Ingen varme i kabinen?
Re: Ingen varme i kabinen?
Ja, tscheel og jeg har faktisk undersøgt den problemstilling. Ved at dreje på dem kan man høre spjældene bagved der drejer/klapper, så jeg tror ikke det er det.
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Re: Ingen varme i kabinen?
Godt med omdrejninger - lidt flow igennem - tomgang intet flow = ingen varme. Når vandpumpen er ny, så må der være en prop et sted - forhåbentlig i varmeapparatet
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Re: Ingen varme i kabinen?
Ja jeg må lige prøve at se efter hvordan flowet er med den nye vandpumpe, næste gang jeg har kørt den varm.
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Re: Ingen varme i kabinen?
Er det lige meget hvilken studs jeg spuler vand igennem? Eller skal jeg spule vand igennem begge (1 ad gange)?
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Re: Ingen varme i kabinen?
Det burde være ligegyldigt - der plejer at være pile på studserne - højre studt i kørselsretningen er indgang sp vidt jeg husker. Hvis du skal have løsnet noget, er baglæns (ind i venstre studs) måske det bedste bud.
Den nørdede version er at bruge en pumpe, et kar og kølerrens, og lade det cirkulere lidt
Den nørdede version er at bruge en pumpe, et kar og kølerrens, og lade det cirkulere lidt
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Re: Ingen varme i kabinen?
Jeg har købt køler/varme -rens som skal køre rundt ved en driftsvarm motor. Det skullei følge SMC hjælpe på problemet. Men hvor meget kølervæske skal jeg aftappe før den er tom, og sidder der en prop i bunden af køleren som jeg kan aftappe fra? Kølervæsken er jo lige skiftet i forbindelse med service, så jeg vil gerne genbruge den, men det kræver at jeg ved hvor stor en spand jeg skal sætte under
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Ingen varme i kabinen?
Lars K skrev:Jeg har købt køler/varme -rens som skal køre rundt ved en driftsvarm motor. Det skullei følge SMC hjælpe på problemet. Men hvor meget kølervæske skal jeg aftappe før den er tom, og sidder der en prop i bunden af køleren som jeg kan aftappe fra? Kølervæsken er jo lige skiftet i forbindelse med service, så jeg vil gerne genbruge den, men det kræver at jeg ved hvor stor en spand jeg skal sætte under
En 10 liter vaskebalje kan sagtens klare det... Ang. genbrug... Du vil blive overrasket over hvor snavset det er allerede og hvor meget grums der ligger tilbage.
Da jeg skiftede køler på Jane's Golf, hev jeg bare den nederste slange af på køleren. Jeg måtte køre motoren varm først, så termostaten var åben, før alt vandet kunne komme ud
Selv ved 3'die gennemskylning kom der lidt grums ud.. Jeg skiftede til G12++ ved samme lejlighed.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Ingen varme i kabinen?
NÅ! Nu fik jeg kørt kølerrens igennem systemet ved varm motor. Den fik 45 minutter i tomgang. Undervejs skete der INTET. Ingen varme på kabinen stadigvæk. Og motoren blev til trods for ny vandpumpe, tandrem og termostat ikke helt varm. Se billede 1 og 2. Hvad er egentlig forskellen på de 2 målere?
Mens jeg ventede sad jeg og legede med knapperne til ventilationsanlægget som er med aircon. Der sidder 2 knapper under drejehjulet. Ved at trykke dem ind kom der pludselig lys i dem og jeg kunne hører hhv. klappen til recirkulation og ariconpumpen der startede. Se billede 3.
Så hældte jeg ny kølervæske på og kørte hjem. Jeg glemte at hælde vand igennem først Tror I det gør noget? Jeg mener den har jo kørt med det i 45 min uden ændringer.
Da jeg så køre hjem virker de 2 knapper med lys i ikke igen - nøjagtig som inden jeg kørte ind på værkstedet. Meget mystisk. Og stadig ingen varme på.
Resultat: Ingenting er ændret.
Jeg har seriøst brug for en ekspert her!
Mens jeg ventede sad jeg og legede med knapperne til ventilationsanlægget som er med aircon. Der sidder 2 knapper under drejehjulet. Ved at trykke dem ind kom der pludselig lys i dem og jeg kunne hører hhv. klappen til recirkulation og ariconpumpen der startede. Se billede 3.
Så hældte jeg ny kølervæske på og kørte hjem. Jeg glemte at hælde vand igennem først Tror I det gør noget? Jeg mener den har jo kørt med det i 45 min uden ændringer.
Da jeg så køre hjem virker de 2 knapper med lys i ikke igen - nøjagtig som inden jeg kørte ind på værkstedet. Meget mystisk. Og stadig ingen varme på.
Resultat: Ingenting er ændret.
Jeg har seriøst brug for en ekspert her!
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Re: Ingen varme i kabinen?
Det ene ur er olitemp og det andet er vandtemp.
Jeg sidder og er helt glad på dine vegne over at du kom af med din A8. Det havde da været alt for dyrt for dig at holde den kørende når du ikke kan lave noget selv.
Du har stadig ikke gjort som jeg foreslog for laaaaaaaag tid siden og jeg vil tro at problemet ligger der.
Jeg sidder og er helt glad på dine vegne over at du kom af med din A8. Det havde da været alt for dyrt for dig at holde den kørende når du ikke kan lave noget selv.
Du har stadig ikke gjort som jeg foreslog for laaaaaaaag tid siden og jeg vil tro at problemet ligger der.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Ingen varme i kabinen?
Nej, for da jeg talte med SMC om problemt, foreslog de at jeg kørte det rens igennem. Men ved nærmere eftertanke kan jeg da godt se at jeg skal have gang i dit råd med vandslangen, for efter at jeg har kørt rens igennem er det som om den er HELT stoppet til i varmeapparatet, og kølervæskebeholderen er voldsomt smudset på indersiden. Jeg skal bare lige lokalisere en udendørshane jeg kan bruge (jeg bor på 7. etage og har ikke selv en).
Vedr. min A8 har jeg stort set ikke haft nogle problemer med den, så jeg vil ikke give dig ret på den front. Det eneste den fejlede over de 50.000 km jeg havde den, var en olietryksføler og noget med xenonlygten der drillede. Fantastisk bil!
Husk på at vi er nogle medlemmer som ikke har haft bil i særlig mange år, og jeg gør rigtig mange erfaringer med de råd som I kommer med. Jeg har heller aldrig ejet en B4 før. Så det er helt nyt for mig med alle de problemstillinger som jeg kommer op med.
Jeg håber I kan bære over med mig
Vedr. min A8 har jeg stort set ikke haft nogle problemer med den, så jeg vil ikke give dig ret på den front. Det eneste den fejlede over de 50.000 km jeg havde den, var en olietryksføler og noget med xenonlygten der drillede. Fantastisk bil!
Husk på at vi er nogle medlemmer som ikke har haft bil i særlig mange år, og jeg gør rigtig mange erfaringer med de råd som I kommer med. Jeg har heller aldrig ejet en B4 før. Så det er helt nyt for mig med alle de problemstillinger som jeg kommer op med.
Jeg håber I kan bære over med mig
Nuværende:
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)
Audi Q5 2,0 TFSI quattro Tiptronic (8R) årg. 2009
Tidligere Audi:
A4 2,5 TDI Avant årg. 2002 (solgt)
A6 3,0 TDI quattro (4F) årg. 2005 (solgt)
A6 2,6 Avant (C4) årg. 1996 (solgt)
100 2,8 quattro Avant (C4) årg. 1992 (solgt marts 2014)
A6 2,7 Biturbo quattro (C5) årg. 2000 (solgt maj 2013)
80 Cabriolet 2.8 årg. 1998 (solgt sommer 2010)
A8 3.7 quattro (D2) årg. 1998 (solgt efterår 2009)
(tidligere kørt Peugeot 205 GTI, 406 Coupe og 206 S16)