S-Line undervogn

Indlæg om undervogn
Besvar
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

S-Line undervogn

Indlæg af kennethxyz »

Hej jeg har på ebay fundet nogle svine billige s-Line fjedre, er det nok til en sænkning eller skal jeg skifte støddæmpere også? Hvis ikke hvor lang tid er jeres fornemmelse at det bør tage at skifte mine gamle ud?

Mvh.
Kenneth
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
hr_hansen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 173
Tilmeldt: 12/06/2008 21:56
Geografisk sted: Odense

Re: S-Line undervogn

Indlæg af hr_hansen »

kennethxyz skrev:Hej jeg har på ebay fundet nogle svine billige s-Line fjedre, er det nok til en sænkning eller skal jeg skifte støddæmpere også? Hvis ikke hvor lang tid er jeres fornemmelse at det bør tage at skifte mine gamle ud?


Hej Kenneth.

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men jeg så noget i et tysk forum om at der ikke er noget, der hedder S-Line fjedre til A5. Fjedrene er de samme uanset undervogn. Der er støddæmperne, der er forskellige:

http://www.motor-talk.de/forum/sportfahrwerk-s-line-federn-nachruesten-tieferlegung-generell-t3029628.html#post39186124

Om der er rigtigt ved jeg ikke, men det er da værd at undersøge inden du bruger penge på fjedre...

mvh
Steffen
Audi A5 Sportback 1.8 TFSI 170, 2013
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: S-Line undervogn

Indlæg af kennethxyz »

hr_hansen skrev:
kennethxyz skrev:Hej jeg har på ebay fundet nogle svine billige s-Line fjedre, er det nok til en sænkning eller skal jeg skifte støddæmpere også? Hvis ikke hvor lang tid er jeres fornemmelse at det bør tage at skifte mine gamle ud?


Hej Kenneth.

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men jeg så noget i et tysk forum om at der ikke er noget, der hedder S-Line fjedre til A5. Fjedrene er de samme uanset undervogn. Der er støddæmperne, der er forskellige:

http://www.motor-talk.de/forum/sportfahrwerk-s-line-federn-nachruesten-tieferlegung-generell-t3029628.html#post39186124

Om der er rigtigt ved jeg ikke, men det er da værd at undersøge inden du bruger penge på fjedre...

mvh
Steffen

Det var godt at vide, kunne værre jeg skulle kigge efter hele sættet
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
Jepsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 927
Tilmeldt: 8/02/2006 16:12
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: S-Line undervogn

Indlæg af Jepsen »

hr_hansen skrev:
Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men jeg så noget i et tysk forum om at der ikke er noget, der hedder S-Line fjedre til A5. Fjedrene er de samme uanset undervogn. Der er støddæmperne, der er forskellige:

http://www.motor-talk.de/forum/sportfahrwerk-s-line-federn-nachruesten-tieferlegung-generell-t3029628.html#post39186124

Nu har jeg ikke læst tråden på motor-talk, men fjederne på bilen bestemmer højden på bilen (sænkning/højde) Dvs. standart, sport og S-line fjedre ikke kan være ens. Støddæmperne sikkert heller ikke.
Hvis du ikke er sikker på det S-line sjov, kan jeg anbefale eibach fjedre, bedst sammen med nye passende støddæmpere. God kvalitet! :)
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Brugeravatar
hr_hansen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 173
Tilmeldt: 12/06/2008 21:56
Geografisk sted: Odense

Re: S-Line undervogn

Indlæg af hr_hansen »

Jepsen skrev:Nu har jeg ikke læst tråden på motor-talk, men fjederne på bilen bestemmer højden på bilen (sænkning/højde) Dvs. standart, sport og S-line fjedre ikke kan være ens. Støddæmperne sikkert heller ikke.


Jeg er klar over at sådan er det ved de fleste biler, men er det noget du ved mht. A5?

Jeg synes der er "mistænkeligt", at Eibach netop til A5 har en ekstra note om monteringen af sænkningsfjedre, hvor der står, at man skal fjerne plastik-spaceren over original-fjederen på bagakslen, hvis der sidder en: http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/12014/2299/M10-15-010-01-22.PDF

Jeg har lige kigget under min egen (A5 SB, standardundervogn), og ganske rigtigt, der sidder en grøn plastikskive, der ser ud til at være 10mm høj.

På forakslen sidder fjederne direkte på støddæmperne, så en S-Line støddæmper kan bare ha' skålen monteret 10mm lavere og så bruge samme fjeder.

mvh
Steffen
Audi A5 Sportback 1.8 TFSI 170, 2013
Brugeravatar
Jepsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 927
Tilmeldt: 8/02/2006 16:12
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: S-Line undervogn

Indlæg af Jepsen »

hr_hansen skrev:Jeg er klar over at sådan er det ved de fleste biler, men er det noget du ved mht. A5?

Nix, min A5 var født med S-line undervogn, og det er faktisk en af de få biler som jeg har haft, som ikke har fået eftermonteret undervogn.
Men det ser ud som om der er noget om snakken. Dog skal den lavere fjeder (eller uden spacer) jo have andre egenskaber for ikke at gå i bund under belastning/vægt. Mon ikke?
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Besvar

Tilbage til "Undervogn"