Mangler kode til Chorus II+

Alt om originale Audi radioer, Delta, Gamma, Symphony, Concert, Phatnoise.
Besvar
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Mangler kode til Chorus II+

Indlæg af 8PJ »

Jeg mangler radiokoden til den originalt monterede Chorus II+, som sad i en kammerats tidligere bil. Bilen er solgt, og radioen skal nu anvendes i anden bil, men koden mangler. Den lokale forhandler oplyser, at man kun kan oplyse koden, når radioen sidder i den bil, hvor den oprindeligt var monteret, men det kan da ikke passe - eller hur?

Jeg kan sagtens køre til forhandleren for at få udlæst kode, men det hjælper ikke rigtig, hvis det SKAL være den bil, hvor radioen oprindeligt var monteret +(
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Mangler kode til Chorus II+

Indlæg af PEB »

8PJ skrev:
Jeg kan sagtens køre til forhandleren for at få udlæst kode, men det hjælper ikke rigtig, hvis det SKAL være den bil, hvor radioen oprindeligt var monteret +(


Det skal det ikke. Audi skal bare have et stelnummer at referere til.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Mangler kode til Chorus II+

Indlæg af 8PJ »

Hej Peb

Jamen jeg har skam stelnummeret, men de påstår, at det ikke er tilstrækkeligt på de nye radioer.

Jeg prøver igen i morgen at få oplyst kode på anden radio, som sidder i den bil, den er født i (og som skal til service). Det bliver interessant, om de vil/kan oplyse koden til den person som ejer både bil og radio. Forhandlerne er ikke særligt konsekvente mht. udlevering af koderne. Min kammerat og jeg købte bil samtidig. Jeg fil koden klæbet i servicehæftet, min kammerat gjorde ikke.

PEB skrev:
8PJ skrev:
Jeg kan sagtens køre til forhandleren for at få udlæst kode, men det hjælper ikke rigtig, hvis det SKAL være den bil, hvor radioen oprindeligt var monteret +(


Det skal det ikke. Audi skal bare have et stelnummer at referere til.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Mangler kode til Chorus II+

Indlæg af 8PJ »

Hmm, det her er s.. rystende.... :roll:

1. udmelding fra ekperterne hos den lokale Audi servicepartner: Du kan KUN få oplyst koden, hvis radioen sidder i den bil, hvor den oprindeligt blev leveret (ikke nok med stelnummer!)

Ok, så godt så langt. Bilen er dog solgt og kører nu et sted i Monaco. Et stk. ubrugelig radio haves. Har så en kammerat, som skulle til service med sin bil med den oprindeligt monterede radio. Jf. udmelding #1 kan han altså få oplyst koden, hvorfor han forventningfuld møder op til service d.d., da han ligeledes har solgt sin radio og gerne vil have oplyst koden, så han kan sende radioen til køber.

2. udmelding fra (anden) ekspert hos den lokale Audi servicepartner: Vi kan slet ikke oplyse koden, men du skal i stedet komme med den bil, hvor radioen skal bruges efterfølgende. Er radioen monteret, kan man parre den til bilen, men altså ikke oplyse koden!!


At jeg så personligt har fået oplyst og udleveret radiokode ved levering af bil i 2009, 2010 og senest marts 2011 må så være ren og skær indbildning. :roll:

Hvad i alverden stiller man op? :/[] :/[] Er der nogen i forum, som kender en person, som kan oplyse den retmæssige ejer (kan dokumenteres med slutseddel) af to biler med originalt monterede radioer koderne på samme persons købte og betalte radioer, hører jeg meget gerne om det.
Besvar

Tilbage til "Radioer, Audi"