Audi cabriolet kaleche og lås problemer

Indlæg om karosseri
Besvar
Karlo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30/04/2013 19:02

Audi cabriolet kaleche og lås problemer

Indlæg af Karlo »

Hej,
Vi har en Audi (80) cabriolet fra år 2000.
Forleden dag opdagede jeg at låsen til bagagerummet ikke ville lukke op! Med nøglen kan jeg aktivere centrallåsen, men bagagerummet forbliver låst.
Nu har jeg så opdaget at kalechen kun vil køre halvt tilbage, "hattehylden" åbner kun lige og så går det det hele i stå, men kalechen halvt tilbage :(
Jeg kan let kører kalechen tilbage igen. Jeg er i øvrigt erfaret at en rød lampe med et kalescheikon blinker når jeg starter drejer nøglen.

Jeg har kigget på et engelsk forum og erfaret at bagagerumlåsen låses hvis der er problemer med kaleschen - og omvendt at hvis kaleschestyringen erfarer problemer med låsen vil den stoppe. Er der nogle herinde der har et godt råd? Jeg har fundet nogle mikroswitche ved kaleschearmene og de ser fine ud, men er ikke blevet testet elektrisk.

Hvis en af jer kender et godt værksted (Sjælland) som ville kunne løse problemet hører jeg gerne fra jer :twisted:

På forhånd tak for hjælpen
Karlo
Brugeravatar
Star
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 176
Tilmeldt: 19/03/2013 18:17
Geografisk sted: Espergærde

Re: Audi cabriolet kaleche og lås problemer

Indlæg af Star »

uha, det er en af årsagerne til at jeg er glad for min er manuel 8-[
Så er den da til at stryge fra listen over fejl..... ;|

Håber det løser sig for dig uden du bliver bragt til tiggerstaven ;)
2008 Audi A3 Cabriolet 2,0 TFSI DSG 200HK
1997 Audi Cabriolet 1,8 20V - Nu solgt
1997 Audi A4 B5 1,6 næsten ny :-)
- Også solgt til glad mand :-)
1999 Audi A3 8L 5-door 1,8 Turbo, også næsten ny :-)
- Herudover:
1997 Mercedes SLK 2,3 kompressor
2012 VW Up 1,0 75HK 3-dørs
Brugeravatar
RS2Jesper
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 197
Tilmeldt: 9/05/2011 21:50
Geografisk sted: Køge

Re: Audi cabriolet kaleche og lås problemer

Indlæg af RS2Jesper »

Prøv at læse dette link igennem :-)

http://www.audi-cabrio-club.info/ac/sup ... artlang=de


Sent from my iPhone using Tapatalk
Venlig hilsen
Jesper Larsen

1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
Karlo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30/04/2013 19:02

Re: Audi cabriolet kaleche og lås problemer

Indlæg af Karlo »

Ok - og tak - problemet kunne ligge i motorlåsen, faktisk har låsen drillet i frostvejr, det giver nu mening at motoren kunne være blevet overbelastet pga låsen har været frossen. Nu skal jeg så bare have bagagerummet lukket op indefra kabinen 8-[ . Men kan se der er andre som har prøvet det ;) så kan jeg vel også ! Håber jeg
Brugeravatar
RS2Jesper
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 197
Tilmeldt: 9/05/2011 21:50
Geografisk sted: Køge

Re: Audi cabriolet kaleche og lås problemer

Indlæg af RS2Jesper »

Karlo skrev:Ok - og tak - problemet kunne ligge i motorlåsen, faktisk har låsen drillet i frostvejr, det giver nu mening at motoren kunne være blevet overbelastet pga låsen har været frossen. Nu skal jeg så bare have bagagerummet lukket op indefra kabinen 8-[ . Men kan se der er andre som har prøvet det ;) så kan jeg vel også ! Håber jeg


Det lyder yderst plausibelt!

Her er guide til en lille skattejagt i bilen, for at kunne finde frem til bagagerumslåsen ;-)

http://www.audi-cabrio-club.info/ac/sup ... artlang=de



Sent from my iPhone using Tapatalk
Venlig hilsen
Jesper Larsen

1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
Karlo
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30/04/2013 19:02

Re: Audi cabriolet kaleche og lås problemer

Indlæg af Karlo »

Tak til Jesper som fik mig på sporet. Jeg tog en velovervejet chance som gik på at mit problem måtte ligge omkring låsemekanismen i bagagerummet. Det lykkedes mig at komme ind via ski posen som sidder midt i bagsædet (bagsæder skal afmonteres) som det ene link beskriver fik jeg lavet en lang topnøgle ud af to topnøglesæt - med forlængere fik jeg lavet en 75 cm lang topnøgle med en 10 mm top. Låsen blev løsnet og rystet løs fra gevindstagene ved at ude fra at bevæge bagageklappen op og ned i et par minutter.

Da bagklappen igen var åben var det let at se at der var et problem med låsemekanismen, det site sig at det var stikket på låsemotoren som var gået løs. Stikket blev sat i igen - og problemet var løst :D bagagerummet kan låses og låses op - kaleschen kører igen som den skal. Ingen regninger på reservedele - hvor heldig kan man være :)
Brugeravatar
RS2Jesper
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 197
Tilmeldt: 9/05/2011 21:50
Geografisk sted: Køge

Re: Audi cabriolet kaleche og lås problemer

Indlæg af RS2Jesper »

Karlo skrev:Tak til Jesper som fik mig på sporet. Jeg tog en velovervejet chance som gik på at mit problem måtte ligge omkring låsemekanismen i bagagerummet. Det lykkedes mig at komme ind via ski posen som sidder midt i bagsædet (bagsæder skal afmonteres) som det ene link beskriver fik jeg lavet en lang topnøgle ud af to topnøglesæt - med forlængere fik jeg lavet en 75 cm lang topnøgle med en 10 mm top. Låsen blev løsnet og rystet løs fra gevindstagene ved at ude fra at bevæge bagageklappen op og ned i et par minutter.

Da bagklappen igen var åben var det let at se at der var et problem med låsemekanismen, det site sig at det var stikket på låsemotoren som var gået løs. Stikket blev sat i igen - og problemet var løst :D bagagerummet kan låses og låses op - kaleschen kører igen som den skal. Ingen regninger på reservedele - hvor heldig kan man være :)


Det er top $ :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Venlig hilsen
Jesper Larsen

1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
Besvar

Tilbage til "Karosseri"