Kan det nu passe? :/

Alt om MMI Navigation
Besvar
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Kan det nu passe? :/

Indlæg af M Bruun »

Hej
Da jeg købte bilen stod der at den havde "Multi-Media-Interface MMI Navigation Plus"

Men når jeg læser om hvad MMI 2G Naviagation Plus skal kunne og indeholde, så passer det da vist ikke overens med hvad jeg nu har i bilen.

Hvordan finder jeg ud af, helt præcist, hvilken jeg har?

Til info kan jeg sige at det er med navi-DVD i bagagerum, farvedisplay, 6 cd-changer, ingen SD-slot (er der ellers noget I skal vide for at kunne fastslå hviken jeg har?)

Håber på at I kan hjælpe.

Mvh
Martin
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af M Bruun »

Jeg vil desuden gerne have opdateret både software og kort, er der nogle der kan hjælpe med det? Anbefale sælger osv. ?

Mvh
Martin
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af CHG »

M Bruun skrev:Hej
Da jeg købte bilen stod der at den havde "Multi-Media-Interface MMI Navigation Plus"

Men når jeg læser om hvad MMI 2G Naviagation Plus skal kunne og indeholde, så passer det da vist ikke overens med hvad jeg nu har i bilen.

Hvordan finder jeg ud af, helt præcist, hvilken jeg har?

Til info kan jeg sige at det er med navi-DVD i bagagerum, farvedisplay, 6 cd-changer, ingen SD-slot (er der ellers noget I skal vide for at kunne fastslå hviken jeg har?)

Håber på at I kan hjælpe.

Mvh
Martin


Har du en beskrivelse hvad du mener der er med i MMI 2G Naviagation Plus vs. det som du har nu? Det som du har nu er MMI High 2G med DVD Navigation. Du kan ikke få meget mere udover hvis der skal monteres BOSE. Hvis der i sound settings ikke fremgår noget omkring BOSE options så har du Audi DSP med 10 højttalere.
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af CHG »

M Bruun skrev:Jeg vil desuden gerne have opdateret både software og kort, er der nogle der kan hjælpe med det? Anbefale sælger osv. ?

Mvh
Martin


Har du ikke hørt cartrends når du alligevel er i dialog med Rene? Ellers prøv Kenneth fra Naviparts.dk.
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af M Bruun »

Hej

Jo mht. SW har jeg forhørt mig nu :)

Bilen har B&O. Det må være MMI 2G. Spørgsmålet er så om det er High og om navigationen er Plus.. Jeg skriver det med DVD i bagarum fordi det er én af de ting som kan hjælpe med at afgøre hvilken version der er tale om.
Når man følger div. links rundt omkring synes jeg ikke altid de er enige i konklusionerne.

Så jeg tænker på om der er nogle ret basale tegn, som kan fortælle mig, hvilken udgave jeg faktisk har :) Ellers må Rene kunne konkludere noget, når han engang får fingrene i skidtet.

Tak for jeres hjælp.
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af CHG »

Jeg tror det generelt vil hjælpe på svar på dine indlæg hvis udfylder din signatur med så mange oplysninger om din bil som muligt f.eks. model, årgang, motor, udstyr o.l. :-)

Varianter af MMI kan ses her

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi_Media_Interface
http://www.iamaudi.com/audi-2g-mmi-vs-audi-3g-mmi/

Billeder af sound settings på MMI skærmen kan nok også hjælpe med yderligere svar inkl. billeder af højttalere. Står der f.eks. B&O på dem?

Du kan også via dette link slå alle dine udstyrskoder op som du ofte finder i dit servicehæfte og i bagagerummet ved nødhjulet: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Eftersom du ikke har SD-kort slots så kan du ikke have en højere version end MMI 2G. Farveskærm = Basic Plus. Navigation = High. Nogle kalder også begge High eftersom det kun er navigationen der er forskellen. På begge disse kan der så yderligere kobles Bose eller B&O på men det vedrører kun hvor god lyd der er i bilen.

Endelig skal det dog siges at MMI 3G kan eftermonteres, men det koster +20K ;-)
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af M Bruun »

Oh, havde ikke lagt mærke til at jeg intet date havde i min signatur - retter ;)

Sound settings? Mener du SW- og HW cifrene? I så fald: SW: B8-HU 46.9.0 0725 HW: B8-HU 6329D2.0
Dog kan jeg ikke finde mit software nummer i dit Wiki-link. Men jeg misforstår nok noget.

Men okay, jeg kan så konkludere det er MMI 2G high. Dog den ældste version, som Audi ikke mener der kan kobles AMI til. Hvorfor de ikke vil dette, forstår jeg stadig ikke. Måske nogle af dem er uvidende om det. Men nogle steder mener jeg at have set, at MMI 2G også kan have SD-slots..?.. hmmm

Eftermontering af 3G er nok liiiige over budgettet ;) Men man kan jo altid høre på en tysk pris hehe.

Tak Christoffer.
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af CHG »

Sound settings = tryk på Media --> Sound

Via denne emular kan du se hvordan et almindelig MMI 2G High ser ud i denne menu (selvom knapperne ikke er helt magen til):

http://microsites.audi.com/satellite/mm ... ation.html

Klik CD/TV og derefter Sound. Det er det jeg mener med sound settings. Hvis du har B&O burde der være flere menuer herinde end du kan se på emulatoren. Hvilke menupunkter har du efter subwoofer?

Angående hvad du får af yderligere funktioner ved SW update ved jeg ikke men fandt en tråd herinde som andre med samme behov har skrevet på. viewtopic.php?f=16&t=26539

Men Rene kan nok svare mere præcist :-)
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af CHG »

Fandt lige dette link som beskriver rigtig meget om MMI 2G - updates, forskelle + meget meget mere.

http://a6retrofit.tripod.com/articles/updatemmi.html
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af rlarsen »

CHG skrev:Jeg tror det generelt vil hjælpe på svar på dine indlæg hvis udfylder din signatur med så mange oplysninger om din bil som muligt f.eks. model, årgang, motor, udstyr o.l. :-)

Varianter af MMI kan ses her

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi_Media_Interface
http://www.iamaudi.com/audi-2g-mmi-vs-audi-3g-mmi/

Billeder af sound settings på MMI skærmen kan nok også hjælpe med yderligere svar inkl. billeder af højttalere. Står der f.eks. B&O på dem?

Du kan også via dette link slå alle dine udstyrskoder op som du ofte finder i dit servicehæfte og i bagagerummet ved nødhjulet: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Eftersom du ikke har SD-kort slots så kan du ikke have en højere version end MMI 2G. Farveskærm = Basic Plus. Navigation = High. Nogle kalder også begge High eftersom det kun er navigationen der er forskellen. På begge disse kan der så yderligere kobles Bose eller B&O på men det vedrører kun hvor god lyd der er i bilen.

Endelig skal det dog siges at MMI 3G kan eftermonteres, men det koster +20K ;-)

Du kan ikke få BOSE til en A5 - og med MMI Basic får du rød/sort skærm - med MMI High og Radio versionen får du farve skærm.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af M Bruun »

Christoffer, jeg har ikke flere menuer, ej heller kan jeg vælge "subwoofer".. Så det må egentligt være færre menuer, end der er i dit første link.

Jeg bliver ikke ret meget klogere af alle de links, for ingen af dem kan matcher min SW-version. Men kan da slå fast at det er MMI 2G High - men at naviagationen skulle være plus er vist ikke rigtigt.
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af CHG »

Ja det er ikke let med det utal af kombinationer der synes at være uden at der rigtigt findes ét samlet godt overblik. :-k

Eftersom du har en A5 så er dette site måske stedet hvor du kan få bedre svar:

http://www.a5oc.com/forums/a5-s5-topics ... 570-a.html

Tråden har også flere med samme SW som dig :-)

Jeg tror dog ikke det kommer til at ændre så meget på det udstyr som du har. SW versioner retter typisk småfejl o.l. og tilføjer ikke afgørende nye funktioner.

Tror ikke du skal hænge dig så meget i navngivningen, da det måske virker som om at sælger blandet MMI 2G og MMI 3G navne sammen. Så med mindre at der er noget som du mener der mangler i forhold til dit køb, så tror jeg ikke det fører til yderligere info om din MMI. Kan sælger fortælle hvad der menes med Navigation plus? Det er jo også navnet på RNS-E som typisk bruges i A4'ere B6-B7 og A3'ere.
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kan det nu passe? :/

Indlæg af M Bruun »

Hej igen :)

Endelig et sted hvor en gut kunne bekræfte hvilken SW jeg har. Det er altså dens originale 4690 jeg har. Bliver spændende at se hvilke forandringer der kommer, når jeg får nyeste på - glææææder mig :)

Jeg har desuden besluttet at løsningen med Fiscon + AMI + nyt handskerum + (sfl. sw-update) bliver det endelige valg.
Jeg ville RIGTIGT gerne have DAB-tuner i, meeeen det koster på den anden side af 3500 :(
eg havde også overvejet at skifte hele skidtet og simpelthen få monteret 3G - men igen, jeg MÅ sgu blive tilfreds med Fiscon og AMI :)

Det med om navigationen er plus eller ej, tror jeg næsten kun en audi-dealer kan besvare. På nettet modsiger de div. tråde hinanden.
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Besvar

Tilbage til "MMI Navigation"