Coming home/leaving home lys i A4 B6

Her kan artikler på hjemmesiden debateres. (Det er planen at dette med tiden bliver flyttet, så debat sker direkte under artiklen på hjemmesiden).
Brugeravatar
Spunk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11/10/2005 09:25
Geografisk sted: København

Re: Coming home/leaving home lys i A4 B6

Indlæg af Spunk »

Fandt nogen egentlig ud af om det nyttede noget at skifte lyskontakten (med auto funktion) til varenummer 8E0 941 531 B?

Jeg har også samme fejl med tågebaglys på min A4 Avant.
Per Müller

2010 - VW Golf 1.4TSi Highline
2001 - Nissan Silvia S15 SR20DET R-Spec med 250hk (fars legetøj)
2016 - Audi Avant TFSi quattro
jope
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1/03/2012 11:16
Geografisk sted: Sjælland

Re: Coming home/leaving home lys i A4 B6

Indlæg af jope »

PEB skrev:
UdstyrsFreak skrev:Men efter monteringen har jeg fået problemer med en pærefejl. Den lyser i instrumenteringen for at venstre bagerste tågelygtepære er sprunget...
Hvis jeg så tænder for tågelyset og slukker det igen så forsvinder fejlen indtil næstegang jeg starter bilen.
Nogen der har en ide om hvad det kan være ?


Jeg har nøjagtig samme fejl. Jeg har ikke forsket i hvad årsagen er, men vi skal da have fundet ud af det.



har i fundet årsagen ?? da jeg har den fejl inu :x

Hilsen jonas
ploft
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 12/04/2010 13:36
Geografisk sted: Aarhus

Re: Coming home/leaving home lys i A4 B6

Indlæg af ploft »

Jeg har været igennem denne guide idag - min havde den falske "venstre tågelys baglygte" fejl.

Fik pillet det fra der var lavet, og fulgt guiden påny. For mig virker følgende dog ikke:

"Ben 18 på centralelektrik (det grå 32 polede stik) skal forbindes med ben 4 og 8 på CH/LH kontakten"

Men min ikke er født med xenon, så er der allerede trukken et par ledninger til ben 4 og 7 i CH/LH kontakten. Og hvis ben 4 og 8 tilsluttes hinanden, så er der "tænding på" (læs som al instrumentering lyser og virker, trods der ikke er nøgle i - samt km-tælleren siger "SAFE").

Som jeg husker det, nu er det lidt de sene nattetimer, satte jeg CH/LH ben 4 til ben 18 i centralelektrik, og ben 8 til 24 (og sammen med det kabel der sidder i ben 8 i forvejen), så virkede det for mig - fejlmeldingen forsvandt, og jeg har stadig CH/LH funktionalitet.
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Coming home/leaving home lys i A4 B6

Indlæg af Nicolaisen »

Jeg har en Audi A4 B7 fra 03/2005 limo.

Min bil har ikke xenon, auto lyskontakt eller regnsensor.

Min bordnetz hedder 8E0 907 279 F.
Jeg har købt CH kontakt 8E1 919 094 A.

Hvilke ledninger skal jeg forbinde for at få coming home lys til at virke?
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: Coming home/leaving home lys i A4 B6

Indlæg af Nicolaisen »

Nu har jeg læst lidt rundt omkring, og der står noget med at der skal en ledning i ben 7 på CH kontakten. Men jeg kan se i min kontakt (8E1 919 094 A) at der hvor stikben 7 er, der er den helt tom?
Besvar

Tilbage til "Artikeldebat"