RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Her kan artikler på hjemmesiden debateres. (Det er planen at dette med tiden bliver flyttet, så debat sker direkte under artiklen på hjemmesiden).
Besvar
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af ullum »

flot synd at de ikke ligger på klubbens hjemmeside
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
the-d
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 444
Tilmeldt: 2/03/2004 19:04
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af the-d »

Jeg tror nok at kikster ville lave dem ligesom de andre artikler men det er mange billeder i mit word dok som skal tilpasses ( noget af et arbejde ) Smiler
2004 A6 2,0 Avant

Audi - There Is No Substitute...
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af jape »

Hej

Det er fint arbejde. Ok Det er ok hvis du ikke laver den vejledning over montering af pedaler til konen. Shhh Rart at se der er en der er mere under tøflen end en selv Super glad Række tunge Super glad
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Brugeravatar
UdstyrsFreak
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 531
Tilmeldt: 5/12/2003 23:36
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af UdstyrsFreak »

Nyhedsrobot skrev:Priserne passer nok ikke mere (tænker på RNS-E), så har jeg fået lidt feedback bla. passer elektronik modul R kun til b6 fra 5 mdr 2004 og frem, ( R modul skal bruges ved montering af multifunktions rat B7 / TT ) biler fra før den dato kan højst få et P modul i det understøtter multifunktionsrat men dog kun "B6 model" ikke de nye B7 TT osv.


Min er en 2003 model og jeg har ikke haft problemer efter jeg monterede et R modul. Men ved ikke om det er fordi jeg samtidig også monterede et B7 multifunktionsrat.
Mvh
Michael Hansen
Audi A6 (4F) Avant 2.0 TDI - 2007
MMI High, Klima plus, Farve FIS, Multifunktionsrat, Bluetooth, Bi-Xenon, LED-baglygter, Lyspakke, Glanspakke, Svingbart træk, CH/LH...

"En bør ikke accelerere fragmenter af geologisk herkomst såvel i transvasale som ballistiske baner, såfremt en selv residere i transparant domicil af ekstremt ringe brudstyrke"
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af kirkster »

the-d skrev:Jeg tror nok at kikster ville lave dem ligesom de andre artikler men det er mange billeder i mit word dok som skal tilpasses ( noget af et arbejde ) Smiler


Ja, tiden var ikke lige til det, men jeg synes Daniel har ventet længe nok på at jeg skulle få lidt tid, at jeg valgte at lave PDF'en og gøre det på den måde...

Så vil jeg prøve at gøre det færdigt på et tidspunkt når jeg får lidt mere tid...

Man vil jo helst ikke være en showstopper Rødmer

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
the-d
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 444
Tilmeldt: 2/03/2004 19:04
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af the-d »

UdstyrsFreak skrev:
Nyhedsrobot skrev:Priserne passer nok ikke mere (tænker på RNS-E), så har jeg fået lidt feedback bla. passer elektronik modul R kun til b6 fra 5 mdr 2004 og frem, ( R modul skal bruges ved montering af multifunktions rat B7 / TT ) biler fra før den dato kan højst få et P modul i det understøtter multifunktionsrat men dog kun "B6 model" ikke de nye B7 TT osv.


Min er en 2003 model og jeg har ikke haft problemer efter jeg monterede et R modul. Men ved ikke om det er fordi jeg samtidig også monterede et B7 multifunktionsrat.


OK så skal vi lige have en mere til at bekræfte det! Matte havde nemlig problemer med at få R til at virke i hans A4 B6 fra 2003 ( det var godt nok VAG-COM som gik ned hver gang, kan være det var hans version som ikke var "ny" nok )
2004 A6 2,0 Avant

Audi - There Is No Substitute...
the-d
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 444
Tilmeldt: 2/03/2004 19:04
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af the-d »

jape skrev:Hej

Det er fint arbejde. Ok Det er ok hvis du ikke laver den vejledning over montering af pedaler til konen. Shhh Rart at se der er en der er mere under tøflen end en selv Super glad Række tunge Super glad


Ihhhrr.. det var nu godt nok en køreskole-vogn hæhæ meeennn!! nu skal de kvindfolk i ikke få "sjove" ideer Overrasket
2004 A6 2,0 Avant

Audi - There Is No Substitute...
Brugeravatar
perplex
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 182
Tilmeldt: 16/04/2005 13:17
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af perplex »

Jeg forstår ikke lige de mål der er ved klimadelstilpasningen.

Skal der stå 1,2 eller 12 mm ved det øverste mål og 0,7 eller 7mm ved det miderste?
Med venlig hilsen

Perplex
the-d
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 444
Tilmeldt: 2/03/2004 19:04
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af the-d »

perplex skrev:Jeg forstår ikke lige de mål der er ved klimadelstilpasningen.

Skal der stå 1,2 eller 12 mm ved det øverste mål og 0,7 eller 7mm ved det miderste?


HOV ja det står da forkert .. du skal lave et lille mærke 12mm fra "øverste hjørne af display firkanten" og et 7mm fra "nederste hjørne af display firkanten", så lave en lige steg hele vejen hen over klimapanelet. ( der skal så ca. fjernes et par mm af kanten hele vejen ned, når det er gjort så skal du fjerne lidt ekstra nederst så den får en blød blue ind af.

DU SKAL HELE TIDEN PRØVE DIG FREM, den er der ligepluslig Meget glad
2004 A6 2,0 Avant

Audi - There Is No Substitute...
Brugeravatar
perplex
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 182
Tilmeldt: 16/04/2005 13:17
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af perplex »

the-d skrev:HOV ja det står da forkert .. du skal lave et lille mærke 12mm fra "øverste hjørne af display firkanten" og et 7mm fra "nederste hjørne af display firkanten", så lave en lige steg hele vejen hen over klimapanelet. ( der skal så ca. fjernes et par mm af kanten hele vejen ned, når det er gjort så skal du fjerne lidt ekstra nederst så den får en blød blue ind af.

DU SKAL HELE TIDEN PRØVE DIG FREM, den er der ligepluslig Meget glad

Perfekt - Det var også det jeg regnede med, men heller være 110% sikker. Hellere måle 2 gange og skære rigtigt første gang.
Med venlig hilsen

Perplex
Nicolai
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30/11/2007 23:13
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af Nicolai »

Hej jeg kan ikke åbne filen, nogen som kan hjælpe? det er som om siden ikke svare Smiler
Nicolai
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af kirkster »

Nicolai skrev:Hej jeg kan ikke åbne filen, nogen som kan hjælpe? det er som om siden ikke svare Smiler
Nicolai


Du har den her:
A4-B6_Installation_RNS-E_GRA_FIS.pdf
Vejledning...
(809.07 KiB) Downloadet 27489 gange


Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
ML
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22/08/2006 19:57
Geografisk sted: midtjylland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af ML »

the-d skrev:
UdstyrsFreak skrev:
Nyhedsrobot skrev:Priserne passer nok ikke mere (tænker på RNS-E), så har jeg fået lidt feedback bla. passer elektronik modul R kun til b6 fra 5 mdr 2004 og frem, ( R modul skal bruges ved montering af multifunktions rat B7 / TT ) biler fra før den dato kan højst få et P modul i det understøtter multifunktionsrat men dog kun "B6 model" ikke de nye B7 TT osv.


Min er en 2003 model og jeg har ikke haft problemer efter jeg monterede et R modul. Men ved ikke om det er fordi jeg samtidig også monterede et B7 multifunktionsrat.


OK så skal vi lige have en mere til at bekræfte det! Matte havde nemlig problemer med at få R til at virke i hans A4 B6 fra 2003 ( det var godt nok VAG-COM som gik ned hver gang, kan være det var hans version som ikke var "ny" nok )



Funger da fint i min Række tunge
-----------------------------------------------------------------------------------------
Passat 2.0 TDI (C3) http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=216153
A4 1.8T (B6) http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=64113 (solgt)
A3 1.8T (8L) http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6432 (solgt)
BCP
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28/09/2009 21:18
Geografisk sted: Sjælland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af BCP »

Kære Audivenner.
Tak for de gode råd jeg fik af jer i forbindelse med min forespørgelse på en RNS-E skive til min A 4.
Jeg kontaktede Anders Sheel og en meget fin behanling,så det kan jeg anbefale.

Venlig hilsen fra BCP.
MACH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7/04/2010 23:28
Geografisk sted: Jylland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af MACH »

Hey hey


Er det nødvendigt at skifte midterkonsol medf. askerbæger og låg? eller hvorfor...?
Hvad er der for nogen 2 ledninger der blir kørt mellem kombi og navi? hvad er de til...? :-)
Audi A4 Cab. 2002 2.4-Raket!
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af 8PJ »

Midterkonsollen kan tilpasses (der skal skæres lidt af siderne forneden), så du behøver ikke at skifte den. Askebæger skal ikke skiftes. De to ledninger fra kombiinstrumentet er CAN high/low og bruges til bla, lysstyring, navi/radio/telefon-info til FIS mm.

MACH skrev:Hey hey


Er det nødvendigt at skifte midterkonsol medf. askerbæger og låg? eller hvorfor...?
Hvad er der for nogen 2 ledninger der blir kørt mellem kombi og navi? hvad er de til...? :-)
MACH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7/04/2010 23:28
Geografisk sted: Jylland

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af MACH »

Kan det evt være det her, ang de 2 ledninger?? http://navis-and-more.de/index.php?a=208&lang=eng

8PJ skrev:Midterkonsollen kan tilpasses (der skal skæres lidt af siderne forneden), så du behøver ikke at skifte den. Askebæger skal ikke skiftes. De to ledninger fra kombiinstrumentet er CAN high/low og bruges til bla, lysstyring, navi/radio/telefon-info til FIS mm.

MACH skrev:Hey hey


Er det nødvendigt at skifte midterkonsol medf. askerbæger og låg? eller hvorfor...?
Hvad er der for nogen 2 ledninger der blir kørt mellem kombi og navi? hvad er de til...? :-)
Audi A4 Cab. 2002 2.4-Raket!
bollemann
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4/02/2013 21:00
Geografisk sted: Fyn

Re: RNS-E, Fartpilot & Kørecomputer i Audi A4 (B6/B7)

Indlæg af bollemann »

Er det muligt at få lagt Pdf'en op igen da den ikke længere virker? :)
Besvar

Tilbage til "Artikeldebat"