Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg om karosseri
Besvar
Brugeravatar
Star
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 176
Tilmeldt: 19/03/2013 18:17
Geografisk sted: Espergærde

Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af Star »

Jeg har på min Cab konstateret at der en gang imellem - og netop ikke hver gang - efter længere tids regnvejr samler sig en ordentlig balje vand, sikkert fra kaleche afløb (hvor det nu måtte være) og ned et eller andet sted omkring venstre side bagi. Der er nok til at det skvulper frem og tilbage ved opbremsning/acelllaration, men efter noget tid holder det op, - hvilket må sige at det løber ud igen eventually. Men er der nogen der oplever det samme? - jeg tænker bare det kan da ikke være godt at der ligger flere liter vand og skvulper, selv om bilen er nok så meget galvaniseret. Er der nogen der kender til eventuelle afløb der kan stoppe til, så vandet løber en anden vej end det skal eller hvad.
Der er ikke noget at bemærke efter bilvask (hvor jeg iøvrigt aldrig bruger undervognsskyl) :-k
2008 Audi A3 Cabriolet 2,0 TFSI DSG 200HK
1997 Audi Cabriolet 1,8 20V - Nu solgt
1997 Audi A4 B5 1,6 næsten ny :-)
- Også solgt til glad mand :-)
1999 Audi A3 8L 5-door 1,8 Turbo, også næsten ny :-)
- Herudover:
1997 Mercedes SLK 2,3 kompressor
2012 VW Up 1,0 75HK 3-dørs
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af SorenR »

Star skrev:Jeg har på min Cab konstateret at der en gang imellem - og netop ikke hver gang - efter længere tids regnvejr samler sig en ordentlig balje vand, sikkert fra kaleche afløb (hvor det nu måtte være) og ned et eller andet sted omkring venstre side bagi. Der er nok til at det skvulper frem og tilbage ved opbremsning/acelllaration, men efter noget tid holder det op, - hvilket må sige at det løber ud igen eventually. Men er der nogen der oplever det samme? - jeg tænker bare det kan da ikke være godt at der ligger flere liter vand og skvulper, selv om bilen er nok så meget galvaniseret. Er der nogen der kender til eventuelle afløb der kan stoppe til, så vandet løber en anden vej end det skal eller hvad.
Der er ikke noget at bemærke efter bilvask (hvor jeg iøvrigt aldrig bruger undervognsskyl) :-k

Hvorfor fravælger du det eneste der kan holde din bil rustfri når du vasker bil ??? Jeg ville ønske man kunne købe et simpelt program i vaskehallerne med kun undervognsskyl til at fjerne vejsnavset... Det holder på fugten og gnaver i alt! En ren undervogn tørrer hurtigere og ruster mindre :idea:

Mht. dit andet problem... Hvis der ikke er en åbenlys årsag (afløb etc.) er der kun vandslange metoden tilbage... Pil inderbeklædningen af og evt også tæppet - ind i bilen med en kraftig lygte og få en til at sprøjte med en haveslange uden dyser eller noget, bare masser af vand og kig efter hvor det kommer ind... Det kunne tyde på der er noget der fyldes op og løber over...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Star
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 176
Tilmeldt: 19/03/2013 18:17
Geografisk sted: Espergærde

Re: Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af Star »

SorenR skrev:
Star skrev:Jeg har på min Cab konstateret at der en gang imellem - og netop ikke hver gang - efter længere tids regnvejr samler sig en ordentlig balje vand, sikkert fra kaleche afløb (hvor det nu måtte være) og ned et eller andet sted omkring venstre side bagi. Der er nok til at det skvulper frem og tilbage ved opbremsning/acelllaration, men efter noget tid holder det op, - hvilket må sige at det løber ud igen eventually. Men er der nogen der oplever det samme? - jeg tænker bare det kan da ikke være godt at der ligger flere liter vand og skvulper, selv om bilen er nok så meget galvaniseret. Er der nogen der kender til eventuelle afløb der kan stoppe til, så vandet løber en anden vej end det skal eller hvad.
Der er ikke noget at bemærke efter bilvask (hvor jeg iøvrigt aldrig bruger undervognsskyl) :-k

Hvorfor fravælger du det eneste der kan holde din bil rustfri når du vasker bil ??? Jeg ville ønske man kunne købe et simpelt program i vaskehallerne med kun undervognsskyl til at fjerne vejsnavset... Det holder på fugten og gnaver i alt! En ren undervogn tørrer hurtigere og ruster mindre :idea:

Mht. dit andet problem... Hvis der ikke er en åbenlys årsag (afløb etc.) er der kun vandslange metoden tilbage... Pil inderbeklædningen af og evt også tæppet - ind i bilen med en kraftig lygte og få en til at sprøjte med en haveslange uden dyser eller noget, bare masser af vand og kig efter hvor det kommer ind... Det kunne tyde på der er noget der fyldes op og løber over...


Tja, det med undervognsskyl, det er jo nærmest religiøst. hvis man kører meget om vinteren kan det have relevans ind imellem, men ifølge min gode ven der i en menneskealder her været salgschef i et af de største rustbeskyttelses udbydere, så skal man ALDRIG undervognsvaske, fordi vandet bliver spulet ind steder det ellers aldrig ville komme ved almindelig brug, og der bliver det og "gnaver" - og maskinerne bruger genbrugsvand, dvs du får sprøjtet saltet ind steder det ellers ville komme. Hans ord, ikke mine O:)

mht utæthed, - så er der ingen vand der kommer ind i kabinen overhovedet, - nej det er en "lomme" eller lignende i undervognen det kommer ned i, mit bud er en langsgående vange umiddelbart, men er ikke sikker.
2008 Audi A3 Cabriolet 2,0 TFSI DSG 200HK
1997 Audi Cabriolet 1,8 20V - Nu solgt
1997 Audi A4 B5 1,6 næsten ny :-)
- Også solgt til glad mand :-)
1999 Audi A3 8L 5-door 1,8 Turbo, også næsten ny :-)
- Herudover:
1997 Mercedes SLK 2,3 kompressor
2012 VW Up 1,0 75HK 3-dørs
Brugeravatar
TGR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 417
Tilmeldt: 5/04/2010 23:04
Geografisk sted: vendsyssel

Re: Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af TGR »

Da vi renoverede vores cab,bemærkede jeg at der havde stået vand i venstre side af bagagerummet i den fordybning der er der....men det er jo beklædt,så det var først da det blev fjernet at det kom tilsyne...det er da et sted og starte :-k
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig ;)

A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt


A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Brugeravatar
Star
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 176
Tilmeldt: 19/03/2013 18:17
Geografisk sted: Espergærde

Re: Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af Star »

TGR skrev:Da vi renoverede vores cab,bemærkede jeg at der havde stået vand i venstre side af bagagerummet i den fordybning der er der....men det er jo beklædt,så det var først da det blev fjernet at det kom tilsyne...det er da et sted og starte :-k


ok, det var da en mulighed jeg lige vil tjekke, selve det synlige rum (fordybningen) er tør, der opbevarer jeg pudseklude, sprinklerdunk osv.
2008 Audi A3 Cabriolet 2,0 TFSI DSG 200HK
1997 Audi Cabriolet 1,8 20V - Nu solgt
1997 Audi A4 B5 1,6 næsten ny :-)
- Også solgt til glad mand :-)
1999 Audi A3 8L 5-door 1,8 Turbo, også næsten ny :-)
- Herudover:
1997 Mercedes SLK 2,3 kompressor
2012 VW Up 1,0 75HK 3-dørs
Brugeravatar
TGR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 417
Tilmeldt: 5/04/2010 23:04
Geografisk sted: vendsyssel

Re: Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af TGR »

Det samme var tilfældet i min,men det er temmelig dybt under beklædningen,så vidt jeg husker :-k
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig ;)

A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt


A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af SorenR »

Star skrev:Tja, det med undervognsskyl, det er jo nærmest religiøst. hvis man kører meget om vinteren kan det have relevans ind imellem, men ifølge min gode ven der i en menneskealder her været salgschef i et af de største rustbeskyttelses udbydere, så skal man ALDRIG undervognsvaske, fordi vandet bliver spulet ind steder det ellers aldrig ville komme ved almindelig brug, og der bliver det og "gnaver" - og maskinerne bruger genbrugsvand, dvs du får sprøjtet saltet ind steder det ellers ville komme. Hans ord, ikke mine O:)

mht utæthed, - så er der ingen vand der kommer ind i kabinen overhovedet, - nej det er en "lomme" eller lignende i undervognen det kommer ned i, mit bud er en langsgående vange umiddelbart, men er ikke sikker.

Tja... Konens Golf I Cab fra 1990 kom til Danmark i 2005 og har nu kørt 300.000 danske klima kilometer (ca. 420.000 km i alt), både sommer og vinter... Der er kommet et lille hul i bagerste højre inderskærm, men ellers er der ikke nævneværdig rust i bunden - bilen er ikke galvaniseret eller yderligere efterbehandlet fra fabrikken...

Alt det grus, jord og vejsnavs, der samler sig i hjørner og folder, virker som en våd karklud på et træbord... Fjerner man det (undervognsvask) er der ikke noget fugten kan sætte sig i :twisted:

Forøvrigt så er en undervognsvask ikke værre end at køre igennem en vandpyt... Hvis en bil ikke kan tåle det, så er det sgu en sølle bil :!:

Dette KUNNE godt have været mig... men det er det ikke :mrgreen:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af Ivan »

Dette KUNNE godt have været mig... men det er det ikke :mrgreen:
[/quote]

Drenge og mænd - forskellen er kun prisen på legetøjet! :mrgreen:
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
hmeco
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: 7/01/2013 17:48
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vand skvulpen i undervogn efter regnvejr

Indlæg af hmeco »

hov, hvor fandt du den henne?? det ligner noget JEG kunne finde på at gøre... :P :roll:

-hMeco
Billede
Besvar

Tilbage til "Karosseri"