Dug på ruden!

Indlæg om klima & varmeanlæg
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Dug på ruden!

Indlæg af mojo »

lugten er en sødlig og let vammel lugt,måske med et snert af karry.
kan du mærke lidt fugt i måtten foran så smag på det,er det vildt sødt er det kølevædske.(er det syrligt er det den forkerte måtte :D )
her er et link til hvor vandet normalt kommer ind på passat superb og audi..
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... eacceb4620
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Dug på ruden!

Indlæg af Bjørn T »

Rense pollenfilter??? [-X Nej, det skal skiftes. Hvis det har siddet så længe som du antyder, er det sikkert fuldstændig stoppet.
Prøv at fjerne det helt og kør en tur i tørvejr. Sæt det gamle i igen til du har købt et nyt.

Du skal også tjekke, at der ikke er luft i kølersystemet.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
lopolla
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 4/08/2012 11:31

Re: Dug på ruden!

Indlæg af lopolla »

Jeg har lige sat tryk på kølesystemet. Der er læk. Har spændt et par spænbånd. Det hjalp. Er ikke færdig endnu. Hvis der fortsat er tryktab og ikke læk i motorrummet, så er den eneste mulighed læk i varmapparatet.

Jeg kan se når jeg blæser varm luft op, at der dannes små dråber påruden lige hvor der blæses op. Der lugter ikke det mindste.

Jeg tænker varmeapparat eller også tænker jeg at den recirkulerer luften i kabinen ved en fejl. Er det muligt? Selv om der jo ikke er en sådan indstilling og blæseren kører for fuld rulle......

Jeg kan godt prøve at fjerne pollenfilter helt og se om det ændrer noget......hvilken betydjing skulle det have? Og ja det skal klart skiftes (y)
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Dug på ruden!

Indlæg af Bjørn T »

lopolla skrev:Jeg har lige sat tryk på kølesystemet. Der er læk. Har spændt et par spænbånd. Det hjalp. Er ikke færdig endnu. Hvis der fortsat er tryktab og ikke læk i motorrummet, så er den eneste mulighed læk i varmapparatet.

Jeg kan se når jeg blæser varm luft op, at der dannes små dråber påruden lige hvor der blæses op. Der lugter ikke det mindste.

Jeg tænker varmeapparat eller også tænker jeg at den recirkulerer luften i kabinen ved en fejl. Er det muligt? Selv om der jo ikke er en sådan indstilling og blæseren kører for fuld rulle......

Jeg kan godt prøve at fjerne pollenfilter helt og se om det ændrer noget......hvilken betydjing skulle det have? Og ja det skal klart skiftes (y)

Umiddelbart kun den betydning, at du får vished for hvor meget det gamle er er stoppet. Men nu har du jo fundet fejlen. Tryktab og små dråber på vinduet hvor luften kommer ud, tyder på et utæt varmeapparat og måske luft i systemet.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
lopolla
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 4/08/2012 11:31

Re: Dug på ruden!

Indlæg af lopolla »

Jeps. Den kommer til min bildoktor, og så må jeg se om ikke han kan fikse det. Tør ikke køre så langt for tiden. Efter jegsatte køler under tryk så damper det ud alle mulige steder fra centerkonsollen. Nu skifter jeg varmeapparatet og bagefter tjekker jeg kølersystemet igennem. Et skørt spørgsmål. Når jeg rumsterer rundt derinde er det muligt at sætte køling på samtidig, bare noget jeg kan tænde og slukke for.....eller er det bare skørt?

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Dug på ruden!

Indlæg af Bjørn T »

lopolla skrev:Jeps. Den kommer til min bildoktor, og så må jeg se om ikke han kan fikse det. Tør ikke køre så langt for tiden. Efter jegsatte køler under tryk så damper det ud alle mulige steder fra centerkonsollen. Nu skifter jeg varmeapparatet og bagefter tjekker jeg kølersystemet igennem. Et skørt spørgsmål. Når jeg rumsterer rundt derinde er det muligt at sætte køling på samtidig, bare noget jeg kan tænde og slukke for.....eller er det bare skørt?

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

Spørgsmål er ikke skøre, hvis man ikke kender til bilens anatomi. Men det du efterlyser er en større operation.
Der skal monteres en kompressor, en fordamper, en kondensator, nogle slanger og noget elektronik.

For nogle år siden - i slut halvfemserne, fik jeg monteret fuldautomatisk klimaanlæg i en Audi 80 2,6 Det kostede dengang ca. 6-7.000,- Det kan altså lade sig gøre. Prøv at forhører dig hos et Bosch værksted. Det bliver i hvert fald ikke dyrere af at de samtidig er inde og skifte varmeapparatet.
Prøv også, at søge på nettet på eftermontering af aircondition.
Vedhæftede filer
air_conditioner_condenser.jpg
air_conditioner_condenser.jpg (37.42 KiB) Vist 12080 gange
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
lopolla
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 4/08/2012 11:31

Re: Dug på ruden!

Indlæg af lopolla »

Varmeapparat er skiftet for ca 3-4 uger siden. Det drypper dog stadig med kølervæske ned i passagersiden, så der er tydeligt vådt......er det normalt? Jeg taber stadig kælervæske.....det kan dog skyldes noget helt andet. Det er ret urealistisk, hvis et nyt varmeapparatet er ødelagt fra start af....? I øvrigt dugger det stadig. Dette skyldes jo så, at der stadig er vådt.....den skal forbi mekaniker igen efter nytår.....men altså en opdatering herfra. Godt nytår

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Dug på ruden!

Indlæg af mojo »

har du smagt på det... det er måske slet ikke kølervæske.
lopolla
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 4/08/2012 11:31

Re: Dug på ruden!

Indlæg af lopolla »

Det er rødt som kølervæsken. Det drypper ned fra luftsystemet (plastic-rørene). Min mekaniker sagde, at der ville være dugget i nogen tid, fordi der var skumgummi inden i systemet, der var driv vådt, men alligevel, og så er der det med, at jeg taber kølervæske (også for meget). Det virker bare ret usandsynligt, at varmeapparatet skulle være i stykker fra start af, og det virker nærmest umuligt at der skulle komme kølervæske ind i kabinen med mindre det skyldes varmeapparatet. Jeg tænker, at mekanikeren har ret, og det, at der tabes kølervæske i virkeligheden skyldes noget helt andet, men for søren en omgang - og det dugger og dugger :-/
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Dug på ruden!

Indlæg af GertH »

Hej.
Der kan gemme sig lidt kølervæske i varme apparat som kommer ud når du drejer. Det plejer nu at dryppe ned på fødderne i ratsiden. Prøv at sætte en elektrisk varmeblæser i bilen en 5-6 timer(ved pedalerne) med vindue på klem. Der kan gemme sig meget fugt i gulvtæppe.
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"