Satellitovervågning

Her kan artikler på hjemmesiden debateres. (Det er planen at dette med tiden bliver flyttet, så debat sker direkte under artiklen på hjemmesiden).
Besvar
AndersDGP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31/08/2006 19:30

hmm

Indlæg af AndersDGP »

Kan se man også kan få dem GPS alarmer, virker det ikke på helt samme måde? Gider bare ikke til at trække ledninger og det, så dette vil da være en fin løsning.

Kan man ringe til sin bil via tlf også, som man kan med gps alarmen?

Tak
Brugeravatar
AudiA4DK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 405
Tilmeldt: 4/02/2006 15:06
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af AudiA4DK »

hvor mange %er for vi i rabat........ Overvejer kraftigt at anskaffe mig én.
Next : Audi A6 4G 3.0 TDI quattro 245 HK 2013
Tidligere : Audi A4 8E 2,5 TDI quattro F1 S4 180 HK Årgang 2002
Brugeravatar
Jacob
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 84
Tilmeldt: 8/10/2004 21:45

Indlæg af Jacob »

Jeg synes umiddelbart at det lyder som en temmelig dyr løsning - især da den ikke er "integreret" med bilens systemer.

Jeg gav en smule mere, og fik en GPS "alarm" installeret. http://www.evosoft.dk

Jeg kan ringe eller sms'e til min bil for at låse og låse den op. Jeg kan få en SMS tilsendt med GPS coordinater, og spore den på nettet. Ja jeg kan sågar "immobilize" bilen så den simpelthen slukker når den kommer ned under 40km/t (mener det er 40).

Der følger så en "brik" med til alarmen som man skal have i nøglebundtet og som skal være i nærheden af bilen. Den fungerer også som central-lås. Hvis alarmen ikke kan "føle" brikken når bilen startes, låser alle døre, den blinker, og sirenen hyler. Herefter sender den en SMS til de numre man har indtastet på listen, og den ringer så efterfølgende til alle på listen i prioriteret rækkefølge. Man kan dog afbryde call-cycle så den ikke ringer til alle. Når den ringer kan man så vælge at afbryde alarmen, eller at "immobilize" bilen.

Det eneste det koster mig, er et Telmore SIM kort + takst for sms/opkald. Dette beløber sig til omkring 10kr/måned, da Telmore opkræver 7.5kr / måned hvis forbruget er for lavt.

Desuden låser bilen automatisk efter 1.5 minut, hvilket et par gange har skabt nogle sjove situationer Smiler Lidt sjovt når man holder på en tankstationen/værksted, og ringer til bilen for at låse den op Ok

Om mit indlæg har relevans for tråden er jeg lidt i tvivl om, men nu har i da lidt info om andre GPS systemer.
skibonittens
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 19/08/2007 19:29
Geografisk sted: nord for skive

Re: Satellitovervågning

Indlæg af skibonittens »

Hej

Har næsten 10 års erfaring i en virksomhed er netop udviklede og solgte sådanne systemer...

Der findes flere "billige" systemer til salg i DK, der er dog faldgruber.:

Vær opmærksom på at GPS udstyret er godkendt af forsikringsselskabet, og allerbedst få det på skrift.

Vær sikker på at du har mulighed for at få bilen afhentet der hvor den står, med det mener jeg at der er at abbonnement eller en aftale med forsikringsselskabet omkring dette.

Få en fagmand til at montere det, hvis det ikke fungerer 100 % den dag bilen bliver stjålet, så står du med banditten i postkassen.

Ved Geo-fencing alarmer, så vær opmærksom på at der altid vil være en fejlvisning når bilen holder stille, i visse tilfælde helt op til 50 x 50 meter.

Og pas på med det SIM kort du putter i, vær sikker på at det fungerer i udlandet, lidt nederen at se at bilen kører over grænsen, og så hører du ikke mere til den

immobelizer må ikke kunne aktiverer hvis bilen kører mere end 40 km/t, det er dig der står med ansvaret hvis biltyven kommer galt afsted hvis du slukke rbilen ved 200 km/t

Sidst men ikke mindst, lad være med at tro at du er 100 % sikker, som regel så er bilejere med dyre og specielle biler udsat for at tyven bryder ind i dit hus og snupper nøglen...... Så startspærre og geo-fence alarmer bliver slået fra når tændingen aktiveres med den rigtige nøgle....

Og så vil jeg på det kraftigste anbefale at du lader dit system køre over en godkendt alarmcentral, de er eksperter i det her, og har mulighed for at gøre alt det du har svært ved hvis din bil bliver stjålet

Det var min ydmyge mening...
Audi 80 TDI Avant ´93

"some cars burn rubber, My audi just burns oil"
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Satellitovervågning

Indlæg af audi_claus »

Efter min kones hest var løbet væk et par gange efter at have "sat " hende af, har jeg placeret en GPS-911 i dens saddel taske. Så kan den trackes via SMS'er og også real track på GoogleEarth.
Det er selvf. ikke en rigtig tyverisikring men har også mulighed for "geo-fence", med alarm hvis en bil eller båd flytter sig uden for defineret område.
Der er ikke imobilizer til hesten, hvis den kommer under 40 km/time under flugten Sur

Pris ca 2200 kr + simkort
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
SIRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 622
Tilmeldt: 8/03/2004 20:55
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Satellitovervågning

Indlæg af SIRI »

jeg kører også med GPS tracker kaldet LOMMY fra www.care4all.dk
Kan til enhver til kalde bilen frem på et kort og også på goggle-earth.
Kanon system med indbygget antenne og lader med back-up funktion.
Fylder ikke mere end en cigaretpakke og kører på taletidskort.
Og når ungerne låner fars bil, kan jeg gå ind og se hvor stærkt de har kørt Overrasket det er ikke altid lige sjovt at høre/se far Ond eller sur
Hilsen Erik
Husk "rigtige" biler kan være også være fjernstyret.
Audi 100 2,8 V6 årgang 94 mit alles(næsten), VulcanSchwartz mit Perleeffekt
Audi RS4 DTM trim-RC 1/5, nu opgraderet til 29,5ccm og max 20.000 rpm.
HPI Baja 5B 1/5 Desert Buggy 29,5ccm med baghjulstræk, nu opgraderet til Sanwa 2,4Ghz digital fjernstyring.
Audi sportsquattro 1/10 brushless Elmotor 9T/4300kv med 4hjulstræk
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Satellitovervågning

Indlæg af audi_claus »

Den tracker, vi har (GPS-911), har en driftstid på ca 8 timer, når den sender gprs til en server og benytter sin GPS-del.
Det er jo en mobiltelefon og GPS i samme hus, så forvent ikke uanet driftstid.
Selv om den måske står stand-by skal den jo vækkes af en form for alarm, og den skal vide sin position.
Bliver bilen stjålet, skal den jo også gerne findes inden batteriet løber tør,
så jeg mener den under alle omstændigheder bør kobles til bilens batteri, evt via et lille motorcykelbatteri (som back-up), der holdes opladet af hovedkredsløbet.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Re: Satellitovervågning

Indlæg af karsten_horn »

Mon ikke dette udstyr er en fast del af en evt biltyvs værktøjskasse?

http://www.jammer4uk.com/gps-jammer-j22 ... 9d98d347a3

Mvh
Karsten Horn
Besvar

Tilbage til "Artikeldebat"