El kaleche på Audi 80 fra 94.

Indlæg om alt det andet
Yderligere foldere oprettes ved behov. Kontakt venligst Admin.
Besvar
NEJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 2/12/2009 21:59
Geografisk sted: Jylland

El kaleche på Audi 80 fra 94.

Indlæg af NEJ »

Mangler nogle fif og gode råd og forslag. Ny indkøbt kaleche bil. Kan høre det klikker i bagerum ved brug af knappen men det eneste der sommer tider sker er at ruderne kører halvt ned. Og når kalechen er på vil den ikke låse bagerummet op. Nogle gode forslag. Mvh Niels erik johansen.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: El kaleche på Audi 80 fra 94.

Indlæg af SorenR »

NEJ skrev: 19/06/2022 22:15 Mangler nogle fif og gode råd og forslag. Ny indkøbt kaleche bil. Kan høre det klikker i bagerum ved brug af knappen men det eneste der sommer tider sker er at ruderne kører halvt ned. Og når kalechen er på vil den ikke låse bagerummet op. Nogle gode forslag. Mvh Niels erik johansen.
Det er ikke ualmindeligt, at ledninger knækker til klappen (gummigennemføringerne i klap og skærm bliver stive) og taget fungerer ikke, hvis "boksen" tror bagagerummet er åbent.
Min 92'er er med manuelt tag, så har ikke de problemer, til gengæld er min "tag-styreboks" til låsene brændt af, så jeg har brygget en alternativ løsning sammen.

Noget helt andet... Der findes IKKE en Audi 80 med kaleche... Aldrig bygget! Den bil du har købt er en Audi Cabriolet type 8G og den er bygget på basis af Audi Coupe (type 89), d.v.s. det er en B3. Specifikt ved jeg det er en B3, fordi når folk bygger om til quattro, erstatter man de bagerste vanger og bagagerumsbunden fra en Coupe quattro B3.

Og for lige at tage den i forkøbet... Nej, det er IKKE en B4 selvom folk påstår det på grund af motorklappen ... Klappen har varenummer 8G0 823 029 C. Dele designet specifikt til Cabriolet begynder med 8Gx i varenummeret og i dette tilfælde har man så brugt SAMME klap også til 80, Coupe (B3 Facelift), S2 og RS2.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

Re: El kaleche på Audi 80 fra 94.

Indlæg af JBJ-A6 »

Tror Søren er inde på det rigtige.

Jeg har lige haft lignende problem på min Cab, og fandt to ud af syv ledere knækkede i det højre kabel fra baggagerummet til baggagerumsklappen.
Der kan fås et uoriginalt rep-kabel der skal samles med det originale i klappen i baggagerummet findes 2 stik som er for-monteret på rep-kablet. Det rep-kabel jeg fandt havde samme farvekoder som det originale så det var en forholdsvis let opgave.

Prøv evt forsigtigt at skære yderkappen op på det originale kabel hvor det bøjer når klappen åbnes/lukkes, og tjek de 7 ledere..... :-k
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
NEJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 2/12/2009 21:59
Geografisk sted: Jylland

Re: El kaleche på Audi 80 fra 94.

Indlæg af NEJ »

Tak for svar. Vil kigge på det i weekenden
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: El kaleche på Audi 80 fra 94.

Indlæg af SorenR »

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Andet"