HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Alt om CD Navigation Plus RNS-D
Besvar
Skovsager
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 20/12/2007 19:34
Geografisk sted: Jylland

HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af Skovsager »

Pludselig er min Navi ikke i stand til at modtage signal fra satelitterne... Ked af det
Den fortæller mig under GPS viewer at der er 25 tilgængelige satelitter, men at den ikke bruger nogen. Den er ikke i stand til at sætte sin egen position.
Jeg har læst at det kan hjælpe at køre i cirkler - det hjalp ikke. Hvis det er antennen, hvorfor kan den så fortælle hvor mange satelitter der er ?
Kan det hjælpe at tage strømmen ?
Den lille metalboks der sidder under cd skifterren i bagagerummet - er det noget der har forbindelse med navigationen ? jeg kan se at antennekablerne går igennem....
Sidder i en '98 A4.
Håber at der er en der kan hjælpe mig....
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af ullum »

du vil aldrig kunne se 25 satelitter på en gang max 12, tror jeg, den er helt rundt på hylden. Prøv det du skriver med at tage strømmen en gang. Du skal bruge pin-kode når du skal starte igen
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af kirkster »

Skovsager skrev:Pludselig er min Navi ikke i stand til at modtage signal fra satelitterne... Ked af det
Den fortæller mig under GPS viewer at der er 25 tilgængelige satelitter, men at den ikke bruger nogen. Den er ikke i stand til at sætte sin egen position.
Jeg har læst at det kan hjælpe at køre i cirkler - det hjalp ikke. Hvis det er antennen, hvorfor kan den så fortælle hvor mange satelitter der er ?
Kan det hjælpe at tage strømmen ?
Den lille metalboks der sidder under cd skifterren i bagagerummet - er det noget der har forbindelse med navigationen ? jeg kan se at antennekablerne går igennem....
Sidder i en '98 A4.
Håber at der er en der kan hjælpe mig....


Hej,

Hvis problemet er at GPS-antennen har "tabt pusten", kan det måske løses ved at tage strømmen fra systemet. Jeg har oplevet en enkelt gang at min GPS har "låst sig" og det løste jeg på den måde. (husk at have pinkoden klar hvis du prøver) Jeg vil tro at du kan gøre det nemmest med at afmontere sikringen for systemet.

Metal boksen kan være TV tuner eller TMC-tuner. De har intet med GPS'en at gøre.

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Skovsager
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 20/12/2007 19:34
Geografisk sted: Jylland

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af Skovsager »

Hvor længe skal strømmen være slået fra ?? Jeg har haft den slået fra i 10 minutter - det gjorde ingen forskel.....
Kan det være fordi den ikke kan læse CD'en ?
Brugeravatar
Anthony
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10/08/2010 20:16
Geografisk sted: Gladsaxe

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af Anthony »

Jeg har netop fået samme problem, det er opstået efter et 5 dages værksteds besøg hos Audi Gladsaxe, (skulle vente 4 dage på en lille ventil fra tyskland)
Min kan se at der er 30 sat. tilgængelige, men den pejler ikke på nogen af dem.
Jeg tror det er fordi den har stået inde, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få den genoplivet, alle forslag er velkommen :D
Venlig Hilsen Tonny Anthony

A6 quattro 2.5TDI 180
Brugeravatar
Anthony
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10/08/2010 20:16
Geografisk sted: Gladsaxe

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af Anthony »

Det viser sig at man bare skal køre 50/100km så er den på igen, mystisk men det virker (y)
Venlig Hilsen Tonny Anthony

A6 quattro 2.5TDI 180
kogo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18/11/2010 13:37
Geografisk sted: Vejen

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af kogo »

Hejsa

De 50/100 km du kørte, var det med navidelen tændt?

Jeg har samme problem, min siger at jeg kører rundt ude i Lillebælt...
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af PEB »

Der er 24 tilgængelige satellitter og som skrevet tidligere kan modtageren højest modtage signal fra 10 - 12. Der skal min tre til at bestemme en position.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Dravis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 394
Tilmeldt: 9/08/2007 00:16
Geografisk sted: Skødstrup

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af Dravis »

GPS eller Global Positioning System "finder " sine tilgængelige sattelitter ved hjælp af en såkaldt "Ephemeris" tabel en slags "almanak" der ud fra den sidst beregnede "sikre/gode" position beregner hvor de andre sattelitter befinder sig, og om deres signal er brugbart, eller skal korrigeres
For Navi+ / Blaupunkt systemet gælder at den først "dropper" tilgængelige sattelitter når deres signal forsvinder, men "tæller" dem op når tabellen indikerer at de burde være "synlige"
De 30 sattelliter der så "ses" på displayet er den der bør være / har været synlige i den periode hvor der ikke modtages signaler fra sattelitter..

"Ephemeris" data opsamles fra sattelitterne selv... så når den har været slukket eller været helt uden sattelit signal i længere tid skal den først opdatere tabellerne.

SirfStar GPS modtagerne kan håndtere op til 12 kanaler/ sattelitter samtidigt og bruger de bedst geometrisk placerede satteliter (som har et godt signal) til beregning af positionen... Der beregnes et GDOP (Geometric Dilution Of Precision) ud fra de valgte satteliter og ud fra dette tal udvælges de "bedste"

Ved at sammenligne og finde gennemsnit af flere kombinationer forbedres positionen.

Alle GPS modtagere skal have en "start-position" for at kunne "fange" satteliterne, ellers ved den ikke hvilke kanaler den skal lytte på.
---Dravis---
Volvo V60 D4 R-Line Aut. AWD 190Hk - Seat Mii 1,ingenting -- Økolokomotiv - 106000 km -> MV Agusta F4 SR + Duc ST4SABS + BMW R65 :-)
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af Yann »

Rejser man oversøisk, plejer en håndholdt GPS-modtager nu stadig at finde positionen, det tager bare lidt længere tid.

Navi må mangle signal fra GPS satellitterne, dvs. defekt antenne/kabel.
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
kogo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18/11/2010 13:37
Geografisk sted: Vejen

Re: HJÆLP ! Min naviplus virker ikke

Indlæg af kogo »

Jeg har nu fået forhandleren til at udskifte hele navienheden på garantien

Tak for hjælpen!
Besvar

Tilbage til "CD Navigation Plus RNS-D"