Problemer med temperaturføler på Q7 3,0 fra 2010

Indlæg om instrumenter & kabine
Besvar
Allan Redlich
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8/11/2020 20:41

Problemer med temperaturføler på Q7 3,0 fra 2010

Indlæg af Allan Redlich »

Vi har en Audi Q7 3,0 fra 10/2010.
Vi har den udfordring, at temperaturmåleren til tider springer op i det røde felt og siger, at motoren er varm. Dette sker typisk, når vi har kørt et stykke tid på motorvej med 120-130 km/t. Efterfølgende kan vi lade bilen sænke farten og ved 100 km/t falder måleren ned på plads igen og man kan give gas igen. Så kan der gå en time, hvor der intet er.
Når vi har hestetraileren på opfører den sig ekstremt mærkeligt. Kører op og ned, ofte når vi kører op ad bakke og den skal trække. Men selvom vi har kører med fartpilot, kan den godt stå i maks og stadig geare ned og tage fart, hvis vi køre lidt op ad bakke.
Når vi bare bruger bilen alm. i dagligdagen til alm. by og landevejskørsel kører den super fint og der er ingen problemer.
Vi har haft en tester på, der siger, at motoren ikke er varm, men kommer med en fejlkode som hedder P102A momentbegrænsning p.g.a. kølervæske temperatur. Motortemperaturen er de ca. 90 grader.
Vi har fået skiftet følgende følere: (udskrift fra værkstedsregninger) Det var ikke et autoriseret Audi værksted. (det var en garantisag, da bilen havde fejlen fra vi købte den)
- Oilefilter konsol med termostat
- Vandtemperatur føler i nederste kølerslange
- Sensor olie temp.
- Vand temperatur sensor oe
Der er ligeledes sat ny kølerslange på og den bruger ikke kølervæske. Det var på tale, at det kunne være et utæt topstykke, men det afviser 2 andre mekanikere umiddelbart, da den ikke bruger kølervæske eller har andre tegn på utæthed.

Vi er lidt på bar bund og det er mekanikeren også!

Måske der er nogen herinde, der kan hjælpe os videre.

Allan Redlich
Allanxx
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 96
Tilmeldt: 1/04/2009 04:04
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Problemer med temperaturføler på Q7 3,0 fra 2010

Indlæg af Allanxx »

Hvis temperaturen har været udlæst ved alarm og er normal, så er det vel instrumentet det er galt med.
A6 4G FL.
Dansk VCDS
Vagtacho V2.5
vag k can
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"