skralder i bose

Alt om BOSE lydsystemer.
Besvar
Brugeravatar
CSSO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 160
Tilmeldt: 23/04/2008 23:11
Geografisk sted: Aabybro

skralder i bose

Indlæg af CSSO »

Hej alle med medlemmer Smiler

Jeg har et problem med mit BOSE anlæg, der er ved at drive mig til vanvid.

Bas højttaleren i højre fordør lyder som om den er revnet - altså en slags skralder, særligt når radioværterne taler. Det lyder ikke som om radion ikke er på rette FRQ, men som sagt mere som om selve enheder er revnet i ophæng eller noget.

The tricky part er så, at når kabinen er gennemvarm - så holder det op.... Spørgsmål Spørgsmål Spørgsmål

Jo kolderere det er udenfor, jo længere tid tager det før det holder op - men det holder op når bilen er gennemvarm.

Jeg har ikke en eneste ide om hvor jeg skal begynde - nogen ideer om hvad det kan være, og how to fix ?? - jeg har ikke turdet gi mig i kast med noget, af frygt for at ødelægge dørbeklædninger og lignende...... Mistænksom

Har dog tænkt på om jeg bare kan skifte enheden - hvis man kan finde en replacement til fornuftige penge - men er det bare en enhed, eller er der noget specielt med de BOSE systemer ??

Håber der er nogen af jer herinde der ved lidt om dette....

På forhånd 1000 tak for hjælpen!!
Med Venlig hilsen

Casper Steen

2013 Audi A6 Avant

Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
Brugeravatar
usausb
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 58
Tilmeldt: 29/09/2008 20:03
Geografisk sted: Tønder kommune

Re: skralder i bose

Indlæg af usausb »

Jeg kan ikke hjælpe dig med løsninger, men jeg faldt over dette site http://www.elektro.com/audi/radios/www. ... di/radios/

Håber at det giver dig mulighed for at finde på noget.
80 1.8E 1986 still running.
Finn Herreborg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 204
Tilmeldt: 6/09/2006 13:18
Geografisk sted: Bjæverskov

Re: skralder i bose

Indlæg af Finn Herreborg »

Hej Casper,

Den beskrivelse du giver mener jeg sagtens kan være en defekt højtaler-enhed, den skratten du hører kan opstå hvis den spole der sidder limet på membranen kommer i berøring med den statiske magnet - det vil typisk give skrat-lyde, når temperaturen så ændrer sig kan det gøre at spolen lige netop ikke skraber på.

Mit forslag er, prøv evt. at bytte højtaler-enhed mellem højre og venstre side og se om problemet flytter med, hvis det gør så skift enheden.
Finn Herreborg - A6 3.0 quattro tiptronic (2003)
BMW K100RS 16V - ABS
Peugeot 206cc (konebil)
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: skralder i bose

Indlæg af Avantismo »

Fandt du nogensinde fejlen... ?

Min er begyndt at skratte i højre fordør's bashøjtaler...
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
alapmi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 9/11/2006 10:33
Geografisk sted: Dragør

Re: skralder i bose

Indlæg af alapmi »

Jeg havde samme problem i min højre Bose højtaler.

Jeg afmonterede dørbeklædningen og fjernede højtaleren. Jeg udmålte med ohmmeter og målte godt og vel 2 ohm på højttaleren, hvilket vist er ok.

Herefter tog jeg en føntørre og forsigtigt opvarmede den lim som støvhætten i midten af højttaleren er sat på med. Inden jeg monterede stikkene fik de lige lidt kontaktrens.

Her til morgen, hvor det var kold nok til den ville skratte, var der ingen ting, højttaleren virkede perfekt Meget glad . Om løsningen er langtidsholdbar, må tiden vise.
Audi A4 Avant Ambition 2.0 TDI 2008
Audi Q2 1.6 TDI 2018
Besvar

Tilbage til "BOSE lydsystemer"