Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Her kan artikler på hjemmesiden debateres. (Det er planen at dette med tiden bliver flyttet, så debat sker direkte under artiklen på hjemmesiden).
Brugeravatar
A4 Kim
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 10/06/2005 23:09
Geografisk sted: Lidt vest for Roskilde...

Indlæg af A4 Kim »

Respekt !! Rock on!

Rigtig flot resultat Ok

Hvad er økonomien i et sådan projekt?

Er et originalt klimaanlæg større end et Diavia - jeg tænker på pladsen bag askebægeret?
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

A4 Kim skrev:Respekt !! Rock on!

Rigtig flot resultat Ok

Hvad er økonomien i et sådan projekt?

Er et originalt klimaanlæg større end et Diavia - jeg tænker på pladsen bag askebægeret?

Hej Kim og tak for de rosende ord Smiler

Projektet har såmænd ikke kostet mere end det som et Navigation Plus system koster plus GPS-antenne og diverse stik... Alt købt på eBay... Jeg vil tro at det har stået mig i ca. 3-400 Euro ialt.

Det originale klimaanlæg vil jeg tro har nogenlunde den samme størrelse, men tør ikke lægge hovedet på blokken... Ellers skal der jo bare skæres lidt mere Blinke

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Tag mine ord som tidligere klejnsmed: Det er rigtig flot lavet! Ok

Du skulle vel ikke lige have sådan en aluminiumsramme i overskud du vil sælge til mig ? Bede

Min installation kunne godt trænge til en lille oprydning. Rødmer
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

kitora skrev:Tag mine ord som tidligere klejnsmed: Det er rigtig flot lavet! Ok

Du skulle vel ikke lige have sådan en aluminiumsramme i overskud du vil sælge til mig ? Bede

Min installation kunne godt trænge til en lille oprydning. Rødmer
Tak for det Kim Blinke

Jeg har desværre ikke en ekstra aluminiumsramme, da det egentlig er en jeg selv har bikset sammen... Det tog også sin tid, men ville jo også gerne ha' det lavet det så det var iorden...

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

I modsætning til mig ved du jo nu hvordan det skal gøres. Blinke

Lokke lokke lokke.....fedte fedte fedte..... Griner
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af SteenTP »

John.... Der er ikke andet at sige end Bifald Bifald Bifald Bifald Bifald
Den mangler bare S4 fronten for at være perfekt... Blinke

Jeg ville ønske jeg var i stand til at lave den slags ting på min bil men jeg har - mindst - 10 tommelfingre! Rødmer

Får vi Kirkmobilen at se i Slagelse??
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

SteenTP skrev:John.... Der er ikke andet at sige end Bifald Bifald Bifald Bifald Bifald
Den mangler bare S4 fronten for at være perfekt... Blinke

Jeg ville ønske jeg var i stand til at lave den slags ting på min bil men jeg har - mindst - 10 tommelfingre! Rødmer

Får vi Kirkmobilen at se i Slagelse??

Tak Steen,

Ja - en S4 styling kunne da ikke være at kimse af Blinke meeen tror jeg venter lidt med flere inversteringer for nu.

Jeg kommer desværre ikke til Slagelse... Der er lige langt nok synes jeg, jeg regner med at deltage i arrangementet der bliver afholdt i Ålborg istedet... Kunne ellers være sjovt at møde rødderne fra Øen Rock on!

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
avantnut
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5/01/2008 21:57
Geografisk sted: Colorado, USA

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af avantnut »

Jeg undskylder, min dansker er dårlig. Jeg er ved at benytte en oversætter.

Er den Diavia klimaanlæg oprindelig fra Audi? Jeg har aldrig set det før.

Jeg har en 1999 Audi A4 og det ser ud som dette.
http://img230.imageshack.us/img230/5591/dsc04034tv3.jpg

Du har større billeder?

Undskyld dette er gammel. Jeg fandt denne site på google søge efter "RNS-D" og dette er perfekt. Jeg mente jeg kom til at have brug for at registrere at se artiklen.

Tak!
1999.0 Audi A4 1.8T Avant quattro
Brugeravatar
Onkel Dunkel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 504
Tilmeldt: 2/04/2007 15:11
Geografisk sted: København

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af Onkel Dunkel »

avantnut skrev:Jeg undskylder, min dansker er dårlig. Jeg er ved at benytte en oversætter.

Er den Diavia klimaanlæg oprindelig fra Audi? Jeg har aldrig set det før.

Jeg har en 1999 Audi A4 og det ser ud som dette.
http://img230.imageshack.us/img230/5591/dsc04034tv3.jpg

Du har større billeder?

Undskyld dette er gammel. Jeg fandt denne site på google søge efter "RNS-D" og dette er perfekt. Jeg mente jeg kom til at have brug for at registrere at se artiklen.

Tak!

Hi,

I had a similar Diavia in my A4 from 1998. The reason I got mine was the price. Here in Denmark cars are heavily taxed (and also all the options/extras when delivered from the factory). An original Audi climate unit (as yours) delivered as an option from the factory would be nearly 40.000 DKK in 1998 or around 8.000$ using the current exchange rate. The Diavia unit was half, because it was installed after the car arrived in Denmark and therefore not taxed in the same way.

Best regards,
-Jacob
[color=#8A8A8A]
A4 cabriolet 1.8T - 2007 [/color]
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af SorenR »

Onkel Dunkel skrev:
avantnut skrev:Jeg undskylder, min dansker er dårlig. Jeg er ved at benytte en oversætter.

Er den Diavia klimaanlæg oprindelig fra Audi? Jeg har aldrig set det før.

Jeg har en 1999 Audi A4 og det ser ud som dette.
http://img230.imageshack.us/img230/5591/dsc04034tv3.jpg

Du har større billeder?

Undskyld dette er gammel. Jeg fandt denne site på google søge efter "RNS-D" og dette er perfekt. Jeg mente jeg kom til at have brug for at registrere at se artiklen.

Tak!

Hi,

I had a similar Diavia in my A4 from 1998. The reason I got mine was the price. Here in Denmark cars are heavily taxed (and also all the options/extras when delivered from the factory). An original Audi climate unit (as yours) delivered as an option from the factory would be nearly 40.000 DKK in 1998 or around 8.000$ using the current exchange rate. The Diavia unit was half, because it was installed after the car arrived in Denmark and therefore not taxed in the same way.

Best regards,
-Jacob

Dude! I've got this panel in my '99 S4. Car was sold in Germany and imported to DK around 2003, on the options list it shows that it was delivered with automatic aircon.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
avantnut
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5/01/2008 21:57
Geografisk sted: Colorado, USA

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af avantnut »

Do you guys speak English, or is that translated?

Did the dealer install the Diavia climate control? What took its place when it arrived?
The Diavia climate control looks very nice for not being original.
In the USA all A4's came with the climate control in the photo I posted. That is very interesting.

Also, Avants are great!

------------

Forhandleren installerede Diavia-klimakontrollen? Hvilken took dens sted hvornår det ankom? Den Diavia-klimakontrolser meget pæne ud for ikke det at være oprindelig.
I USA hele A4s kom med klimakontrollen i det foto jeg posterede. Så is meget interessant.

Desuden avants er alletiders!
1999.0 Audi A4 1.8T Avant quattro
Brugeravatar
Onkel Dunkel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 504
Tilmeldt: 2/04/2007 15:11
Geografisk sted: København

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af Onkel Dunkel »

avantnut skrev:Do you guys speak English, or is that translated?

Did the dealer install the Diavia climate control? What took its place when it arrived?
The Diavia climate control looks very nice for not being original.
In the USA all A4's came with the climate control in the photo I posted. That is very interesting.

Also, Avants are great!

------------

Forhandleren installerede Diavia-klimakontrollen? Hvilken took dens sted hvornår det ankom? Den Diavia-klimakontrolser meget pæne ud for ikke det at være oprindelig.
I USA hele A4s kom med klimakontrollen i det foto jeg posterede. Så is meget interessant.

Desuden avants er alletiders!

We speak english - sort of Smiler

My car was ordered from the factory without climate control or aircondition, and then the dealer installed the Diavia unit instead of the standard controls, which looks like this:

std_controls.JPG
std_controls.JPG (25.84 KiB) Vist 53830 gange
[color=#8A8A8A]
A4 cabriolet 1.8T - 2007 [/color]
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af SorenR »

avantnut skrev:Do you guys speak English, or is that translated?

Did the dealer install the Diavia climate control? What took its place when it arrived?
The Diavia climate control looks very nice for not being original.
In the USA all A4's came with the climate control in the photo I posted. That is very interesting.

Also, Avants are great!

------------

Forhandleren installerede Diavia-klimakontrollen? Hvilken took dens sted hvornår det ankom? Den Diavia-klimakontrolser meget pæne ud for ikke det at være oprindelig.
I USA hele A4s kom med klimakontrollen i det foto jeg posterede. Så is meget interessant.

Desuden avants er alletiders!

All danes speak english, sort of. It's mandatory in schools here so unless you drop out of 5'th grade... Smiler

Anyway, the facelifted model, US 2000.5 / EU 1999.5 (I presume you know the term) came with a different panel as Audi upgraded the centre console to double DIN to allow installation of the RNS-D navigation unit.

Below is a picture of a facelifted console with an RNS-E unit. RNS-E was never made for the A4 (B5) so an A6 unit was used and adapted thus the not so perfect fit here.
Vedhæftede filer
viewphoto.png
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af kirkster »

avantnut skrev:Jeg undskylder, min dansker er dårlig. Jeg er ved at benytte en oversætter.

Er den Diavia klimaanlæg oprindelig fra Audi? Jeg har aldrig set det før.

Jeg har en 1999 Audi A4 og det ser ud som dette.
http://img230.imageshack.us/img230/5591/dsc04034tv3.jpg

Du har større billeder?

Undskyld dette er gammel. Jeg fandt denne site på google søge efter "RNS-D" og dette er perfekt. Jeg mente jeg kom til at have brug for at registrere at se artiklen.

Tak!


Hi,

Allmost all Danes speak english, so it's ok for you to write in english Pil Blinke

The DiaVia system is a completly different system from the OEM and you can not use the Diavia consol with the OEM climate system

If you would like the pictures in a larger resolution, just give me your email adress and i'll send them to you.

You don't need to register to see the article, it is equal to the ome you can see here...

Regards, John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
avantnut
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5/01/2008 21:57
Geografisk sted: Colorado, USA

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af avantnut »

Well that is great that you guys speak English! It makes it MUCH easier for me! Meget glad

Onkel Dunkel - Was there just a hole or a solid panel instead when it arrived? Since you had the dealer install the Diavia unit.

SorenR - Yes, I am quite familiar with the term "facelift" and how it applies to B5's.
Not to pick hairs, but in the US 1999.5 we got the Concert(single DIN) with everything else as a facelift. And then in 2000 we got the Symphony(double DIN). However, I do believe that it is possible to "move" the ashtray and climate controls on a 1999.5 down to accommodate for a double DIN radio.
I am aware that the RNS-D, not the RNS-E, was available for the B5. That is actually how I found myself on this wonderful site!
The article above does a very nice job showing and explaining how to upgrade from the Concert to RNS-D. Ok

kirkster - Yes, I realized that I didn't need to become a full member once I browsed the forums. I thought I was going to need to post asking someone to copy all of that information and email it to me. Hahaha.
Bigger pictures, specifically of the end result would be wonderful! I will message you my email address.

Tak!
(See, I'm Learning A Bit Of Danish Already! Blinke )
1999.0 Audi A4 1.8T Avant quattro
Brugeravatar
Onkel Dunkel
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 504
Tilmeldt: 2/04/2007 15:11
Geografisk sted: København

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af Onkel Dunkel »

avantnut skrev:Onkel Dunkel - Was there just a hole or a solid panel instead when it arrived? Since you had the dealer install the Diavia unit.

I didn't actually see it, but my guess is, that there was the panel with the three round buttons/dials as in the picture in my previous post, so no air conditioning at all - only outside temperature (or hotter Smiler). The dealer then cut a hole in the original panel, removed the three buttons and then installed the Daivia unit with hoses, an extra cooler, wiring etc.

Best regards,
Jacob
[color=#8A8A8A]
A4 cabriolet 1.8T - 2007 [/color]
Brugeravatar
CSSO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 160
Tilmeldt: 23/04/2008 23:11
Geografisk sted: Aabybro

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af CSSO »

Hej John

Du skriver:

Partnummeret på C-systemet skal være: 4B0 035 192 - Revision "E" eller lavere…
Partnummeret på DX-systemet skal være: 4B0 035 192 - Revision "F" eller højere…

Hvor har du det fra - eller ved hvor jeg kan læse lidt mere om det?

Grunden til at jeg spørger, er at denne tyske hjemmeside siger det lidt op en anden måde: http://www.designs-carpage.de/index.htm ... ons_cd.htm

Her skrives løst oversat at DX apperater til A4 er index E eller højere.

På forhånd tak

(I øvrigt en superfed artikel!!)
Med Venlig hilsen

Casper Steen

2013 Audi A6 Avant

Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af kirkster »

CSSO skrev:Hej John

Du skriver:

Partnummeret på C-systemet skal være: 4B0 035 192 - Revision "E" eller lavere…
Partnummeret på DX-systemet skal være: 4B0 035 192 - Revision "F" eller højere…

Hvor har du det fra - eller ved hvor jeg kan læse lidt mere om det?

Grunden til at jeg spørger, er at denne tyske hjemmeside siger det lidt op en anden måde: http://www.designs-carpage.de/index.htm ... ons_cd.htm

Her skrives løst oversat at DX apperater til A4 er index E eller højere.

På forhånd tak

(I øvrigt en superfed artikel!!)


Grunden til versionsnumrene, er at jeg har brugt en Navi plus fra Audi A6 (3 første bogstaver "4B0") da den passede meget bedre til indbygningen i min A4 fra før faceliftet.

Modellerne til A4-b5 hedder: "8D0" istedet.

Jeg har mine oplysninger fra: http://www.nav-plus.com/parts.html

Og tak for roserne Blinke

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
m11alfa
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30/07/2010 14:14
Geografisk sted: sjælland

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af m11alfa »

Hej John..

Flot arbejde!

Det lader til du ved hvad du laver, så jeg ville spørge om du har en ide til hvordan jeg kommer til at kunne afspille mp3 på mit anlæg magen til dit?
Brugeravatar
OPB
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 238
Tilmeldt: 28/08/2010 23:45
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Audi A4 (B5) 95-99 - Navigation Plus

Indlæg af OPB »

Kan du ikke lige lave en løsning til os som ikke har klima HEHE ;) Flot arbejde
Billede
Audi A4 1,8T 1996 180Hk
VCDS tester, ETKA 7.3, Elsawin
Besvar

Tilbage til "Artikeldebat"