Har denne dejlige bil holdende. Men kan ikke finde fejlen på den. Er der nogen der har måleudstyr og erfaring i at fejlsøge.
Der er benzintryk, gnist, og strøm til at dreje motoren, men den starter ikke.
Jeg betaler selvfølgeligt lidt usselt mammon for ulejligheden, men kan ikke overskue at få den til autoriseret mekaniker.
Hjælp søges: start problemer Audi 100 C4 2.8 aut
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 30/04/2016 14:08
Re: Hjælp søges: start problemer Audi 100 C4 2.8 aut
En lokation ville gøre det lettere
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 30/04/2016 14:08
Re: Hjælp søges: start problemer Audi 100 C4 2.8 aut
Lokation: Vestjylland, Skjern, Borris
Re: Hjælp søges: start problemer Audi 100 C4 2.8 aut
og hvordan er fejlen opstået - i forbindelse med en reparation og hvad er i givet fald skiftet eller gik den i stå medens du var ude af køre?andersht@bk6.dk skrev:Lokation: Vestjylland, Skjern, Borris
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Hjælp søges: start problemer Audi 100 C4 2.8 aut
Kan du se, om den får benzin (våde tændrør)? Hvordan ved du, at der er benzintryk?
Hvis en krumtapsensor/Hall-giver er defekt, åbner den svjh ikke dyserne.
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke, at du kan forvente tryk, før motoren faktisk drejer. Der kan dog være forskelle på de der ældre modeller
Hvis du tager låget af benzinpumperelæet og trykker kontakten sammen (tænding slået til), skal du kunne høre, at trykregulatoren arbejder. Umiddelbart derefter er der i hvert fald tryk, så den i det mindste burde hoste lidt.
Hvis den ikke gør det, får den ingen benzin (dyserne åbner ikke), og det tyder på, at en omdrejningssensor er kaput. Du kan kun udlæse sensorerne, mens du tørner motoren. Der kan ikke forventes noget signal fra dem, hvis motoren står stille med tændingen slået til.
\Alex
Hvis en krumtapsensor/Hall-giver er defekt, åbner den svjh ikke dyserne.
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke, at du kan forvente tryk, før motoren faktisk drejer. Der kan dog være forskelle på de der ældre modeller
Hvis du tager låget af benzinpumperelæet og trykker kontakten sammen (tænding slået til), skal du kunne høre, at trykregulatoren arbejder. Umiddelbart derefter er der i hvert fald tryk, så den i det mindste burde hoste lidt.
Hvis den ikke gør det, får den ingen benzin (dyserne åbner ikke), og det tyder på, at en omdrejningssensor er kaput. Du kan kun udlæse sensorerne, mens du tørner motoren. Der kan ikke forventes noget signal fra dem, hvis motoren står stille med tændingen slået til.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 30/04/2016 14:08
Re: Hjælp søges: start problemer Audi 100 C4 2.8 aut
Tak for flere gode input.
Den havde flere gange haft startproblemer, hvor den ikke ville slå igang.
Det kunne afhjælpes med lidt startgas, hvorefter den startede og kørte uden problemer. Det hjælper ikke nu.
Der er benzintryk. For hvis en omløber løsnes ved dyser er der masser af tryk.
Hælder til tanken om omdrejnings censor. Hvordan testes den ?
Den havde flere gange haft startproblemer, hvor den ikke ville slå igang.
Det kunne afhjælpes med lidt startgas, hvorefter den startede og kørte uden problemer. Det hjælper ikke nu.
Der er benzintryk. For hvis en omløber løsnes ved dyser er der masser af tryk.
Hælder til tanken om omdrejnings censor. Hvordan testes den ?
Re: Hjælp søges: start problemer Audi 100 C4 2.8 aut
https://www.youtube.com/watch?v=LubBYiEJMcc
Hej.
Vedhæftede link besvarer ikke dit spørgsmål, men hjælper lidt på vej. Du kan sikkert også finde svar på testmetode (ohm ) på youtube.
Mvh. Gert
Hej.
Vedhæftede link besvarer ikke dit spørgsmål, men hjælper lidt på vej. Du kan sikkert også finde svar på testmetode (ohm ) på youtube.
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
- bertlov
- Bestyrelsesmedlem
- Indlæg: 328
- Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
- Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense
Re: Hjælp søges: start problemer Audi 100 C4 2.8 aut
Håber at du har fået fundet problemet, ellers prøv med hallsensoren (den han viser på youtube videoen).
De har det med at fejle oftere end krumtapssensoren....
/Søren
De har det med at fejle oftere end krumtapssensoren....
/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)