Erstatte en Concert I med ?

Alt om originale Audi radioer, Delta, Gamma, Symphony, Concert, Phatnoise.
Besvar
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Erstatte en Concert I med ?

Indlæg af tiwang »

hej derude
Jeg har sådan en gang imellem gjort et halvhjertet forsøg på at få en anden - lidt mere moderne - radio i min A2 med en Concert I - men - dels er der jo en rigtig god lyd i Concert'en og dels har jeg jo dens display i midter-consollen - og dels passer den jo rigtigt godt ind i det totale design. Jeg har prøvet med et på halve løsninger med MP3 FM-sendere så jeg kunne bibeholde min Concert I men den kan ikke fange deres frekvens - der er jo et eller andet sjov med dens måde at bruge antennen på som jeg ikke helt har fattet. Men - man skulle kunne montere en adapter - eller kan man finde en line-in et eller andet sted bagpå? Jeg har overvejet en Pioneer DEH-7300BT men er ikke helt klar over hvad man skal have i bilen af convertere for at den kan anvendes - er der nogen der kan give et par råd her? (ja ja - jeg kan godt se at man kan søge her men jeg er hverken bil-radio freak eller CAN bus kyndig så jeg kan ikke helt vurdere hvad der er kompatibelt med min model).

mvh - ti
jesperb
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 52
Tilmeldt: 2/09/2010 18:55
Geografisk sted: Sjælland

Re: Erstatte en Concert I med ?

Indlæg af jesperb »

Jeg overvejer en Parrot Asteroid som afløser til min Chorus II også i en A2. Primært fordi jeg gerne vil have bluetooth med iPhone 4 og handsfree.
Evt. Pioneer MVH-8300BT Autoradio som også har Parrot BT modul og vist kan nogenlunde det samme som 7300'en.
Alle kræver en ISO adapter til er par hundrede kr mellem bil<->radio og mikrofonen skal placeres på dash eller ved bakspejlet, så det kræver et mindre kirurgiusk indgreb at få ledningen dertil på plads.

Såvidt den teoretiske del, praktikken er jeg ikke kommet til (endnu) :)
Audi A2 1.2 TDI 02/2002, servo, klima, 3.6l/100km, 232.000km
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: Erstatte en Concert I med ?

Indlæg af tiwang »

ok - lidt pinligt - jeg var sikekr på at det var en concert jeg havde i dåsen men nu hvor jeg lige fik læsebrillerne på kan jeg da se at der står chorus på flappen til båndet
nå - men - nogen har jo en bose forstærker til at ligge et eller andet sted i kassen - man kan sikkert med vagcom se om der sidder sådan en i bilen - men hvorledes?
mvh - ti
Besvar

Tilbage til "Radioer, Audi"