TV og/eller iPod til RNS-D

Alt om CD Navigation Plus RNS-D
Besvar
Limbo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15/10/2009 16:42
Geografisk sted: Færøerne

TV og/eller iPod til RNS-D

Indlæg af Limbo »

Jeg har en Audi A4 med RNS-D fra 2001.

Jeg har længe kunne tænkt mig at få billede og lyd, måske fra en iPod, op på RNS-D'en. Spørgsmålet er så hvordan jeg gør. Er det nemt at gøre selv uden at have forstand bil biler som sådan? Hvad skal jeg købe og hvorfra kan man købe det?

Og hvad skal jeg bruge? iPhone og iPod har en tv-out funktionalitet samt normal afspilning af musik... Kan jeg få dette tilkoblet min RNS-D? Er det bare et spørgsmål om at drage et købe et stykke kabel, lægge denne og sætte strikken i bagsiden af navigations systemet?

Er der nogen på Færøerne der har forstand på dette og har prøvet det?
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: TV og/eller iPod til RNS-D

Indlæg af Yann »

Du kan tilslutte AUX-in stik til din RNS-D, således du kan afspilles musik fx fra iPod. Men musikken skal styres på din iPod. Det er en løsning til få hundrede kroner.
Her: http://www.kufatec.de/shop/product_info ... avi--.html

Måske der er andre der kender til en rigtig iPod løsning?

Mvh. Yann
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Limbo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15/10/2009 16:42
Geografisk sted: Færøerne

Re: TV og/eller iPod til RNS-D

Indlæg af Limbo »

ok, har lige set på http://www.nsxjr.com/ted/TED_RNSD.pdf hvordan stikket ser ud. Et rundt stik med 10 pins.

Den kabel du viser til har kun lyd - skulle man ikke også kunne få en med video?

Kunne have såden en holder til iPhone/iPod og så kunne jeg også styre musikken der fra. Det er ikke så farligt tror jeg.

Er det nemt at få RNS-D'en ud for at montere kabler? Kræver det noget udstyr? Og er der rimelig plads til at lægge en kabel f.x. ind i handskerummet eller der omkring?
Limbo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15/10/2009 16:42
Geografisk sted: Færøerne

Re: TV og/eller iPod til RNS-D

Indlæg af Limbo »

Nogen der ved præcis hvad jeg skal bruge for at få video fra iPhone til RNS-D'en?

Nogen der har en adapter der fungerer og er nem at installere og kan give mig navnet på den? Jeg ser forskelligt på internettet, men er i tvivl om, om det er det jeg skal bruge og hvordan det forskellige installeres.
Brugeravatar
Dravis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 394
Tilmeldt: 9/08/2007 00:16
Geografisk sted: Skødstrup

Re: TV og/eller iPod til RNS-D

Indlæg af Dravis »

Har RNS-D (Navi + , den med knap på hver side af skærmen) overhovedet mulighed for Video input til skærmen uden den ekstra multimedie -boks?

Jeg har selv tænkt på video-ind, så jeg kunne montere et bak-kamera, men er ikke kommet videre... måske skulle man bare opgradere til RNS-E

Er der nogen der kan fortælle mig om CD-boksen fra RNS-D kan bruges sammen med RNS-E ?? (6stks changer der sidder i handskerummet?)
---Dravis---
Volvo V60 D4 R-Line Aut. AWD 190Hk - Seat Mii 1,ingenting -- Økolokomotiv - 106000 km -> MV Agusta F4 SR + Duc ST4SABS + BMW R65 :-)
Rings4me
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 425
Tilmeldt: 16/10/2007 09:59

Re: TV og/eller iPod til RNS-D

Indlæg af Rings4me »

Dravis skrev:Er der nogen der kan fortælle mig om CD-boksen fra RNS-D kan bruges sammen med RNS-E ?? (6stks changer der sidder i handskerummet?)



Det kan den, men den skal loades på en speciel måde for at virke.....

Ud med navigations DVD'en og i med den første CD, når den er genkendt, så i med den næste og så fremdeles.... Til slut sættes navigations DVD'en i...
Besvar

Tilbage til "CD Navigation Plus RNS-D"