Tv under kørsel..

Alt om CD Navigation Plus RNS-D
Besvar
Kaveren
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 9/03/2007 09:22
Geografisk sted: KBH

Tv under kørsel..

Indlæg af Kaveren »

Nogen der kan hjælpe mig. Har en a6 fra 2000. Med en Navi +. Er der en der kan fortælle mig hvordan man får fikset, så man kan se tv under kørsel?
Mvh Kasper
A4 1.8 T 02´ AVJ
A4 1.8 T 97´ AEB
Brugeravatar
Watcher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 619
Tilmeldt: 1/12/2005 12:19
Geografisk sted: Malmø Sverige
Kontakt:

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af Watcher »

køber et tv-free modul på ebay, bar skriv rns-d tv-free så kommer de frem Ok
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk quattro som konebil
Harley FXST Softtail Custom som cykel
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
Mercedes E320T Avantgarde W210 som hverdagsbil
www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,KW,G.A.S + 325 forskellige fælgmærker
OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice 4995kr samt ALLE Audi navier skaffes og monteres
Brugeravatar
Pete
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16/08/2006 12:38
Geografisk sted: Randers

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af Pete »

VagCom/VCDS
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af 8PJ »

Eller lav selv TV-free via VIM-hack, som er ren SW - altså ingen boks, ingen "send lige navi til adresse i Polen" etc, etc. Tager lidt tid, men koster 0. kr (indebærer dog en vis risiko).

Hilsen Per

Watcher skrev:køber et tv-free modul på ebay, bar skriv rns-d tv-free så kommer de frem Ok
Kaveren
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 9/03/2007 09:22
Geografisk sted: KBH

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af Kaveren »

Kan der kommes lidt dybere ind på hvad "TV-free via VIM-hack" er ?
A4 1.8 T 02´ AVJ
A4 1.8 T 97´ AEB
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af PEB »

8PJ skrev:Eller lav selv TV-free via VIM-hack, som er ren SW - altså ingen boks, ingen "send lige navi til adresse i Polen" etc, etc. Tager lidt tid, men koster 0. kr (indebærer dog en vis risiko).

Hilsen Per

Watcher skrev:køber et tv-free modul på ebay, bar skriv rns-d tv-free så kommer de frem Ok


Det gælder kun for RNS-E og der bliver spurgt til RNS-D
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af 8PJ »

Man kan fjerne hastighedsbegrænsningen for visning af videosignaler på RNS-E via SW hack, men som PEB skriver kun på RNS-E og ikke på ældre modeller.

Kaveren skrev:Kan der kommes lidt dybere ind på hvad "TV-free via VIM-hack" er ?
Brugeravatar
Watcher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 619
Tilmeldt: 1/12/2005 12:19
Geografisk sted: Malmø Sverige
Kontakt:

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af Watcher »

hvem er det også som siger at navien skal sendes til polen? manden skal købe et MODUL jo og ikke sende sit anlæg nogen som helts steder

her er et link til en:
http://cgi.ebay.de/TV-Freischaltung-VW- ... 240%3A1318

8PJ skrev:Eller lav selv TV-free via VIM-hack, som er ren SW - altså ingen boks, ingen "send lige navi til adresse i Polen" etc, etc. Tager lidt tid, men koster 0. kr (indebærer dog en vis risiko).

Hilsen Per

Watcher skrev:køber et tv-free modul på ebay, bar skriv rns-d tv-free så kommer de frem Ok
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk quattro som konebil
Harley FXST Softtail Custom som cykel
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
Mercedes E320T Avantgarde W210 som hverdagsbil
www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,KW,G.A.S + 325 forskellige fælgmærker
OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice 4995kr samt ALLE Audi navier skaffes og monteres
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af 8PJ »

Watcher - det var et forsøg på anvendt ironi Blinke I øvrigt ikke grebet i luften. Der har tidligere være flere "entrepreneurs" på eBay, som mod betaling af et par hundrede Euros og tilsendt RNS-E på magisk(læs: lavede VIM hack) vis fjernede hastighedsbegrænsingen - lige som den fyr, som mod betaling af 100 Euro ændrede opstartsbilledet.....

Hilsen Per

Watcher skrev:hvem er det også som siger at navien skal sendes til polen? manden skal købe et MODUL jo og ikke sende sit anlæg nogen som helts steder

her er et link til en:
http://cgi.ebay.de/TV-Freischaltung-VW- ... 240%3A1318

8PJ skrev:Eller lav selv TV-free via VIM-hack, som er ren SW - altså ingen boks, ingen "send lige navi til adresse i Polen" etc, etc. Tager lidt tid, men koster 0. kr (indebærer dog en vis risiko).

Hilsen Per

Watcher skrev:køber et tv-free modul på ebay, bar skriv rns-d tv-free så kommer de frem Ok
Brugeravatar
Red Runner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 552
Tilmeldt: 23/05/2006 18:16
Geografisk sted: Holbæk

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af Red Runner »

Kaveren skrev:Nogen der kan hjælpe mig. Har en a6 fra 2000. Med en Navi +. Er der en der kan fortælle mig hvordan man får fikset, så man kan se tv under kørsel?
Mvh Kasper


Har jeg misforstået noget her??? TV til bagsædepassagere under kørslen er OK, men folk der kører bil imedens de glor på TV!!!????

Har set det det par gange. Bl.a. en i en Land Rover der havde en fladskærm i loftet. Han kørte som om han var på en blanding af øl med gashåndtag, fjolletobak og sjove piller.

Så hvis jeg må have lov at være en morakker, kan jeg ikke lige se formålet med denne debat. Der er jo en grund til at udstyret ikke kan vise TV under kørsel.

Det er slemt nok med mobiltelefoner eller folk der sidder med næsen begravet i navien......
Red Runner - Audi V8 3,6 aut. quattro

Speciale: Audi V8 type D11
Brugeravatar
LarsG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 526
Tilmeldt: 7/09/2007 17:36
Geografisk sted: København

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af LarsG »

Red Runner skrev:Har jeg misforstået noget her??? TV til bagsædepassagere under kørslen er OK, men folk der kører bil imedens de glor på TV!!!????

Har set det det par gange. Bl.a. en i en Land Rover der havde en fladskærm i loftet. Han kørte som om han var på en blanding af øl med gashåndtag, fjolletobak og sjove piller.

Så hvis jeg må have lov at være en morakker, kan jeg ikke lige se formålet med denne debat. Der er jo en grund til at udstyret ikke kan vise TV under kørsel.

Det er slemt nok med mobiltelefoner eller folk der sidder med næsen begravet i navien......


Helt enig - helt sindsygt med tv kiggeri under kørsel (for chaufføren altså) Bankende jeg har aldrig kunne forstå ide'en med det, men det kan ske at folk får det lavet for deres side passager skyld - jeg tror dog ikke at jeg selv ville have nok disciplin nok til at ikke at skulle følge med Meget glad hvis jeg havde det..
Lars
Audi Q5 2,0 TDI S-tronic S-Line - 2017

Tidligere Audi'er:
Audi Q3 1,4 TFSI - 2014
Audi A3 8PA SB 2,0 TDI - 2011
Audi A3 8P HB 3,2 quattro DSG - 2005
Audi A6 4F Limo 2,0 TFSI - 2007
Audi A3 8PA SB 2,0 FSI - 2005
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af ullum »

prøvede det, og tog det fra igen, det er for farligt. Men det er jo fint nok til en passager, hvis man kan holde øjnene væk. Det tror jeg så er svært.
Så i øvrigt mercedes' split screen, to forskellige billeder (h/v) på samme skærm, mon ikke det bliver fremtiden
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af Yann »

Mener at det er nok bare at tage hastighedssighnalet fra på en RNS-D. Det kan dog gøre at pilen ikke bevæger sig 100% korrekt. Men det er da gratis at prøve.

PS: Splitscreen skulle komme på Audi fra modelår 2010


Mvh. Yann
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af ullum »

jeg syntes navien kører meget for dårligt hvis man tager hastighedssignalet fra, men man jo vælge den gyldne middelvej og afbryde med en knap Smiler
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
Faber
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 168
Tilmeldt: 28/08/2007 22:16
Geografisk sted: Nord sjælland
Kontakt:

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af Faber »

Mange af de DVD afspillere der sælges i dag som løse afspillere har digitale modtagere, så skulle man have en sådan kan problemet jo løses ved det.

Jeg har selv en sådan og den ligger altid i bilen, har brugt den et par gange når man misser en færge eller lignende.
Har du prøvet [url=http://www.google.dk]Google[/url] Det er nogle gange utroligt hvad man kan finde ved at søge...

Tidligere: TT-R 225 hk fra 2000 med ca. 110.000 km.
BMW 330d E46, 6 cylindere 2XX HK.
Nu: Opel Antara 2.0TDI
Kaveren
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 9/03/2007 09:22
Geografisk sted: KBH

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af Kaveren »

Skal man ind og klippe nogle ledninger. Eller er der ngen der skal luses sammen '?
A4 1.8 T 02´ AVJ
A4 1.8 T 97´ AEB
Brugeravatar
mathisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 193
Tilmeldt: 4/12/2004 21:51
Geografisk sted: Midtdjursland

Re: Tv under kørsel..

Indlæg af mathisen »

hej du kan trække pin1 ud af det sorte 8-polede stik, så virker det.
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=93&t=12591&p=69076&hilit=tv+billede+under+k%C3%B8rsel#p69076
Hilsen Mathis

[color=#FF0000].....Nu uden Audi.....[/color]

Audi A6 avant 2,5 TDI quattro tiptronic, 110 kw, motorkode AFB, 1999.

[size=18][color=#0080FF]Livet er en gave.....Har du kvitteringen for så vil jeg gerne have mit byttet [/color][/size]
[color=#FF0000]Har lige smurt Audien ind i Anti age fra Yves Rocher...håber det hjælper.....[/color]
Besvar

Tilbage til "CD Navigation Plus RNS-D"