Udskiftning af Tacho

Indlæg om instrumenter & kabine
Besvar
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Udskiftning af Tacho

Indlæg af Soulbrother »

Hej med Jer,

Der er fejl i mit digitale ur i mit Tacho, så det næsten er umuligt at se hvad klokken er. I princippet kunne jeg sagtens undvære uret, men jeg vil gerne have at min bil er i orden 8) Så jeg vil høre om det kan lade sig gøre at skifte sådan et, så antal kørte km kommer til at stå korrekt i det nye Tacho? Kan det lade sig gøre at smide et i fra en facelift model?
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: Udskiftning af Tacho

Indlæg af Jake242 »

Km er låst til tachoen, men muligvis kan det ændres med en VAG.COM.
Jeg mener ikke man kan skifte til den faceliftede da der er mange ting ændret, bl.a sidder startspærren deri på facelift modellerne. Du vil kunne opdatere til S8 i samme årgang og gøre som jeg har gjort, smide nogle chrom ringe i. Kig evt. i min tråd om de opgraderinger jeg har lavet i min. Har også skiftet det kedelige standard rat til et tre-egers s-line... Det er virkelig en upgrade du bliver glad for... Specielt de første par gange du kører i den :D
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Soulbrother
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7/04/2012 17:57

Re: Udskiftning af Tacho

Indlæg af Soulbrother »

Jake242 skrev:Km er låst til tachoen, men muligvis kan det ændres med en VAG.COM.
Jeg mener ikke man kan skifte til den faceliftede da der er mange ting ændret, bl.a sidder startspærren deri på facelift modellerne. Du vil kunne opdatere til S8 i samme årgang og gøre som jeg har gjort, smide nogle chrom ringe i. Kig evt. i min tråd om de opgraderinger jeg har lavet i min. Har også skiftet det kedelige standard rat til et tre-egers s-line... Det er virkelig en upgrade du bliver glad for... Specielt de første par gange du kører i den :D


Spændende! Skal helt sikkert studere dit indlæg med chrom ringene 8) S-Line rat er en af de næste ting der skal smides i den. Men med hensyn til S8 Tacho fra samme årgang, hvordan passer det på omdrejningstælleren og speedometeret på en ikke-S8 model?
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: Udskiftning af Tacho

Indlæg af Jake242 »

Må indrømme at det ved jeg faktisk ikke, tror ikke der er nogen forskel? En S8 løber næppe mere omdrejningninger end en normal A8, såvidt jeg ved er den bare gearet lavere i gearkassen og optimeret lidt i motoren. Prøv evt at høre hos a8 parts i england der også sælger A8/S8 tacho'er(jeg vil dog stadig vælge en fra tyskland så man får det i km) de har forstand på hvad der passer på en A8/S8 - facelift/pre-facelift.

Jeg har lige sat et motorcover på fra en S8... Ser møghamrende fedt ud, og ALLE der kender S8/A8 vil tro det er en S8 motor der ligger i da der ikke er nogle ydre tegn ellers. For en ikke kender er modificeringen ligegyldig da det i princippet bare er V8 logoet der er rødt :D
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"