RNS-E Navi på kryds af lande

Alt om Navigation Plus RNS-E
Besvar
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

RNS-E Navi på kryds af lande

Indlæg af Fredrik84 »

Hey 8)

Jeg har tidligere anvendt 2013 Navi DVD'en som virkede til alle de lande min kære Audi har besøgt.

Nu har jeg så lige erhvervet mig 2015 DVD'erne (3 stk.) og her er f.eks. Danmark og Italien ikke på samme kort.

Jeg kan se, at hvis jeg smider DVD'en hvor Italien indgår, så kan jeg tilføje min destination i Italien, men så ved den ikke hvor den befinder sig nu.

Hvordan skal man anvende produktet rigtigt hvis man skal fra et land til et andet, på kryds af DVD'er?

På forhånd tak (y)
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: RNS-E Navi på kryds af lande

Indlæg af Høy »

Jeg har kun haft et ældgammelt Navigation Minus i en 1999 S4 med flere CD'er/DVD'er.

Der behøvede man ikke at gøre noget som helst specielt ud over at bytte plader, når den bad om det. Når du har oprettet destinationen, sætter du Danmark-pladen i igen og kører. Når du så nærmer dig kortgrænsen, beder den om at få Italien sat i igen (muligvis først den tredje DVD, hvis der er afstand imellem kortene med Italien og Danmark - i min var Tyskland i to dele på hver sin plade). Jeg tror, at du endda kan indtaste koordinater i Italien, selv om Danmark-pladen sidder i. Koordinaterne finder du på Google.

Hvis du er mistroisk, opretter du bare en destination på vejen (finder du også via Google), som ligger lige i kanten af kortet. Når du kommer dertil, sætter du Italien i og indtaster slutdestinationen, men det burde ikke være nødvendigt.

Hvis du ikke er sikker, kan du låne/købe et Garmin/TomTom og tage det med første gang, så du ikke står et sted uden at kunne finde vej. Det er billigere end DVD'erne.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: RNS-E Navi på kryds af lande

Indlæg af Fredrik84 »

Hej Alex,

Mange tak for svar.

Jeg kan ikke vælgte en destination i Italien når DVD kortet uden Italien sidder i RNS-E.

Men den omvendte måde med at smide DVD kortet med Italien i, tilføje adressen og så smide DVD kortet med Danmark i, kunne måske virke.

Det må jeg lige teste senere.
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Brugeravatar
Aboje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 199
Tilmeldt: 10/07/2015 21:05
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: RNS-E Navi på kryds af lande

Indlæg af Aboje »

Alternativt sætter du DVD 1 (med Italien og Tyskland) i når du kører hjemmefra, og først starter navigationen når du nærmer dig Tyskland.
Umiddelbart er det vel til at finde Tyskland uden GPS ;)
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc :-)

2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: RNS-E Navi på kryds af lande

Indlæg af Høy »

Det skal jo virke alligevel, selv om man kender vejen til grænsen. Hvis motorvejen er spærret pga. en væltet anhænger på vej efter dåseøl, kunne man komme ind på en bivej, uden at det er en ønsket eller kendt destination på rejsen.

Jeg er ikke sikker på, om man kan indtaste koordinater i RNS-E (http://www.gpskoordinaten.de/), men man burde kunne gemme en VCF-fil eller noget i Google eller lignende og så importere den via SD-kort. Her burde det ligeledes være ligegyldigt, om man har det rigtige kort (landkort, ikke SD-kort) i, for systemet vil bare navigere i den rigtige retning (imod punktet), så længe landkortet rækker. Det er naturligvis givet, at den ikke kan tilbyde en bestemt gade/vej som søgekriterium, uden at det rigtige kort sidder i enheden.

Noget i den her retning... http://www.volkswagen-nav-companion.de/navcompanion/rns/address/search.jsf?app=vw40-deu_plain

Det hele er dog muligvis blevet lavet så idiotsikkert, at man ikke længere kan bruge det til andet end at finde Audi-/VW-værkstedet og måske McDonald's.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: RNS-E Navi på kryds af lande

Indlæg af Fredrik84 »

Tak for alle jeres svar.

Jeg kan bestemt finde til grænsen, men hvad når jeg skal til Italien til Frankrig eller Kroatien? Det ville da være rart hvis de "billige" kort virkede fornuftigt på kryds af hinanden.

Man kan ikke tilføje koordinater med RNS-E så vidt jeg ved, og heller ej tilføje info via SD-kort tror jeg.
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: RNS-E Navi på kryds af lande

Indlæg af Fredrik84 »

Det ser ud til at virke, hvis jeg først sætter DVD skiven med Italien og tilføjer adressen. Derefter sætter jeg den danske DVD i og lader den starte ruten.

Evt. kan man have gemt adressen til Italien i sin "historie", og blot finde den der når man har den danske skive i og er klar til afgang.
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Besvar

Tilbage til "DVD Navigation Plus RNS-E"