Kære venner
Jeg har en Audi 80 fra 1993 (2000 cylinder). Det er min første bil, så tilgiv at jeg lyder som en begynder. Det skyldes at jeg ER en begynder.
Problem: Motorrummet, køler og kabinetemperaturmåler bliver hurtigt meget varm når jeg kører. Temperaturen viser lynhurtigt 90 grader og vil også gerne over 100, når jeg har kørt nogle få minutter. Er det normalt?
Jeg har tjekket olie, kølervæske og de er fint fyldt op.
Nogle råd om der er noget galt og hvad jeg kan gøre?
/Niels
Når Audi 80 hurtig bliver varm - er det et problem?
Re: Når Audi 80 hurtig bliver varm - er det et problem?
kan evt. væren en dårlig kølevandstermostat, men som regel så plejer de nu at hænge halvåbent, så bilen dårligt kan blive varm.
Kan også være en dårlig køler, eller delvist stoppet køler
Hvad er temperaturen når du køre 80-90 km/t?
At den bliver hurtigt varm er ikke nødvendigvis et problem, men den skulle gerne ligge omkring 90 grader hele tiden.
Ved tomgang eller langsom kørsel kan den komme længere op inden blæseren starter. Tror de fleste er sat til 97-98 inden blæseren starter... går ud fra den starter med jævne mellemrum?
Kan også være en dårlig køler, eller delvist stoppet køler
Hvad er temperaturen når du køre 80-90 km/t?
At den bliver hurtigt varm er ikke nødvendigvis et problem, men den skulle gerne ligge omkring 90 grader hele tiden.
Ved tomgang eller langsom kørsel kan den komme længere op inden blæseren starter. Tror de fleste er sat til 97-98 inden blæseren starter... går ud fra den starter med jævne mellemrum?
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: Når Audi 80 hurtig bliver varm - er det et problem?
Det kan også være luftlommer i kølesystemet. Det er til tider meget svært at fylde systemet ordentligt.
Prøv at lufte ud. Der sidder en udluftningsskrue på en af slangerne ind til varmeapparatet. Det er de 2 slanger der der går igennem adskillelsen ml. motorum og kabine.
Pas på skruen har det med at knække. Den er af plastik, og plastdele har det med at blive møre med årene.
Prøv at lufte ud. Der sidder en udluftningsskrue på en af slangerne ind til varmeapparatet. Det er de 2 slanger der der går igennem adskillelsen ml. motorum og kabine.
Pas på skruen har det med at knække. Den er af plastik, og plastdele har det med at blive møre med årene.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.