Problemer med Audi Concert TT

Alt om BOSE lydsystemer.
Besvar
perels
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3/10/2008 13:00
Geografisk sted: Køge

Problemer med Audi Concert TT

Indlæg af perels »

Hej med jer,

Har en Audi TT med original Audi Concert radio. Det er nu problemer med volumen - nogle gange kan sagtens skrue op, andre gange skruer den max. op bare ved et enkelt drej på knappen. Andre gange virker volumen slet ikke.
Jeg har fundet et par kilder på nettet der beskriver problemet, og det viser sig at det er en celle i eeprom chip der volder problemer. Kort fortalt kan cellen i chippen kun holde til at der bliver skrevet 10.000 gange til den - og hver gang man skruer op eller ned, bliver informationen skrevet i chippen - ved hver enkelt "drej på knappen" skrives informationen, og ikke kun ved slutværdien.

Det skal ikke den store hovedregning til for at regne ud, at radioen lever på lånt tid - ved f.eks. 10 skrivninger pr dag, giver det ca. 10000 / 10 = 1000 dages levetid ~ 2 år, 9 mdr. Rent praktisk bliver det måske til alt i alt 5-8 års levetid, da man nogle dage slet ikke bruger radioen/skruer på den.

(lidt mere info her http://www.erta.ru/review/chorus-problem_eng.shtml)

Spørgsmålet er så, hvad I andre Audi Concert folk har gjort i samme situation? Umiddelbart mener jeg jo at radioen er født med en defekt, og at en ombytter er på sin plads. Har ringet til et par Audi-forhandlere, de siger at den skal repareres og at det koster 500-1000 kr.
Audi TT 1,8T, 180 HK
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Problemer med Audi Concert TT

Indlæg af SorenR »

Aha..

Så får du vel også en fejl i VCDS (VAG-COM) som denne?

Kode: Vælg alt

65535 - Internal Control Module Memory Error 
            00-00 -  -
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Problemer med Audi Concert TT

Indlæg af morten00 »

perels skrev:...Spørgsmålet er så, hvad I andre Audi Concert folk har gjort i samme situation? .....
PEB har før tilbudt at lave dem viewtopic.php?p=59090

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
perels
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3/10/2008 13:00
Geografisk sted: Køge

Re: Problemer med Audi Concert TT

Indlæg af perels »

Hej med jer,

Tak for svarene.
SorenR, har ikke testet den med VAG-COM - så ved det ikke Blinke
morten00 - ja har godt set indlægget fra peb, det var måske en mulighed... har dog garanti på bilen, så "regner" med at jeg bare får Audi Concert Plus modellen, som ikke har problemet.

Kender I til nogle radioer som spiller sammen med Bose-systemet, har usb-indgang/SD-card/evt. bluetooth - og som passer i Audi TT uden at der skal modificeres/ombygges alt for meget? Findes der noget originalt Audi som kan smides i den? (Har ikke brug for en forkrommet løsning med navigation Blinke)
Audi TT 1,8T, 180 HK
BHO
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/04/2009 20:53
Geografisk sted: Sjælland

Re: Problemer med Audi Concert TT

Indlæg af BHO »

HAR OGSÅ DET PROBLEM OG DET FIK JEG LAVET TRODE JEG... NU ER DET DET SAMME IGEN SÅ NU PRØVER JEG AT SØGE EFTER EN RADIO HER INDE SÅ MÅ VI SE OM DET HJÆLPER. JEG HAR OGSÅ PROBLEMER MED DISPLAYET I MIT BOARDCOMPUTER.. DER ER EN HEL DEL DIODER DER ER GÅET.. DET HAR JEG HØRT FRA FLERE DET OGSÅ ER ET PROBLEM...
MVH BJARNE Rødmer

A6 1.9 TDI AVANTI 2000
Besvar

Tilbage til "BOSE lydsystemer"