MMI hakker!

Alt om MMI Navigation
Besvar
OleD
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26/10/2012 23:38
Geografisk sted: 8963 Auning

MMI hakker!

Indlæg af OleD »

MMI High 2G, version 2860, og integreret bluetooth.

Problem:

I længere tid har lyden i radio og CD "hakket" ind imellem, ca. hver 5-10 sekund, og dette har tidligere kunnet klares i situationen, ved at genstarte systemet med "tre fingre tricket", og derefter har lyden fungeret fint, indtil næste slukning af bilen.

NU "hakker" den ved hver eneste start, stadig hver 5-10 sekund, MEN nu får "tre fingre tricket" og dermed genstart af systemet, IKKE "hakkeriet" til at forsvinde mere!!!

Tidligere har jeg kørt med en defekt MMI DVD afspiller (den som er installeret i bagagerummet), så mit NAVI har ikke virket i over 1 år.
Men nu har jeg købt et brugt på EBAY og det virker umiddelbart fint, der er navi på skærmen og kortet kører, MEN det "hakker" åbenbart i sympati med resten af systemet, så når jeg vil klikke på evt. en by, så "hakker" systemet måske, og navi ryger om på udgangs siden igen )o:

Jeg har læst mig til, at det sandsynligvis er bluetooth, som er problemet (det virker iøvrigt heller ikke mere), og at man kan koble systemet udenom bluetooth, så resten skulle fungere fint.
Er der nogle som kan hjælpe mig med dette? Det ligger åbenbart under førersædet. Hvis jeg jeg selv skulle prøve, hvad så når jeg finder bluetooth modulet, er det så bare et stik der skal tages ud og et andet sættes i, eller er det mere kompliceret??

Jeg bor på Djursland, men kører da gerne et stykke efter hjælp(o:
Venlig hilsen O. Danielsen

Audi A6 2,0 Tfsi 2006 Avant 170 HK, sort.
Brugeravatar
brs
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 14/04/2008 21:50
Geografisk sted: Nordjylland

MMI hakker!

Indlæg af brs »

Inden du skiller bilen ad bør du få udlæst fejl med et VCDS kabel eller lignende.
For at koble Bluetooth modul ud af systemet, skal du have et lille stik, der kan sløjfe signalet videre. Det sætter du på stikket ved Bluetooth modulet i stedet for bluetooth modulet. Bluetooth ligger under tæppet lidt foran førersædet forudsat det er originalt monteret.

Jeg kan ikke se hvilken bil du har, ovenstående gælder for A6 4F.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Brian Schmidt

Touran HighLine 2020 - Erstattes snart af Mercedes-Benz Benz EQB 350
Audi A3 e-tron 2018 - Læder, Panorama, matrix lygter oma.

Touran Van 2013 2.0 TDI
UP! High 2019
Touran Highline 2017 - LED
Polo Highline 2017 - LED - Digital Cockpit
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Ultra 2016 med Xenon - Lyspakke - Assistenpakke - Parkassist oma.
Volkswagen Multivan 2.5 TDI Highline 2008
Tidligere:Audi A6 Avant 2.4 (BDW) Multitr 2007
Tidligere: Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2010 med Xenon Plus
Besvar

Tilbage til "MMI Navigation"