Hajfinne antenne på en '07 A4 Avant

Alt om adaptere, antenner og ledninger.
Besvar
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Hajfinne antenne på en '07 A4 Avant

Indlæg af Tigger.dk »

Hej Alle,

Jeg er i færd med at kaste mig ud i et "RNS-E i A4" projekt.
I den sammenhæng har jeg været igang med at "studere" GPS antenner på Ebay, hvor jeg faldt over en der solgte die originale hajfinneantenner (http://cgi.ebay.de/GPS-Antenne-Telefon- ... dZViewItem) Det fremgår at Hajfinneantennen indeholder antenne for både fyret, telefonen og GPS'en.

På min bil sidder der allerede en sådan antenne...sikkert til fyret og telefonen.
Er der nogen der ved, om der i denne også allerede er en GPS enhed?

Hvis ja, er der så også nogen der ved om/hvor jeg kan finde stikket til GPS'en? Ligger den eventuelt løst omme bag radioen, eller lignende?

Det kunne jo være lidt smart hvis det var muligt at bruge den originale antenne - når den nu er der - istedet for at skulle ud og købe en ny.

Jeg håber der er en af jer der ligger inde med et svar på dette spørgsmål... Meget ond og som også gerne vil dele det med mig Smiler

På forhånd tak!
A4 Avant 2.0 TDI '07
Q7 3.0 TDI '07
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Re: Hajfinne antenne på en '07 A4 Avant

Indlæg af Tigger.dk »

Det var der så åbenbart ikke Vræler

Er der så nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får loftsbeklædningen ned, så jeg selv kan kigge efter... uden at jeg ødelægger noget? - Her tænker jeg primært på rækkefølgen.
A4 Avant 2.0 TDI '07
Q7 3.0 TDI '07
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Hajfinne antenne på en '07 A4 Avant

Indlæg af HPO »

du kan lægge din fakre antenne hvor det skal være,du behøver ikke at have den op i finnen,min ligger et sted under instrumentbordet.

om der er trukket kabel op i finnen vil jeg tvivle på,hvis den ikke er originalt monteret med gps
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Re: Hajfinne antenne på en '07 A4 Avant

Indlæg af Tigger.dk »

Jeg er godt med på at jeg kan putte fakra antennen alle mulige steder hen, men det er ikke så meget det.
Det var mest for at høre om jeg kunne bruge den originale antenne, istedet for at købe en ny

Om jeg skal trække et kabel derop er ikke det store problem, men jeg ville bare helst undgå at skille det hele ad, hvis der ikke var en GPS enhed, eller mulighed for at tilslutte denne ved antennen, fordi stikket sidder et eller andet andet sted.

Men tak for svaret alligevel
A4 Avant 2.0 TDI '07
Q7 3.0 TDI '07
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Re: Hajfinne antenne på en '07 A4 Avant

Indlæg af Tigger.dk »

Jeg tillader mig lige at klippe det svar ind som "the-d" sendte mig over PB, da det bringer lidt lys over sagen. Jeg håber det er ok?

the-d skrev:
Der er kun 2 typer :

en med en "spids" høj finne ( ligesom et næsehorn ) ( kun telefon )

den anden har en "lang" flad finne ( lige som halen på et fly ) ( telefon og GPS )

Der skal være 4 stik vis det er med GPS ( 8E9 035 503 N )


Tigger.dk skrev:

Det var der så åbenbart ikke

Er der så nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får loftsbeklædningen ned, så jeg selv kan kigge efter... uden at jeg ødelægger noget? - Her tænker jeg primært på rækkefølgen.




af med alle stolpebeklædningerne først resten sidder med "clips" derfor kærlig vold så kommer den ned.
A4 Avant 2.0 TDI '07
Q7 3.0 TDI '07
Tigger.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/02/2007 12:43
Geografisk sted: Århus

Re: Hajfinne antenne på en '07 A4 Avant

Indlæg af Tigger.dk »

Til dem der kunne være interesserede...Så er der nyt i "hajfinne sagen"!

Det har vist sig, at der ikke er GPS enhed i den antenne der fulgte med bilen, den er kun med GSM til telefonforberedelsen.

Men det er korrekt, at den man kan købe som reservedel kun fåes med både og.
A4 Avant 2.0 TDI '07
Q7 3.0 TDI '07
Brugeravatar
Madz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 644
Tilmeldt: 1/10/2006 18:03
Geografisk sted: Viborg

Re: Hajfinne antenne på en '07 A4 Avant

Indlæg af Madz »

8E9 035 503 T er den som du skal have fat i koster ca. 81 euro hos Hr Illing Smiler
Billede
BMWho?
Besvar

Tilbage til "Adaptere, antenner og ledninger"