Udskiftning af ABS modul og pumpe (Elsawin hjælp)

Indlæg om bremser
Besvar
Brugeravatar
Skeel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 16/10/2006 23:52
Geografisk sted: Whiskeybæltet
Kontakt:

Udskiftning af ABS modul og pumpe (Elsawin hjælp)

Indlæg af Skeel »

Hej,

Mit ABS modul melder desværre fejl på pumpen og jeg har fundet et firma i Jylland, der kan renovere både modul og pumpe. I den forbindelse skal jeg have det afmonteret og det driller mig lidt.

jeg har fundet ud af, at afmontere multi-stikket til ABS modulet (der befinder sig under ECU'en i højre side), afmonteret forskruninger til de 6 bremserør og fjernet en bolt fortil på den bøjle modul+pumpe er monteret på - men jeg kan stadig ikke vriste enheden op. Jeg ved der er en afmonteringsvejledning i Elsawin og efter flere timer her til aften, er det ikke lykkedes mig, at finde en download af ElsaWin til WIndows 10, der omfatter Audi databasen.


Er der én af Jer med Eslawin installeret, der kan hjælpe mig med en vejledning?
Det er en 2007 Audi Q7 4L 3.0 TDI'er

Pft,
Bo
"Rulleskøjten" RS4 Cabriolet MTM
Q7 3.0 TDI med bagsæder.
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Udskiftning af ABS modul og pumpe (Elsawin hjælp)

Indlæg af Lambrecht »

Skeel skrev:Hej,

Mit ABS modul melder desværre fejl på pumpen og jeg har fundet et firma i Jylland, der kan renovere både modul og pumpe. I den forbindelse skal jeg have det afmonteret og det driller mig lidt.

jeg har fundet ud af, at afmontere multi-stikket til ABS modulet (der befinder sig under ECU'en i højre side), afmonteret forskruninger til de 6 bremserør og fjernet en bolt fortil på den bøjle modul+pumpe er monteret på - men jeg kan stadig ikke vriste enheden op. Jeg ved der er en afmonteringsvejledning i Elsawin og efter flere timer her til aften, er det ikke lykkedes mig, at finde en download af ElsaWin til WIndows 10, der omfatter Audi databasen.


Er der én af Jer med Eslawin installeret, der kan hjælpe mig med en vejledning?
Det er en 2007 Audi Q7 4L 3.0 TDI'er

Pft,
Bo

Du kan købe dig til online adgang

https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

Alt fra nogle timer til flere dage
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Udskiftning af ABS modul og pumpe (Elsawin hjælp)

Indlæg af JensNo »

Skeel skrev:Hej,

Mit ABS modul melder desværre fejl på pumpen og jeg har fundet et firma i Jylland, der kan renovere både modul og pumpe. I den forbindelse skal jeg have det afmonteret og det driller mig lidt.

jeg har fundet ud af, at afmontere multi-stikket til ABS modulet (der befinder sig under ECU'en i højre side), afmonteret forskruninger til de 6 bremserør og fjernet en bolt fortil på den bøjle modul+pumpe er monteret på - men jeg kan stadig ikke vriste enheden op. Jeg ved der er en afmonteringsvejledning i Elsawin og efter flere timer her til aften, er det ikke lykkedes mig, at finde en download af ElsaWin til WIndows 10, der omfatter Audi databasen.


Er der én af Jer med Eslawin installeret, der kan hjælpe mig med en vejledning?
Det er en 2007 Audi Q7 4L 3.0 TDI'er

Pft,
Bo
Lidt usikker om det er det rigtige da Win nummeret ville være en fordel og kende.
Vedhæftede filer
abs Q7.pdf
(492.9 KiB) Downloadet 453 gange
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Skeel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 16/10/2006 23:52
Geografisk sted: Whiskeybæltet
Kontakt:

Re: Udskiftning af ABS modul og pumpe (Elsawin hjælp)

Indlæg af Skeel »

JensNo skrev:
Lidt usikker om det er det rigtige da Win nummeret ville være en fordel og kende.
Kære Jens,

Mange tak for din ulejlighed - Det var præcis hvad jeg søgte og der skulle blot hives til, så enheden blev trukket ud af sine gummiophæng. En arbejdshandske løse problemet og jeg kan nu sende den til renovering.

Jeg er meget glad og taknemmelig :-)
"Rulleskøjten" RS4 Cabriolet MTM
Q7 3.0 TDI med bagsæder.
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Udskiftning af ABS modul og pumpe (Elsawin hjælp)

Indlæg af JBJ-A6 »

Godt det lykkedes.
Hvor får du den renoveret henne??
Giv gerne lidt feed-back når den er monteret og testet igen.
Jeg sendte en ABS pumpe til renovering i UK for nogle år siden, men det er da nemmere at blive i DK.

Skeel skrev:
JensNo skrev:
Lidt usikker om det er det rigtige da Win nummeret ville være en fordel og kende.
Kære Jens,

Mange tak for din ulejlighed - Det var præcis hvad jeg søgte og der skulle blot hives til, så enheden blev trukket ud af sine gummiophæng. En arbejdshandske løse problemet og jeg kan nu sende den til renovering.

Jeg er meget glad og taknemmelig :-)
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Udskiftning af ABS modul og pumpe (Elsawin hjælp)

Indlæg af mojo »

Der er bla remodan som laver dem.
Jeg fik lavet mit modul på garantien da det døde 5 mdr efter en opdatering.
36k løb det op i!
Besvar

Tilbage til "Bremser"