Kan ikke finde RNS-E med vcds

Alt om Navigation Plus RNS-E
Besvar
Anders
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 139
Tilmeldt: 7/07/2009 21:45
Geografisk sted: sønderborg

Kan ikke finde RNS-E med vcds

Indlæg af Anders »

Hej.

Jeg skulle idag hjælpe en kammerat der lige har købt en A4 B7 model med RNS-E. Hans problem var at der ikke kommer lyd ud af de bagerste højtalere til trods for at den har audi concert sound system.

Jeg mistænkte straks da han spurgte at RNS-E måtte være eftermonteret. det viste sig også at være tilfældet.

Nå, jeg smed VCDS på for at se på kodningen. Men jeg kunne på ingen måde få kontakt hverken til radio eller navi styreenhederne. Så jeg tror at dem der har monteret det på en eller anden måde ikke har fået sat CAN op.

Mine spørgsmål går på:
1. Hvordan får jeg kommunikation med enheden? (skal der trækkes ledninger og hvorfra og hvortil og hvilke pins skal jeg i)
2. Er det nødvendig at montere ekstra forstærker til bagerste højtalere når man har concert soundsystem, eller er det bare et spørgsål om kodning?

Håber der er en eller flere derude der kan hjælpe :)
Mvh. Anders
Nuværende: Audi A4 Avant 2.0tdi 143hk årg.2009
Solgt:Audi A4 8e b6 1,9tdi 130hk årg. 2004
Solgt:Audi A4 8e b7 3,0tdi 204hk årg. 2005
MC: Suzuki Hayabusa K8
VCDS
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Kan ikke finde RNS-E med vcds

Indlæg af HPO »

Det er nemt at se om can køre,tønder rns-e bilen og får den klokken over fra kombi instrument så er canbussen med,men så er det muligt i mangler K-linien,jeg fangede den nede fra diagnose stikket
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Kan ikke finde RNS-E med vcds

Indlæg af PEB »

Eller tag diagnoseledningen fra klimapanelet. Det er tættere på.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Kan ikke finde RNS-E med vcds

Indlæg af 8PJ »

Har været diskuteret en del gange, og som der skrives, skal du have fat i K-line signalet.

Se bl.a. Dette indlæg: http://skod.audiclub.dk/forum/viewtopic ... 21e9a41c32

Anders skrev:Hej.

Jeg skulle idag hjælpe en kammerat der lige har købt en A4 B7 model med RNS-E. Hans problem var at der ikke kommer lyd ud af de bagerste højtalere til trods for at den har audi concert sound system.

Jeg mistænkte straks da han spurgte at RNS-E måtte være eftermonteret. det viste sig også at være tilfældet.

Nå, jeg smed VCDS på for at se på kodningen. Men jeg kunne på ingen måde få kontakt hverken til radio eller navi styreenhederne. Så jeg tror at dem der har monteret det på en eller anden måde ikke har fået sat CAN op.

Mine spørgsmål går på:
1. Hvordan får jeg kommunikation med enheden? (skal der trækkes ledninger og hvorfra og hvortil og hvilke pins skal jeg i)
2. Er det nødvendig at montere ekstra forstærker til bagerste højtalere når man har concert soundsystem, eller er det bare et spørgsål om kodning?

Håber der er en eller flere derude der kan hjælpe :)
Besvar

Tilbage til "DVD Navigation Plus RNS-E"