Bøvl

Indlæg om styretøj
Besvar
møllerjensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6/03/2013 10:48

Bøvl

Indlæg af møllerjensen »

Jeg har en Q7 3 liter fra 2006 som hopper ved skarpe sving - troede først det var servo pumpe, derefter bærekugler mv., derefter trækstænger - det var det ikke, har nu haft den på værksted hvor de påstår at det gør den da 4 hjulstrækket forsøger at rette den op !!!!! lyder fuldstændig idiotisk - det virker som om det bliver værre når den er varm. Er der nogen som har et godt bud, eller har prøvet noget tilsvarende ?

Hilsner

Henrik
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Bøvl

Indlæg af Jan-DK »

Hvordan er dæk slid.

Er de slidt lige meget.
Skævt, på den ene side eller kun på siderne eller kun på midten.

"hvis" nu de to af dem er slidt ned og de to andre er næsten nye.

Et skud langt ude er at selve sporingen er ude af kurs.
møllerjensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6/03/2013 10:48

Re: Bøvl

Indlæg af møllerjensen »

Tak for tippet, skal skifte til nye sommerhjul i næste uge, får lige tjekket sporingen der også.
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Bøvl

Indlæg af Havberg »

jeg sidder og tænker på om der er noget galt med et differentiale?

På min S2 kan jeg manuelt spærre diff. på bagakslen - og drejer man skarpt med låst bag diff. så vil det inderste hjul "hoppe" da det jo bliver tvunget rundt med samme hastighed som det yderste.

Måske du skulle overveje et andet værksted også til fremtiden - den forklaring lyder noget mystisk :mrgreen:
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Bøvl

Indlæg af Ivan »

Gætter på du har store hjul 18-19"?

Hopper - du mener rystelser sammen med på tysk nævnt "brummen"?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Bøvl

Indlæg af Høy »

jeg sidder og tænker på om der er noget galt med et differentiale?


+ 1: Det kan CoupéGt have ret i. Q7 har et selvspærrende midterdifferentiale. Hvis det er låst hele tiden (eller hele tiden giver lige meget trækkraft til begge aksler), vil bilen helst køre ligeud, så værkstedets forklaring er ikke helt så dum, som den måske kan lyde. Det er naturligvis ikke meningen, at den skal gøre det.

Hvis man kan låse det elektrisk, kan man evt. læse i en måleværdiblok, om det er låst hele tiden.

EDIT: Omkring side 18 er der en masse interessant at læse. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_363.pdf

Så vidt jeg kan forstå, kan man aktivere en terræntilstand med lås (i midten?) ved at trykke på ESP-knappen. Måske noget, det var værd at kigge på?

For resten: Fed overskrift/titel (y) Den må du have grublet længe over.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
møllerjensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6/03/2013 10:48

Re: Bøvl

Indlæg af møllerjensen »

Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.

Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Bøvl

Indlæg af Bjørn T »

møllerjensen skrev:Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.

Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?

Er der ikke en lampe for "terrænlås"?
Hvis det skyldes låst differentiale, er det meget sandsynligt, at det bliver værre når bilen bliver varm. Dine dæk bliver jo også en del varmere hvis de "rufler" hen over asfalten, og bider derfor også bedre.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Bøvl

Indlæg af Gio »

møllerjensen skrev:Tak for tippet, skal skifte til nye sommerhjul i næste uge, får lige tjekket sporingen der også.
Kast lige et blik på vejrudsigten, inden du smider sommer-sutter på.
Efter min bedste overbevisning, så er det liiige tidligt nok. Og det synes vejrguderne vist også.

GL med fejlsøgningen.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Bøvl

Indlæg af Ivan »

møllerjensen skrev:Tak for input, lyder som om det kunne være diff - er dog ikke lige klar over hvordan jeg tjekker det ? prøver værkstedet. Det som jeg mener med rystelser er at (værst når den er varm) det føles ved skarpe sving som om at det ene forhjul glider på en iset overflade - det virker meget underligt.

Lige et par spørgsmål mere, jeg overvejer at på den chippet ved rh motorsport - er der nogen som har erfaring med det ?? den skal også snart til service, er det ikke billigst og bedst i Tyskland ?


Min gør det aldrig, når den er kold og altid, når den er varm. Har forgæves forsøgt at få skiftet olie på mit Torsen, men ingen værksteder hat kunnet. :-k

Bagdifferentialet har fået skiftet uden virkning.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Styretøj"