Nyt batteri i Audi 100 2,3E

Indlæg om elektrisk & elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Nyt batteri i Audi 100 2,3E

Indlæg af congo »

Hejsa,


min bil aflader hele tiden... Audi 100 2,3E fra 1990. Jeg har haft falck ude og starte mig op to gange nu, hvor de bare sætter strøm på batteriet og så kører slæden ellers bare derudaf, men hun skal ikke stå stille to dage i træk så er hun afladet.

Så jeg tænker at jeg skal ha nyt batteri til hende, og T-hansen har to slags til audi 100 - et med 65aH og et med 75aH, prisforskellen er 250 kroner. Men kan det svare sig at købe det med højest amperetime-tal, jeg tænker på opladningen.

Falck melder at ladestrømmen er god nok.. det jeg tænker på er måske om når jeg har AC, elruder, radio, lys og alt det el igang, om jeg så burde ha det "store" batteri.


Mit nuværende batteri har 58Ah af mærket "Banner Unibull - 30% power" (har aldrig hørt det før), og jeg ved ikke hvor gammelt det er, og ingen har endnu målt på det.
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Nyt batteri i Audi 100 2,3E

Indlæg af Havberg »

et batteri der er klappet sammen og ikke kan holde strøm er bestemt en mulighed - men det kunne jo også være, at du har en forbruger et sted - selvom bilen er slukket - så batteriet aflades.
Det kan du evt. måle med et amperemeter hvis du har adgang til sådan en.

Umiddelbart skulle et 65ah batteri vel være stort nok - når først motoren kører skal generatoren jo kunne trække det hele.
hvis du kører mange korte ture er det dog en god ide, at lade batteriet op med en lader af og til - da generatoren aldrig når at få batteriet ladet helt op på korte ture.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
mkissow
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 319
Tilmeldt: 5/04/2010 23:32
Geografisk sted: Toftlund

Re: Nyt batteri i Audi 100 2,3E

Indlæg af mkissow »

Hvilken radio sidder i bilen??
'98 A6 2.4 avant (konens) :-)
'03 Land Rover Discovery 2 TD5 (min) :-)

Nu med VCDS.
Brugeravatar
leifskoett
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7/05/2013 21:43
Geografisk sted: Syd Jylland / Haderslev

Re: Nyt batteri i Audi 100 2,3E

Indlæg af leifskoett »

Hej
Jeg har haft samme problem med min A4 engang.
Det var lyset i bagagerum som ikke ville slukke, når man lukker klappen :?
Prøv at lægge din mobil telefon i bagagerum, og lad den filme mens du lukker klappen, så får du syn for sagen håber jeg (y)
Og så kan jeg kun advare om batterier fra T Hansen, de holder kun 2 til 3 år. Har prøvet det 2 gange ;( gør det aldrig mere.
Leif Skøtt

C6 Audi A6 2.0 TFSI Limousine
A6 (C5) 2.4 V6 Avant tiptronic
A4 (B5) 1.6 Limousine
80 (B3) 80 1,8S
Brugeravatar
congo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 3/03/2013 13:54
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Nyt batteri i Audi 100 2,3E

Indlæg af congo »

hej venner,

ironisk nok, så lavede jeg et stop på vej hjem igår - og så ville den selvfølgelig ikke starte igen. Jeg ventede så to timer på falck og da han kom skiftede han batteriet ud med et nyt - 62Ah af mekonomens standard batteri til sådan et køretøj - det kostede kun 650 kroner alt inklusiv, det syns jeg var OK pris.

Det nye batteri har virkelig forbedret både motorstart, radio, vinduer, viskere, hele pivtøjet kører meget bedre og hurtigere nu...

Min bilradio er en TOKAY MP3 player - uden CD, kun med USB og kortlæser og AUX indgang på fronten. Jeg tror ikke radioen har været batterislagteren.

Da jeg ventede på Falck igår afmonterede jeg et eller andet mystisk GSM antennesæt kombi håndfri mobilsæt fra 90'erne som var sluttet til batteriet - jeg tror dog ikke der var + tilgang til selve mobilholderen, men antenneforstærkeren sat +'et. Det kan jo ha været en potentiel strømforbruger, og uanset hvad aldrig noget jeg får brug for - så ud med den.


Jeg konkluderer at 62Ah og iøvrigt 3 års fuld garanti på batteriet til 650 kroner er fint og bedre end hvad thansen vil kunne ha tilbudt...

Ha en god weekend :)
--
Den hvide - '85, 2.2, KZ motor, 788K
Goldie - type44 avant, 1.8E Billede
Mamma - '89, 2.3 Avant, NF, 192K
Smart ForTwo 2001, 0,6, 150K

- tidligere
'91, 2.3, NF, 225K, grå
'89, 2.0 Avant, RT, hvid
'90, 2.3 Avant, NF, 300K, blå
'88, 2.2, KU, 342K, kongeblå
'90, 2.3 LE, NF, 270K grå
'78, 2.1, 157K
'84, Yugo 511 GTL, 1.1L , 105K
'94, Mitsubishi L300 Cosmos, 2,5TD
'76, Buick SkyHawk Coupe S
og blah blah blah...
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"