Hej alle jeg faldt over dette i en artikel på eBay,der tales om en russisk V6 i en Audi cabriolet...nogen der har noget historie om det,ikke noget jeg har hørt om før !!
Aufgrund der vielen Anfragen, der Endschaller passt auch beim 95/96er Audi 80 Coupé mit V6 Motor sowie beim Cabrio mit dem russischen 139PS V6 Motor...
Russisk motor ??
Russisk motor ??
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig
A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt
A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
LE MANS afhængig
A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt
A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Re: Russisk motor ??
Jeg tror ikke der er tale om en "russisk V6". Det er sikkert motorkoden ACZ der hentydes til:
2.6L V6 12V - 102kW (139 hk).
Den findes i følgende modeller:
Audi 80 11/93 - 07/95 (asien 07/93 - 06/95)
Audi 100 (asien 01/93 - 07/94)
Audi Cabriolet (asien 09/94 - 12/99)
A4 (asien 01/96 - 07/97)
A6 (asien 06/94 - 10/97)
Umiddelbart ser det ikke ud til at de har været så glade for den. Den har kun været brugt ganske få år, så det var ikke en motor jeg ville gå efter...
2.6L V6 12V - 102kW (139 hk).
Den findes i følgende modeller:
Audi 80 11/93 - 07/95 (asien 07/93 - 06/95)
Audi 100 (asien 01/93 - 07/94)
Audi Cabriolet (asien 09/94 - 12/99)
A4 (asien 01/96 - 07/97)
A6 (asien 06/94 - 10/97)
Umiddelbart ser det ikke ud til at de har været så glade for den. Den har kun været brugt ganske få år, så det var ikke en motor jeg ville gå efter...
Re: Russisk motor ??
Syntes bare ikke jeg tidligere har set den motor omtalt i cabriolet...har altid troet at 2,6eren (110 kw)var produceret for og lukke hullet op til 2,8eren...mener 2,6eren (110 kw) kom i 1994...
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig
A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt
A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
LE MANS afhængig
A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt
A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Re: Russisk motor ??
Tror godt du kan finde en 2,6´er 110 kw fra 1992
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Re: Russisk motor ??
Der kan kan være flere årsager;
- I nogle lande kan en begrænset effekt være meget afgiftsvenligt (jeg mener der var noget med schweiz på et tidspunkt?).
- Det kan have være en uhensigtsmæssig konstruktion, som i sidste ende kun har kunnet løses ved et redesign, hvorved den så er udgået.
- Måske blev den teknologisk overhalet af de andre V6'ere, og udgik derfor.
- Måske faldt den udenfor markedet pga den lave effekt, og derfor aldrig rigtig fik volumen salg (når folk køber V6, forventer de mange flere kræfter bagved).
En liter effekt på ca 54 hk/L er heller ikke en fantastisk præstation i 1993...
- I nogle lande kan en begrænset effekt være meget afgiftsvenligt (jeg mener der var noget med schweiz på et tidspunkt?).
- Det kan have være en uhensigtsmæssig konstruktion, som i sidste ende kun har kunnet løses ved et redesign, hvorved den så er udgået.
- Måske blev den teknologisk overhalet af de andre V6'ere, og udgik derfor.
- Måske faldt den udenfor markedet pga den lave effekt, og derfor aldrig rigtig fik volumen salg (når folk køber V6, forventer de mange flere kræfter bagved).
En liter effekt på ca 54 hk/L er heller ikke en fantastisk præstation i 1993...