 A3

Indlæg af bopjensen »

Hvedstrup skrev:Hej alle

Jeg har ved at læse forskellige tråde igennem på dette forum kommet frem til at grunden til at antennesignalet i min A3 er yderst ringe er at den (af mig) eftermonterede headunit ikke sender 12v gennem antennekablet til bilens indbyggede antenneforstærker.

Jeg skal derfor have anskaffet mig en antenne booster og ikke en antenne forstærker. Har fundet en dims på ebay
http://cgi.ebay.de/FAKRA-DIN-Antenne-Adapter-Phantom-Verstarker-VAG-Audi-/260669271702?pt=Kabel_Stecker&hash=item3cb1196e96
der måske kan gøre jobbet, men da jeg er blevet utålmodig vil jeg gerne høre om disse kan findes i nærheden af København?

Ydermere vil jeg gerne vide om dette overhovedet er den rigtige løsning, da jeg har snakket med både Carsound og Dansk Auto Hifi der begge siger at de aldrig har hørt om en løsning hvor der kommer 12v over antennekablet.


Det er da forhåbentlig løgn! Det er ellers en ret standard måde at forsyne en aktiv antenne på :roll:
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: 12v antenne booster til 2006 A3

Indlæg af Bjørn T »

bopjensen skrev:
Hvedstrup skrev:Hej alle

Jeg har ved at læse forskellige tråde igennem på dette forum kommet frem til at grunden til at antennesignalet i min A3 er yderst ringe er at den (af mig) eftermonterede headunit ikke sender 12v gennem antennekablet til bilens indbyggede antenneforstærker.

Jeg skal derfor have anskaffet mig en antenne booster og ikke en antenne forstærker. Har fundet en dims på ebay
http://cgi.ebay.de/FAKRA-DIN-Antenne-Adapter-Phantom-Verstarker-VAG-Audi-/260669271702?pt=Kabel_Stecker&hash=item3cb1196e96
der måske kan gøre jobbet, men da jeg er blevet utålmodig vil jeg gerne høre om disse kan findes i nærheden af København?

Ydermere vil jeg gerne vide om dette overhovedet er den rigtige løsning, da jeg har snakket med både Carsound og Dansk Auto Hifi der begge siger at de aldrig har hørt om en løsning hvor der kommer 12v over antennekablet.


Det er da forhåbentlig løgn! Det er ellers en ret standard måde at forsyne en aktiv antenne på :roll:

Rigtigt. Det kan vist ikke blive mere almindeligt. LNBen på parabolantennen og antenneforstærkeren på UHF antennen, bliver også forsynet med spænding gennem kablet.

Ved i for retsen hvad antennemontørens valgsprog er? -

Et tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget. ;)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Hvedstrup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 21
Tilmeldt: 25/08/2010 10:51
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 12v antenne booster til 2006 A3

Indlæg af Hvedstrup »

PEB skrev:Jeg kan tage en med til dig i næste uge.


Tak for svaret.

Jeg har sendt dig en PM.
Mvh
Peter Hvedstrup
2006 Audi A3 2.0 FSI
Brugeravatar
ChiefUno
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8/12/2010 17:22

Re: 12v antenne booster til 2006 A3

Indlæg af ChiefUno »

Hej

Jeg har et mindre problem med nyt anlæg i min A6´er.

Med det originale anlæg kunne jeg uden problemer tage alle de danske kanaler, i sverige, men med det nye, kan jeg dårligt finde P3 :(
Derudover står den meget og skifter mellem mono/stereo.
Kan dette være fordi jeg mangler omtalte antenne booster?
A6 2,5 TDI Avant Allroad, 211 HK, Komplet Bose soundsystem, Eonon D1305 Anlæg.
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: 12v antenne booster til 2006 A3

Indlæg af Yann »

ChiefUno skrev:Hej

Jeg har et mindre problem med nyt anlæg i min A6´er.

Med det originale anlæg kunne jeg uden problemer tage alle de danske kanaler, i sverige, men med det nye, kan jeg dårligt finde P3 :(
Derudover står den meget og skifter mellem mono/stereo.
Kan dette være fordi jeg mangler omtalte antenne booster?

Ja
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Besvar

Tilbage til "Adaptere, antenner og ledninger"