Start problemer.
Start problemer.
Oplever sommetider min 80er cabriolet ikke vil starte. Den kører fint i starteren. Lige så pludseligt det opstår er det væk og motoren kører som den skal. Er der startspærre/ tyveri sikring på en årg. 1994. Kan problemet udlæses med pc. Go ideer modtages. Mvh Niels erik.
Re: Start problemer.
Hej Niels Erik
Hvilken motor har du i din cabriolet?
Hvis det er startspærren der driller vil motoren alligevel kunne starte men den går så i ud efter efter 1-2 sekunder og lyser i startspærre symbolet.
Så hvis den slet ikke slår ikke prut skal du lede andre steder.
Mvh
Morten
Hvilken motor har du i din cabriolet?
Hvis det er startspærren der driller vil motoren alligevel kunne starte men den går så i ud efter efter 1-2 sekunder og lyser i startspærre symbolet.
Så hvis den slet ikke slår ikke prut skal du lede andre steder.
Mvh
Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Start problemer.
Defekt vikling i benzinpumpen. Hvis pumpen går i stå ved den defekte vikling, kan den kun komme i gang igen, når bilen udsættes for vibrationer, eller muligvis hvis du prøver et par gange. Dette problem bliver progressivt værre med tiden.
BOSCH-motorstyringerne kører ikke med pumpen, før motoren drejes rundt af starteren. Nogle af de andre (Hitachi) kører i 2 sekunder med tændingen slået til for at spæde brændstofsystemet. Dette kan meget tydeligt høres, hvis bagagerummet er åbent.
På min gamle S2 var relæet til benzinpumpen kokset til på kontaktfingrene, så det ikke kunne holde forbindelsen. Hvis det klemtes sammen, fungerede det (1200 korn smergellærred, og det var fint igen).
Nogle af de 4-cylindrede har et meget almindeligt problem, hvor kolde lodninger i strømforsyningsrelæet til motorstyringen (hedder muligvis relæ 30) får relæet til at svigte periodisk, så bilen også næsten går i stå. Dette hindrer også motoren i at starte. Relæet kan loddes om uden nogen som helst former for færdigheder ud over synssans og kontrol over hænderne. Alt er kæmpe stort i de her biler.
\Alex
BOSCH-motorstyringerne kører ikke med pumpen, før motoren drejes rundt af starteren. Nogle af de andre (Hitachi) kører i 2 sekunder med tændingen slået til for at spæde brændstofsystemet. Dette kan meget tydeligt høres, hvis bagagerummet er åbent.
På min gamle S2 var relæet til benzinpumpen kokset til på kontaktfingrene, så det ikke kunne holde forbindelsen. Hvis det klemtes sammen, fungerede det (1200 korn smergellærred, og det var fint igen).
Nogle af de 4-cylindrede har et meget almindeligt problem, hvor kolde lodninger i strømforsyningsrelæet til motorstyringen (hedder muligvis relæ 30) får relæet til at svigte periodisk, så bilen også næsten går i stå. Dette hindrer også motoren i at starte. Relæet kan loddes om uden nogen som helst former for færdigheder ud over synssans og kontrol over hænderne. Alt er kæmpe stort i de her biler.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Start problemer.
Motoren er en 2,6. V6. Der er ingen lampe med startspærre der blinker. Der kører lystigt på starteren når det sker. Og slet ingen tegn på den vil starte. Også lige pludselig springer den i gang og kører som intet var hændt. Audi Randers siger den er uden startspærre. Så det er nok benzinpumpe jeg skal kigge efter v