Farvekombiinstrument og bluetooth

Alt om Bluetooth til Audi
Besvar
ManU_4ever
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
Geografisk sted: Vestjylland

Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af ManU_4ever »

Min A4 er monteret med det røde kombiinstrument og med forberedelse for telefon i armlænet. Derudover er der monteret Audi Concert III som radio.

Min situation er at jeg gerne vil have skiftet til et farvekombiinstrument og gerne have mulighed for at slutte min iPhone 4 til bilen - gerne gennem bluetooth.

Jeg har ingen anelse om dette overhovedet kan lade sig gøre, men er sikker på at nogle fra dette forum kan hjælpe mig med at finde ud om det overhovedet er muligt, og hvilke dele der skal bruges.

Derfor: Kan det lade sig gøre og hvad skal købes?
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
scheel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: 10/09/2003 14:52
Geografisk sted: Næstved

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af scheel »

Hej

Du kan godt skifte dit kombi til et med farve, ebay er nok det bedste sted at handle, med mindre du køber et nyt=dyrt.

Du kan også være heldig at en i klubben har et på lager.

Du kan montere Bt i bilen, og den kan udemærket arbejde smmen med din Iphone 4, men du kan ikke "bare lige" overføre din musik fra telefonen til bilen via BT.

Du skriver ikke hvad Concert du har i bilen, hvad det er en 2 din radio du har, det mener jeg din årgang er født med, så ville jeg bytte den ud med Rns-e navigation, så får du næsten fuld kontrol over telefonen fra din navi.

Jeg vil kunne hjælpe dig med det meste hvis du kommer over på øen..

VH

Scheel
AndersScheel.dk - salg Audi / VW dele
ManU_4ever
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af ManU_4ever »

scheel skrev:Hej

Du kan godt skifte dit kombi til et med farve, ebay er nok det bedste sted at handle, med mindre du køber et nyt=dyrt.

Du kan også være heldig at en i klubben har et på lager.

Du kan montere Bt i bilen, og den kan udemærket arbejde smmen med din Iphone 4, men du kan ikke "bare lige" overføre din musik fra telefonen til bilen via BT.

Du skriver ikke hvad Concert du har i bilen, hvad det er en 2 din radio du har, det mener jeg din årgang er født med, så ville jeg bytte den ud med Rns-e navigation, så får du næsten fuld kontrol over telefonen fra din navi.

Jeg vil kunne hjælpe dig med det meste hvis du kommer over på øen..

VH

Scheel

Fik lige opdateret mit spørgsmål mens du har svaret. Det er en Concert III og med 2 din.

Så jeg skal vel have en RNS-E navigationsenhed. Men der findes vel mange forskellige RNS-E enheder. Hvilken skal man købe? Kan se Ptheisen sælger en Zenec. Det lader til at være et helt mediecenter.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
scheel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: 10/09/2003 14:52
Geografisk sted: Næstved

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af scheel »

Hvorfor sætte noget u-org ind i din fine bil?

Du mister også muligheden for at få navi info op i kombi, den løsning ville jeg ikke vælge.
AndersScheel.dk - salg Audi / VW dele
ManU_4ever
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af ManU_4ever »

Vil da også gerne have det originale… Troede som bare at en kartoffel var en kartoffel, men selvfølgelig vil jeg da gerne have original.

Hvad følger med til sådan en original RNS-E? Er det incl. bluetooth modtager mm.
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
scheel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: 10/09/2003 14:52
Geografisk sted: Næstved

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af scheel »

Alt er modul opbygget, dvs. at BT-tv-Ipod osv er moduler man tilkøber..

Rns-e navigation, er kun navi, radio-cd og plads til 2 stk sd kort bag skærmen, disse kan dog kun bruges til Musik ( max 512 filer pr kort )

Du kan ikke have en cd i drevet imens du bruger navi, men der kan man jo bruge sd kortene, personlig har jeg ikke en eneste cd i bilen, hvad er super fedt.
AndersScheel.dk - salg Audi / VW dele
ManU_4ever
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af ManU_4ever »

Så for at få min telefon til at virke skal jeg både have en RNS-E og et bluetooth kit til xx kr? Og en GPS antenne?

Måske et dumt spørgsmål, men man kan vel bruge radioen selvom man bruger navigationen?

Er RNS-E og bluetooth Plug´n´Play eller skal der kodes for at få det til at virke?

Hvis nu det skal yderligere udbygges er iPod og TV så også Plug´n´Play?
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
scheel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: 10/09/2003 14:52
Geografisk sted: Næstved

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af scheel »

ja du skal både have navi og et bt kit.

Du kan skam godt hører radio / musik fra sd imens du bruger navi..
Navi koster mellen 4500-6500 + ombygning.
stort set intet er plug and play, og alt skal kodes før det virker.
AndersScheel.dk - salg Audi / VW dele
ManU_4ever
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af ManU_4ever »

I hvilket prisleje vil en ombygning ligge?

Når man læser at flere sælgere skriver at det er Plug´n´Play, så skal man ikke tro dem?

Prisen på din hjemmeside er det incl. ombygning?
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
scheel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: 10/09/2003 14:52
Geografisk sted: Næstved

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af scheel »

Giv mig et ring, ellers kan vi skrive os ihjel.
AndersScheel.dk - salg Audi / VW dele
kenhen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7/08/2008 13:25
Geografisk sted: herning

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af kenhen »

ManU_4ever skrev:Min A4 er monteret med det røde kombiinstrument og med forberedelse for telefon i armlænet. Derudover er der monteret Audi Concert III som radio.

Min situation er at jeg gerne vil have skiftet til et farvekombiinstrument og gerne have mulighed for at slutte min iPhone 4 til bilen - gerne gennem bluetooth.

Jeg har ingen anelse om dette overhovedet kan lade sig gøre, men er sikker på at nogle fra dette forum kan hjælpe mig med at finde ud om det overhovedet er muligt, og hvilke dele der skal bruges.

Derfor: Kan det lade sig gøre og hvad skal købes?


Hvis din bil er født med Concert lll og tlf forberedelse i armlæn, så er jeg næsten sikker på, at der også var BT med i udstyrs "pakken" til din bil. Så jeg tror at du allerede har BT.
Det finder du af ved med tænding på bilen, at lade din tlf søge efter en BT forbindelse. Adgangskoden er normalt 1234.
Men uanset hvad, så er RNS-E fedt at have og alle pengene værd. :)
Audi A5 2,0T 2010
ManU_4ever
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14/09/2009 17:27
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af ManU_4ever »

kenhen skrev:
ManU_4ever skrev:Min A4 er monteret med det røde kombiinstrument og med forberedelse for telefon i armlænet. Derudover er der monteret Audi Concert III som radio.

Min situation er at jeg gerne vil have skiftet til et farvekombiinstrument og gerne have mulighed for at slutte min iPhone 4 til bilen - gerne gennem bluetooth.

Jeg har ingen anelse om dette overhovedet kan lade sig gøre, men er sikker på at nogle fra dette forum kan hjælpe mig med at finde ud om det overhovedet er muligt, og hvilke dele der skal bruges.

Derfor: Kan det lade sig gøre og hvad skal købes?


Hvis din bil er født med Concert lll og tlf forberedelse i armlæn, så er jeg næsten sikker på, at der også var BT med i udstyrs "pakken" til din bil. Så jeg tror at du allerede har BT.
Det finder du af ved med tænding på bilen, at lade din tlf søge efter en BT forbindelse. Adgangskoden er normalt 1234.
Men uanset hvad, så er RNS-E fedt at have og alle pengene værd. :)

Den har sådan et multistik i armlænet, så tror ikke der er BT, men vil da give det et forsøg.

Hvis man kun køber en RNS-E skal der så også kodes for at få den til at virke eller er det bare at sætte den til?
Audi Q5 2.0 tfsi 2013 // S-Line // TipTronic
Audi A4 Avant Mulsanne 2.0 TDI 2007 // S-Line // Motorkode BRE **SOLGT**
Nissan Micra 1.3 GX 1999 **DØD**
kenhen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7/08/2008 13:25
Geografisk sted: herning

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af kenhen »

Da jeg fik monteret RNS-E tror jeg ikke der blev kodet noget. Stikkene fra Concert lll passede direkte over i RNS-E uden adapter. GPS antennen blev placeret bag kombiinstrumentet, der er skruet fast med 2 skruer.
http://www.metacafe.com/watch/444044/au ... tallation/

Det kneb lidt med at få den til at vise pile i FIS (m. røde tal). Trickket er at slukke og tænde for RNS-E når motoren er i gang. Radiomodtagelsen er ikke så god som med Concert lll. Det har noget med antenneforstærkerens "diversity" at gøre.

BT er en selvstændig enhed, der ikke har noget med Concert lll eller RNS-E at gøre. Jeg har efterølgende købt en handyadapter til armlænet, hvor jeg har en gammel Nokia 6230 siddende fast. Bilen tænder og slukker selv for telefonen og den viser telefonbogen i FIS. Opkald og bladring i telefonbogen sker fra mulitfuktionsrattet. Fordelen er at man bruger bilens antenne og slipper for en høj irriterende ding-dong lyd når starter og standser motoren. Du behøver ikke BT for at bruge en handyadapter.
http://cgi.ebay.de/Audi-Handyadapter-8P ... 2a0a3a6390
Senest rettet af kenhen 17/09/2010 12:53, rettet i alt 1 gang.
Audi A5 2,0T 2010
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: Farvekombiinstrument og bluetooth

Indlæg af Yann »

Her lidt input.

Personligt ville jeg prioritere RNS-E før et farvekombi, er også nemmere at eftermontere RNS-E og BT samtidigt, og så et evt. farvekombi senere.

* RNS-E og kombi SKAL kodes/tilpasses, måske derfor at "kenhen" har problemer med pilvisningen.
* RNS-E og BT er 2 uafhængige moduler, du kan sagtens have det ene uden at have det andet, men jo med RNS-E får du meget større glæde af telefonen.
* Umiddelbart vil jeg mene at det tlf.forberedelse du har i bilen nu er med BT, men er nok tvivlsomt hvor kompatibelt det er med en 2010 iPhone4. Så regn med at nr.1 nok er at skifte tlf.modulet.
* Jeg har ikke oplevet den store forskel på radiomodtagelsen i ConcertIII - RNS-E, men jo det er muligt der skal skiftes et antennemodul, for mest optimale modtagelse.
* Der er nogle få ledninger der skal byttes i stikket.
* Hvis pling-lyden er for høj kan den altså justeres ned :-)
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Besvar

Tilbage til "Bluetooth"