Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg om alt det andet
Yderligere foldere oprettes ved behov. Kontakt venligst Admin.
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Sv: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Klaus200 »

Så er der blevet samlet lidt mere.
Billede
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Sv: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Klaus200 »

Lidt nye ting skal den da have..
Billede
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af audi_claus »

Forventer du tændingsbanken :shock:
Husk Shell VP 99 eller hvad man nu kan få --
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Sv: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Klaus200 »

Det håber jeg ikke.
Men bare for en sikkerheds skyld er de mont.
De gamle så ikke for godt ud

Har også fået set lidt på turboen og det skulle være Garrett T04E10 turbo.

Hvad jeg kan finde af oplysninger stammer den fra noget volvo. Som skulle være en jord læsser maskine eller hvad man kalder det for.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Sv: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af audi_claus »

Klaus200 skrev:Det håber jeg ikke.
Men bare for en sikkerheds skyld er de mont.
De gamle så ikke for godt ud

Har også fået set lidt på turboen og det skulle være Garrett T04E10 turbo.

Hvad jeg kan finde af oplysninger stammer den fra noget volvo. Som skulle være en jord læsser maskine eller hvad man kalder det for.


Så må der forventes godt bundtræk (skrabe bunden :P [-X ) og ingen hastighedsbøder
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Sv: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af SorenR »

Klaus200 skrev:Det håber jeg ikke.
Men bare for en sikkerheds skyld er de mont.
De gamle så ikke for godt ud

Har også fået set lidt på turboen og det skulle være Garrett T04E10 turbo.

Hvad jeg kan finde af oplysninger stammer den fra noget volvo. Som skulle være en jord læsser maskine eller hvad man kalder det for.

Volvo L90C...

Billede
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Poe »

Et køretøj hvor skovlen sider udvendig ;) (gummiged)
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af HPO »

Poe skrev:Et køretøj hvor skovlen sider udvendig ;) (gummiged)

ta den :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Poe »

Ja det er med reference til en gammel Skoda vits:
Hvad er forskellen på en skoda og en gravko?
- På en gravko sidder skovlen foran Og på en skoda sidder den indeni.
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Sv: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Klaus200 »

Ja så var man lige en lille tur på vejen med den.
Og det var da kun en stor skuffelse. Nul trækkraft og den larmer sgu også mere end den trækker.

Man skulle tro at det var en sugemotor der ligger i den på 100hk.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Sv: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af audi_claus »

Klaus200 skrev:Ja så var man lige en lille tur på vejen med den.
Og det var da kun en stor skuffelse. Nul trækkraft og den larmer sgu også mere end den trækker.

Man skulle tro at det var en sugemotor der ligger i den på 100hk.


Hvorfor var motoren til salg :cry: eller sidder der en klump jord fra skovlen i indsugningen ?
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Sv: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Klaus200 »

Jeg købte bilen adskilt pga af den ikke ville starte.
Den tidligere ejer havde taget motoren ud og ikke kommet videre med den.

Grunden til at den ikke ville starte var at den pind som giver tændningsignal var knækket af svinghjulet.
Der manglede også en tand på startkransen.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af audi_claus »

Så må det jo være et godt sted at starte med at undersøge, om den tænder på det rigtige tidspunkt. Med en tændingspistol på tændkabel 1 = det forreste og et hvidmalet mærke på startkransen, ved det rigtige mærke, så det kan ses.
Så skal den jo avancere tændingen ved stigende omdrejningstal - ellers er det galt med regulatoren i strømfordeleren.

Ellers: nu kan du lave kompressionstest, da motoren starter.
Din A/F måler ?

Hvad med at tage styreboxen fra een af dine øvrige 200 m 3B motor og sætte i og se, hvorledes den opfører sig? Så ved man om det er benzin (skal give for fed bl. med grønne RS2 dyser) eller det er tænding/boost relateret.

Du har vel en ladetryksudlæsning i øjenhøjde (husk at stramme aaaalle spændebånd - har selv glemt nogle ved flere lejligheder) eller lav en lækage-trykmåling fra turbo og til indsugningsmanifold (N75, dumpventil, IC, tomgangsregulator og alle de små gummityller undervejs)
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af audi_claus »

De gange, jeg selv har haft en 3B med Motronic styrebox ude, har jeg altid skullet udlæse fejlkoder for at få den til at køre ordentligt. Blot en fejl i forbindelse fra temp.sensor for indsugning på toppen af indsugningsmanifolden eller ecu'n stelforbildelser samme sted, kan få den til at gå i "limp-home" mode. Det samme med luftmassemåleren.
Så overdocerer den benzin og vil ikke give ladetryk og er rigtig træls bare at holde igang.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Klaus200 »

Hej Claus.

Jeg må i gang med lidt fejlsøgning på den.
For har ikke læst fejlkoder på den endnu.
Og have tjekket alle slanger igennem for at se om der evt. skulle være en utæthed.

Ang. A/F måleren er der kommet liv i den. Og den står på over 16.

N75 ventil er kun sat til med stikket fra styreboken. Og er lagt til side uden at være tilsluttet nogle slanger.
Så den der i tiderens morgen har lavet bilen har ihvert fald ikke gjort det godt.

Ang. dyser så tror jeg ikke at styreboksen er kørt ind til RS2 dyser. For de chip der er i boksen står der MTM282.
Så tror at det bare chip til org turbo der sider i.
Der er dog en 250kpa sensor i boksen.

Så er næsten sikker på at det ikke er lavet helt efter planen.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af audi_claus »

STOP Pas på: A/F over 16 er ekstremt magert. 14.7 er pr def. neutralt
13.6 - 14.0 er for tomgang
og ved max belastning skal du ned på ca 11.6

A/F betyder Air / Fuel så høje værdier er meget luft i forhold til benzin hvis den viser rigtigt) En bredbånds Lambda skal faktisk justeres med jævne mellemrum.

Lambda = A/F / 14.7 L = 1 for A/F = 14.7

1.2 17.64
1.1 16.17
1.05 15.435
1.04 15.288
1.02 14.994
1.01 14.847
0.99 14.553
0.98 14.406
0.96 14.112
0.93 13.671 tomgang?
0.92 13.524
0.91 13.377
0.9 13.23
0.88 12.936
0.86 12.642
0.84 12.348
0.82 12.054
0.8 11.76
0.79 11.613 anbefales
0.77 11.319
0.75 11.025
0.73 10.731

Jeg lavede denne tabel fordi jeg selv benytter brøkdelen i venstre side og VAE
i Slagelse kun forstår de andre :roll:

At N75 ventilen ikke er monteret - kun elektrisk - kan være for at tilfredsstille ECU'en.
Jeg kørte i en periode med en 2.7 Bar styrebox med den lille kkk24 turbo
der kun kan holde til 2.4 (større turbo til rep.) og jeg benyttede gammeldags
audi quattro teknik med en meget meget kraftig fjeder i WG huset. Det giver samme resultat - men skal køres forsigtigt ind med en ladetryksmåler i øjenhøjde.

Jeg har monteret den pære, der sidder ved siden af kontakt for åben dør i instumentpaneler (motorlampe) og trukket 2 ledninger med et ringetryk op fra kontakterne ved koblingspedalen, så jeg uden at kravle rundt, kan sætte den til at blinke koder ud (det er nok noget med dåbsattesten, der får een til at gøre sådan noget)
Vedhæftede filer
WG-springs.jpg
WG-springs.jpg (27.31 KiB) Vist 15956 gange
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
Klaus200
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 419
Tilmeldt: 29/01/2007 21:57

Re: Der er jo en grund til man kalder sig Klaus200

Indlæg af Klaus200 »

Hej Claus.

Tak for alle de oplysniger du kommer med her.

Var ude og kikke lidt på bilen igår. Og fandt nogle enkelte fejl på den.
Må nok sige at der var en fejl 40. Det ene tændkabel sad ikke trykket helt fast på fordelerdæksel. (opdagede det ved skift til nogle andre)
Fandt også en knækket lednig til luftmassemåleren.

Ang. A/F må jeg nok have set forkert for nu står den på ca 12,2 ved tomgang.
Var dog ikke ude og køre i den. Havde ikke lige nogle prøveskildte ved hånden.

Der er også blevet mont. et ladetryksur i vogen.

Håber på at jeg kan komme ud og få prøvet den i løbet af ugen.
Besvar

Tilbage til "Andet"