Spotify på MMI 3G

Alt om MMI Navigation
Besvar
TM1
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19/10/2006 20:50
Geografisk sted: Hillerød

Spotify på MMI 3G

Indlæg af TM1 »

Jeg har søgt lidt rundt på forummet, men er nok forvirret på et lidt højere plan, håber nogle måske kan hjælpe.

Ligesom mange andre kan jeg se, vil jeg gerne kunne bruge Spofity i min A5 (min er årgang 2010, ikke faceliftet, kan se nogen skriver det giver andre muligheder med A2DP). Jeg behøver ikke at kunne høre Spotify via bluetooth (selvom det da kun er en fordel hvis det er muligt), da jeg allerede har en gammel iPhone forbundet via kabel (AMI ?) i bilen.

Så min tanke var at installere Spotify på Iphonen og så køre Spotify fra den.

Det jeg meget gerne vil, er at kunne styre iphonen/spotify via rattet og kontrolknapperne, så jeg kan bruge playlists, gå frem og tilbage, få track info i FIS osv. Også meget gerne så jeg ikke behøver at skulle starte Spotify på telefonen i handskerummet hver gang.

Kan det lade sig gøre på en eller anden måde ?

Hvis det ikke kan - findes der så nogle gode forslag til andre løsninger ? Idag har jeg bare installeret musik på iphonen, tænkte at jeg måske kunne bruge offline funktionalitet i Spotify til at hive musik på SD kort, men er ret blank på om et er muligt og hvordan det kunne gøres så jeg kan høre det i bilen.

Håber nogen lige kan hjælpe mig lidt på vej i min forvirring :-k

Tusind tak :)
A5 Coupe 3.0TDi quattro S-tronic - 2009
A6 Avant 2.4 Multitronic - 2002
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Spotify på MMI 3G

Indlæg af diskoboy »

Er din ikke født med 2G eller tager jeg helt fejl ?

Jeg har MMI 3G+ i min 2013 A4'er (faceliftet) og der virker Spotify fint over BT streaming.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
TM1
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19/10/2006 20:50
Geografisk sted: Hillerød

Re: Spotify på MMI 3G

Indlæg af TM1 »

Såvidt jeg lige kan læse mig frem til, så har jeg 3G low, hvor din er 3G high. Og lige præcis muligheden for Bluetooth streaming af andet end telefon skulle være en af forskellene hvis ellers jeg forstår det korrekt.

Som sagt, det behøver heller ikke være via Bluetooth, da jeg har en gammel iPhone fast forbundet via AMI. Ville bare være glad hvis det kunne gøres på en eller anden måde.

Tak for hjælpen
A5 Coupe 3.0TDi quattro S-tronic - 2009
A6 Avant 2.4 Multitronic - 2002
AudiKen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 88
Tilmeldt: 30/09/2005 22:31
Geografisk sted: Gentofte

Re: Spotify på MMI 3G

Indlæg af AudiKen »

TM1 skrev:Såvidt jeg lige kan læse mig frem til, så har jeg 3G low, hvor din er 3G high. Og lige præcis muligheden for Bluetooth streaming af andet end telefon skulle være en af forskellene hvis ellers jeg forstår det korrekt.

Som sagt, det behøver heller ikke være via Bluetooth, da jeg har en gammel iPhone fast forbundet via AMI. Ville bare være glad hvis det kunne gøres på en eller anden måde.

Tak for hjælpen


Hej fik du løst dit problem? Jeg vil også gerne afspille Spotify i min Q5 2010

venlig hilsen Ken
_______________________________

Audi Q5 3,0 quattro årg. 2010
TM1
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19/10/2006 20:50
Geografisk sted: Hillerød

Re: Spotify på MMI 3G

Indlæg af TM1 »

Nej desværre ikke, jeg syntes ikke jeg kunne finde en løsning der virkede godt nok
A5 Coupe 3.0TDi quattro S-tronic - 2009
A6 Avant 2.4 Multitronic - 2002
AudiKen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 88
Tilmeldt: 30/09/2005 22:31
Geografisk sted: Gentofte

Re: Spotify på MMI 3G

Indlæg af AudiKen »

TM1 skrev:Nej desværre ikke, jeg syntes ikke jeg kunne finde en løsning der virkede godt nok

Øv! Jeg afprøver pt en Bluetooth adapter fra tune2air som koples på via MMI - den virker nogenlunde OK med Spotify, og rigtigt fint med iTunes hvis filerne ligger lokalt på telefonen

venlig hilsen Ken
_______________________________

Audi Q5 3,0 quattro årg. 2010
mivo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20/12/2017 11:03

Re: Spotify på MMI 3G

Indlæg af mivo »

den her bluetooth audio løsning virker på Audi med MMI 3G og understøtter visning af kunstner/sangtitel i display samt track kontrol fra MMi panel dvs. næste/forrige nummer og FF/RW spole funktion. Virker med alle Apple, Android, Windows telefoner og alle typer Apps hvad enten det er Spotify, Yousee play, Youtube, internet radio m.m.

http://www.adaptech.dk/adaptere/A2DP-St ... nap&id=206

Modulet er nemt at installere med strøm og lysleder bag CD/SD enheden - tager ca. 0,5-1 time afhængig af hvilken audi model det er. Bemærk at hvis der er installeret CD changer på MMI 3G skal denne frakobles. Tilsvarende løsning fås også til MMI 2G (2004-2008 modeller)
Vedhæftede filer
Tit_Art_device.jpg
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Musik via Bluetooth på MMI 2G

Indlæg af stigbindner »

Hejsa

Jeg har MMI 2G på min A6 3,0 fra 2008.

Jeg kan koble min telefon via Bluetooth, men ikke afspille musik (kun via kabel).

Det jeg ikke forstår er, at jeg har en Trafik app, og når den kommer med meldninger, kommer det ud i højtalerne via
Bluetooth, så hvorfor Fa.... kan man så ikke høre musik via den samme tilslutning ?
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
mivo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20/12/2017 11:03

Re: Musik via Bluetooth på MMI 2G

Indlæg af mivo »

stigbindner skrev:Hejsa

Jeg har MMI 2G på min A6 3,0 fra 2008.

Jeg kan koble min telefon via Bluetooth, men ikke afspille musik (kun via kabel).

Det jeg ikke forstår er, at jeg har en Trafik app, og når den kommer med meldninger, kommer det ud i højtalerne via
Bluetooth, så hvorfor Fa.... kan man så ikke høre musik via den samme tilslutning ?


Det er fordi Audi's bluetooth modul ikke understøtter A2DP audio streaming.

Din trafik App sender lyden via Bluetooth HFP, som er den profil på bluetooth som bruges til overførsel af telefonlyd, og som sørger for at afbryde radio/CD/AMI lyd når der kommer en trafik besked. Det er desuden i mono og kun i fronthøjtalerne, så ikke velegnet til audio streaming.
Besvar

Tilbage til "MMI Navigation"