Problemer med Audi Q7 4L

Indlæg om elektrisk & elektronisk udstyr
Besvar
dines76
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28/08/2006 23:16
Geografisk sted: Gelsted

Problemer med Audi Q7 4L

Indlæg af dines76 »

Hej..

Vi har lige anskaffet os en Audi Q7 Årgang 2007 3.0 TDI
Der har jeg følgende problemer som jeg vil høre om nogen kunne have en løsning til

Der hvor vi har købt den sagde de pga batteri var taget af havde den muligt tabt nogle kodninger..
For Kurvelys virker ikke ( er det ikke tågelygter som skal tændes når man drejer eller??)
Så kan den ikke sænke bagenden af bilen via de knapper som sidder i bagagerum ( og det har den kunne)
Så er der soltag i bilen og det store af dem, der er der et mindre soltag til dem bagi, og der kan solgardinet ikke virke?? er det elektrisk eller mekanisk??
Så er der afstandsmåler og fartpilot i bilen adaptive cruise control og dette virker heller ikke..

Når man har lavet en test af bilen siger den at sensor til automatisk afstandsregulering forkert indstillet.
Vi kan åbne bagklappen via fjernbetjening, men kan ikke lukke den igen!! kan man ikke kode dette?? og hvor gør jeg det henne hvis jeg har VCDS tilgængelig f.eks.
Jeg mangler også diverse dvd til bilen og så videre.. hvor finder jeg det som passer til vores model, og hvordan ved jeg at MMI skal opdateres ?


Håber I kan hjælpe mig ;(

Hilsen

Thomas
Brugeravatar
audi5e
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 251
Tilmeldt: 30/12/2004 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Problemer med Audi Q7 4L

Indlæg af audi5e »

Hej Thomas,

Tillykke med bilen...lækker dyt

Jeg kan kun svare dig det med soltaget...det bagerste har manuel sol gardin - det kan drille lidt. Hvis det sidder fast, skal du lige åbne glasset og træk solgardinet for og luk igen...så køre solhardinet igen...
Venlig Hilsen Martin

2012-???? Audi Q7 3.0 TDI - Årgang 2008 - Fuld afgift :)
2000-2012 Audi A4 Avant 2.4 - Årgang 2000
2003-2007 Audi 100 Avant 2.3E - Årgang 1992
1998-2000 Audi A4 Avant 1.8 - Årgang 1998
1996-1998 Audi 100 2.0 5E - Årgang 1989

Elsawin 4.0 UK
ETKA 7.3 DK
yampa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/11/2011 00:40
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Problemer med Audi Q7 4L

Indlæg af yampa »

dines76 skrev:Hej..

Vi har lige anskaffet os en Audi Q7 Årgang 2007 3.0 TDI
Der har jeg følgende problemer som jeg vil høre om nogen kunne have en løsning til

Der hvor vi har købt den sagde de pga batteri var taget af havde den muligt tabt nogle kodninger..Er den købt privat ? ellers er det bare af sted til sælger og få ham til at udbedre.
For Kurvelys virker ikke ( er det ikke tågelygter som skal tændes når man drejer eller??)Den funktion hvor tågelygter tænder aktiveres via VCDS, det er ikke som standard aktiveret, og det er i forbindelse med at bruger blinket når man skal dreje at det tænder, ikke når man bare kører derudaf. Den kan også være udstyret med "rigtig" kurvelys, men det kræver der er modellen med xenon lygter, og jeg kan ikke huske om der er alle modeller af xenonlys der har den funktion.
Så kan den ikke sænke bagenden af bilen via de knapper som sidder i bagagerum ( og det har den kunne)Husk at siddedøre skal være lukket når du skal sænke bagende og den må ikke holde på underlag med store variationer i underlag fra hjul til hjul, ujævnt underlag
Så er der soltag i bilen og det store af dem, der er der et mindre soltag til dem bagi, og der kan solgardinet ikke virke?? er det elektrisk eller mekanisk??
Så er der afstandsmåler og fartpilot i bilen adaptive cruise control og dette virker heller ikke..

Når man har lavet en test af bilen siger den at sensor til automatisk afstandsregulering forkert indstillet.Hvis kalibreringen af radaren der sidder i fronten er skredet er det vist kun AUDI værksted der kan foretage ny kalibrering, mener der er noget med en helt speciel måde det skal gøres på, med forskellige afstandsmålinger undervejs
Vi kan åbne bagklappen via fjernbetjening, men kan ikke lukke den igen!! kan man ikke kode dette?? og hvor gør jeg det henne hvis jeg har VCDS tilgængelig f.eks.Lukning af bagklap med fjernbetjening kræver en lille ekstra boks som f.eks kan købes her: http://www.ebay.de/itm/350289682710?ssP ... 1423.l2649
Jeg mangler også diverse dvd til bilen og så videre.. hvor finder jeg det som passer til vores model, og hvordan ved jeg at MMI skal opdateres ?Du kan på selve MMI displayet finde ud af hvad version software der er installeret, og den sidste nye version hedder 5570.
Hvilke andre DVDér mangler du ?

MVH
Allan



Håber I kan hjælpe mig ;(

Hilsen

Thomas
Q7 3.0 TDI 2008
yampa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/11/2011 00:40
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Problemer med Audi Q7 4L

Indlæg af yampa »

dines76 skrev:Hej..

Vi har lige anskaffet os en Audi Q7 Årgang 2007 3.0 TDI
Der har jeg følgende problemer som jeg vil høre om nogen kunne have en løsning til

Der hvor vi har købt den sagde de pga batteri var taget af havde den muligt tabt nogle kodninger..
For Kurvelys virker ikke ( er det ikke tågelygter som skal tændes når man drejer eller??)Jeg har lige tjekket op på kodningen af tågelys som "cornering light", og jeg fik nok lovet for meget !
Det kan IKKE lade sig gøre på Q7, da det lys-styringsmodul der er monteret, simpelthen ikke indeholder muligheden for "long coding" som de nye moduler har.
Jeg tror det er fordi man på Q7 har mulighed for "cornering light" når man har xenon lygterne, så derfor er det nok udeladt i modulet.

Sorry

Så kan den ikke sænke bagenden af bilen via de knapper som sidder i bagagerum ( og det har den kunne)
Så er der soltag i bilen og det store af dem, der er der et mindre soltag til dem bagi, og der kan solgardinet ikke virke?? er det elektrisk eller mekanisk??
Så er der afstandsmåler og fartpilot i bilen adaptive cruise control og dette virker heller ikke..

Når man har lavet en test af bilen siger den at sensor til automatisk afstandsregulering forkert indstillet.
Vi kan åbne bagklappen via fjernbetjening, men kan ikke lukke den igen!! kan man ikke kode dette?? og hvor gør jeg det henne hvis jeg har VCDS tilgængelig f.eks.
Jeg mangler også diverse dvd til bilen og så videre.. hvor finder jeg det som passer til vores model, og hvordan ved jeg at MMI skal opdateres ?


Håber I kan hjælpe mig ;(

Hilsen

Thomas
Q7 3.0 TDI 2008
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"