MP3 tags visning i FIS/DIS

Alt om originale Audi radioer, Delta, Gamma, Symphony, Concert, Phatnoise.
Besvar
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af MikkelS »

Er det muligt - og gerne med scrolling?

Jeg har MMI High 2G - det ser ud til at FIS/DIS fint viser MP3 tag info'en når det er MP3 cd'er men når jeg bruger AMI via Harddisk så viser den kun filnavnet i FIS og MMI skærm - men når man bruger MP3 cd'er i changer så skifter visningen så snart filen er blevet læst.

Da mine MP3'er er lavet således: 01 - Kunster - Titel så går det lidt i spunk i DIS/FIS da man så kun kan se "01 - Dire S"

Nogen ideer?
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af rlarsen »

MikkelS skrev:Er det muligt - og gerne med scrolling?

Jeg har MMI High 2G - det ser ud til at FIS/DIS fint viser MP3 tag info'en når det er MP3 cd'er men når jeg bruger AMI via Harddisk så viser den kun filnavnet i FIS og MMI skærm - men når man bruger MP3 cd'er i changer så skifter visningen så snart filen er blevet læst.

Da mine MP3'er er lavet således: 01 - Kunster - Titel så går det lidt i spunk i DIS/FIS da man så kun kan se "01 - Dire S"

Nogen ideer?

Jeg mener at huske noget om at man i den skjulte menu kan slå "soft scrolling" til - men kan ikke lige huske hvor det er (er på arbejde, og derfor har jeg først mulighed for at finde den rigtige menu engang sidst på dagen).
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af MikkelS »

rlarsen skrev:
MikkelS skrev:Er det muligt - og gerne med scrolling?

Jeg har MMI High 2G - det ser ud til at FIS/DIS fint viser MP3 tag info'en når det er MP3 cd'er men når jeg bruger AMI via Harddisk så viser den kun filnavnet i FIS og MMI skærm - men når man bruger MP3 cd'er i changer så skifter visningen så snart filen er blevet læst.

Da mine MP3'er er lavet således: 01 - Kunster - Titel så går det lidt i spunk i DIS/FIS da man så kun kan se "01 - Dire S"

Nogen ideer?

Jeg mener at huske noget om at man i den skjulte menu kan slå "soft scrolling" til - men kan ikke lige huske hvor det er (er på arbejde, og derfor har jeg først mulighed for at finde den rigtige menu engang sidst på dagen).


Jeg har søgt og søgt - og rodet med en hel masse - men kan ikke finde det. Der er nogle muligheder for at man kan få fast scrolling i lange lister derinde.
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af Gio »

Har ledt efter det samme på RNS-E...så håbet er lysegrønt :D
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af MikkelS »

Der er flere der på står at Audi ikke gør det fordi det kan forstyrre kørsels - men de gør det jo med radio RDS teksten så det er nok en and.

Hvis det ikke kan tilkobles så må vi samle ind og skrive til dem og efterlyse det ;)
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af rlarsen »

MikkelS skrev:Der er flere der på står at Audi ikke gør det fordi det kan forstyrre kørsels - men de gør det jo med radio RDS teksten så det er nok en and.

Hvis det ikke kan tilkobles så må vi samle ind og skrive til dem og efterlyse det ;)

Jeg kunne ikke finde det - jeg huskede sikkert forkert :(

Vedr. RDS i forbindelse med radioen, så er det IKKE noget hverken Audi eller nogen andre styre (det kan godt være at det ved nogle bilmærker er muligt at slå det til/fra - bare ikke hos Audi) - men det er noget de enkelte radio stationer udsender - fx var jeg ude for for snart lang tid siden, da der var noget der hed Radio 100FM, at de alt efter hvor jeg kørte - og derved hvilken sender jeg fik signalet fra, sendte netop RDS nogle gange - og det var typisk udenfor hovedstadsområdet.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af MikkelS »

rlarsen skrev:
MikkelS skrev:Der er flere der på står at Audi ikke gør det fordi det kan forstyrre kørsels - men de gør det jo med radio RDS teksten så det er nok en and.

Hvis det ikke kan tilkobles så må vi samle ind og skrive til dem og efterlyse det ;)

Jeg kunne ikke finde det - jeg huskede sikkert forkert :(

Vedr. RDS i forbindelse med radioen, så er det IKKE noget hverken Audi eller nogen andre styre (det kan godt være at det ved nogle bilmærker er muligt at slå det til/fra - bare ikke hos Audi) - men det er noget de enkelte radio stationer udsender - fx var jeg ude for for snart lang tid siden, da der var noget der hed Radio 100FM, at de alt efter hvor jeg kørte - og derved hvilken sender jeg fik signalet fra, sendte netop RDS nogle gange - og det var typisk udenfor hovedstadsområdet.


Tænkte det nok - må skrive en masse sure mails til audi.de og mine venner i Audi Danmark ;)
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af MikkelS »

Har nu set en del på videos på nettet - det ser ud til at når der er tilsluttet en iPod så viser MMI'en MP3 info bedre - altså ikke filnavn (da iPod jo ikke tillader den slags) - så spørgsmålet er om jeg ikke bare ender med at købe en billig brugt iPod også bruger den - selvom jeg hader det Apple pjat ;)
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af Yann »

Gio skrev:Har ledt efter det samme på RNS-E...så håbet er lysegrønt :D

På RNS-E kan man vælge imellem visning af filnavn eller tags - dog ikke med scrolling (løbende text)
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af MikkelS »

Yann skrev:
Gio skrev:Har ledt efter det samme på RNS-E...så håbet er lysegrønt :D

På RNS-E kan man vælge imellem visning af filnavn eller tags - dog ikke med scrolling (løbende text)


Også med USB harddisk?
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: MP3 tags visning i FIS/DIS

Indlæg af Yann »

Ved jeg ikke, da det først er på det nye (2010) RNS-E der kan tilsluttes AMI...
Men virker ved afspilning fra SD-kort
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Besvar

Tilbage til "Radioer, Audi"