Audi A5 olieforbrug

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af ChristianL »

BVN skrev:Hvad er chancen så for at step 1 virker, har nemlig en A4 fra 06/2011 der kun har kørt 74500 km, der bruger alt for meget olie, og skal i gang med step 1.

Slet ingen der har fået udført step 1 med software opdatering og ventil i krumtaphus, der kan dele lidt erfaring ud ?!!


Min erfaring siger, at hvis de vidst bruger over de 0.5 L / pr 1000 km, så hjælper step 1 ikke ret meget, og det er faktisk slet ikke sikkert at din bil er omfattet af step 1.
BVN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22/08/2014 12:08
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af BVN »

Min bil skal ned til Audi i Flensborg og have lavet step 1, den 15/9 det er derfor jeg spørg, den har ædt omkring 1L på 1000 km.
Oprindelig skulle step 1 have været lavet i Odense, de ville også godt lave step 1, men hvis step 2 skulle det være min brugtvogns garanti der skulle betale.

Så jeg har informeret forhandlerne at jeg ikke vil have en bil der bruger så meget olie, det kan simpelhen ikke være rigtigt i 2011 eller 14, men ellers en lækker bil.

ChristianL,
tak for svar, men hvorfor mene du min bil måske ikke er omfattet af step 1 ?
Hvad er så alternativ, håber på lidt hjælp eller guldkorn, foreløbelig tak
Brian V. Nielsen
Audi A4 Avant B8, 2.0 TFSI, 6 gear manual, 180 Hk, 06/2011
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af ChristianL »

[quote="BVN"ChristianL,
tak for svar, men hvorfor mene du min bil måske ikke er omfattet af step 1 ?
Hvad er så alternativ, håber på lidt hjælp eller guldkorn, foreløbelig tak[/quote]

Man kontrollere ud efter software nummer og version, om hvor vidt man kan lave step 1, og det er langt fra alle denne kan laves på, og når din er fra 2011, så tror jeg ikke det er muligt, desværre. Det eneste alternativ er step 2.
BVN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22/08/2014 12:08
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af BVN »

ChristianL skrev:[quote="BVN"ChristianL,
tak for svar, men hvorfor mene du min bil måske ikke er omfattet af step 1 ?
Hvad er så alternativ, håber på lidt hjælp eller guldkorn, foreløbelig tak


Man kontrollere ud efter software nummer og version, om hvor vidt man kan lave step 1, og det er langt fra alle denne kan laves på, og når din er fra 2011, så tror jeg ikke det er muligt, desværre. Det eneste alternativ er step 2.[/quote]

Tak for svar, vigtigst for mig er at have noget at gå tilbage til forhandlerne med, får hvis de vælger at lave step 1, skal de da bare gøre det, men jeg vil ikke stille mig tilfreds før at step 2 er udført.

Men tak christanL for din hjælp og input
Brian V. Nielsen
Audi A4 Avant B8, 2.0 TFSI, 6 gear manual, 180 Hk, 06/2011
kenhen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7/08/2008 13:25
Geografisk sted: herning

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kenhen »

kenhen skrev:
Martinchr skrev:Har i dag fået lavet den sidste olievejning hos Audi Gladsaxe. Resultatet er et forbrug på 0,92 liter pr. 1.000 km, altså en hel del over de 0,5 liter... Nu er jeg spændt på, hvad Audi og min forhandler kommer frem til der skal gøres...



Er også i gang med en olievejning på 2,0 TFSI 180 hk fra 2010.
Er resultatet at forbruget er for højt vil Audi give 70% kulance forudsat at bilen er under 4 år når det iværksættes.
Motoren skal ud og der skal skiftes stempler hvilket koster ca. 30k. :lol:


Resultatet af olievejningen blev at den bruger 0,38 l pr 1000 km hvilket er for lidt til at Audi vil give kulance. :(
Der var heller ikke kulance på regningen på 1.900 kr :roll: for denne olievejning der foregår ved at udlæse data fra bilens computer. Så tag denne udgift med før en evt olievejning
Audi A5 2,0T 2010
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af SteenTP »

kenhen skrev:
kenhen skrev:
Martinchr skrev:Har i dag fået lavet den sidste olievejning hos Audi Gladsaxe. Resultatet er et forbrug på 0,92 liter pr. 1.000 km, altså en hel del over de 0,5 liter... Nu er jeg spændt på, hvad Audi og min forhandler kommer frem til der skal gøres...



Er også i gang med en olievejning på 2,0 TFSI 180 hk fra 2010.
Er resultatet at forbruget er for højt vil Audi give 70% kulance forudsat at bilen er under 4 år når det iværksættes.
Motoren skal ud og der skal skiftes stempler hvilket koster ca. 30k. :lol:


Resultatet af olievejningen blev at den bruger 0,38 l pr 1000 km hvilket er for lidt til at Audi vil give kulance. :(
Der var heller ikke kulance på regningen på 1.900 kr :roll: for denne olievejning der foregår ved at udlæse data fra bilens computer. Så tag denne udgift med før en evt olievejning

Det er vel også et rimeligt forbrug.... altså for en Ford Taunus eller lignende....
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
tmou
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/10/2014 16:04

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af tmou »

Samme problem her.. Køber A5 sportback årg 2010 2,0 180hk i august. Allerede efter 300 km beder MMI mig påfylde olie hvilket jeg gør, blot for at konstatere at det sker igen 300 KM senere.

Bestiller tid til olievejning hos Audi som konstaterer at den bruger for meget og aftaler med forhandleren at då må reparerer den (udskifte stempler - rep til 35kg) Afleverede bilen igår og håber virkelig at der ikke bliver flere problemer nu...
BVN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 22/08/2014 12:08
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af BVN »

Jeg har lige fået min fikset med nye ringe og stempler, det lader til det har virker, min brugte 0,7 L på 1000 km.
Ligeledes en 2.0 TFSI 180 HK fra 2011 med 76.000 km på tælleren
Brian V. Nielsen
Audi A4 Avant B8, 2.0 TFSI, 6 gear manual, 180 Hk, 06/2011
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af omes »

Fik skiftet stempler lejer osv for lidt over 10.000km siden, har kun efterfulgt 0,25l men det var kun for at holde måleren i top, den havde ikke bedt om olie, så det virker ihvertfald, jeg fik det skiftet på brugtvogns garantien, audi har ikke nogen aktioner på det problem :shock:
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kennethxyz »

Min den nye A5 har ikke brugt en my olie, jeg har kørt 10.000 km efterhånden. så det er fantastisk.
Den fik skiftet stempler inden jeg købte den.
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af M Bruun »

Er man ikke ude i noget, når man glædes over en ny - DYR - bil, som ikke bruger olie... Jeg må indrømme, at udoveren skøn komfort og flot design, er audi vel ikke en bil man tør anbefale andre mere..

JEG gør i hvert fald ikke da!.

Glæde hænger sammen med forventninger... Tænk over det.

Jeg glædes over ikke at have haft "store udgifter" i et halvt år - men er det ikke fordi jeg havde en forventning til andet? :D

Det kan sfl. diskuteres, jeg synes bare koncernens ridser i lakken, er begyndt at få mit fokus.
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kennethxyz »

M Bruun skrev:Er man ikke ude i noget, når man glædes over en ny - DYR - bil, som ikke bruger olie... Jeg må indrømme, at udoveren skøn komfort og flot design, er audi vel ikke en bil man tør anbefale andre mere..

JEG gør i hvert fald ikke da!.

Glæde hænger sammen med forventninger... Tænk over det.

Jeg glædes over ikke at have haft "store udgifter" i et halvt år - men er det ikke fordi jeg havde en forventning til andet? :D

Det kan sfl. diskuteres, jeg synes bare koncernens ridser i lakken, er begyndt at få mit fokus.

Jeg er som sådan enig, men nu skal det ses i lyset af den gamle brugte olie.

Kan man ikke argumentere at de problemer du har haft (du har mere eller mindre skiftet drivlinien bortset fra motor ikke?) bærer præg af at du har købt en brugt bil der er blevet voldbollet?

Ikke at jeg er uenig, jeg ville ikke have problemer med at anbefale andre en 2.0 TFSI, der skal bare være en forhandler til at dække evt. skift af stempler, ellers ville jeg sige at de skulle holde sig væk.
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af M Bruun »

Vedr. min vogn er vi i hvert fald helt enige (y) Sådan er det med brugte biler - det kan blive dyrt at få dem i top stand igen.

Det kunne være sket med alle mærker. Men andre mindre ting, fx. ratstammen (fejl på flere modeller og jeg ender nok med at skal have FDM med i denne sag nu - ikke køre sag, blot som sparringspartner og i givet fald undersøge mere om disse ratstammer. Tilfældigvis er han tidligere Audihus-arbejder) Men hvad med fejlene på A5´s sidehejs... De VED, kvaliteten er så ringe, at ved 5-7 år, skal indmaden skiftes/optimeres. Min faldt ned ved storebæltsbetalingen og jeg skulle helt til Nordjylland :/ Én side: 7000 kr.
Så var der koncernens arrogance vedr. kæderne..

Jeg mener, at jeg ser på Audi med rationelle øjne. Der er godt og skidt ved alle bilmærker. Jeg er bare tippet over på den negative side og anbefaler ikke mærket mere.
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kennethxyz »

M Bruun skrev:Vedr. min vogn er vi i hvert fald helt enige (y) Sådan er det med brugte biler - det kan blive dyrt at få dem i top stand igen.

Det kunne være sket med alle mærker. Men andre mindre ting, fx. ratstammen (fejl på flere modeller og jeg ender nok med at skal have FDM med i denne sag nu - ikke køre sag, blot som sparringspartner og i givet fald undersøge mere om disse ratstammer. Tilfældigvis er han tidligere Audihus-arbejder) Men hvad med fejlene på A5´s sidehejs... De VED, kvaliteten er så ringe, at ved 5-7 år, skal indmaden skiftes/optimeres. Min faldt ned ved storebæltsbetalingen og jeg skulle helt til Nordjylland :/ Én side: 7000 kr.
Så var der koncernens arrogance vedr. kæderne..

Jeg mener, at jeg ser på Audi med rationelle øjne. Der er godt og skidt ved alle bilmærker. Jeg er bare tippet over på den negative side og anbefaler ikke mærket mere.


Vi er enige om at hele kædesagen, olieforbrug osv. kunne være håndteret meget bedre.
Jeg får i hvertfald stadig at vide hos Audi at det er LANGT fra alle A5 2.0 TFSI der bruger meget olie, pudsigt nok er jeg stødt på 2 i træk (min nuværende har fået lavet reparationen). Og generelt har de aldrig hørt om nogle af de kendte problemer når man kommer derned.

Jeg vil dog stadig gerne anbefale folk at købe en brugt A5, jeg ville tøve lidt mere ved en ny da man er lidt mere afhængig af forhandleren.
Min tillid til Semler-Odense kan ligge på et meget lille sted.
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af M Bruun »

Se det er et emne jeg SLET ikke mener, bliver brugt nok krudt på herinde.
Jeg har før foreslået en emne-overskrift med noget ala. Forhandlererfaring eller andet.

Der er også et par steder, jeg ikke kan anbefale - dog er de ikke engang servicepartnere, men bare værksteder, som jeg ikke håber andre skal i fingrene hos. I den anden ende, vil jeg samtidigt gerne anbefale Audi Aalborg (værksted) og Audi Fredericia (værksted).

Forhandlersiden kan jeg ikke vurdere pga. manglende erfaring.
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af LKA63 »

Jeg bliver lidt trist når jeg læser disse indlæg. :(
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
kenhen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7/08/2008 13:25
Geografisk sted: herning

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af kenhen »

LKA63 skrev:Jeg bliver lidt trist når jeg læser disse indlæg. :(


Jeg bliver også rigtig trist, men endnu mere trist bliver man når man mellem service må efterfylde med 7 - 8 liter olie . ;( og Audi synes at det er helt normalt og i orden. :evil:
Audi A5 2,0T 2010
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Audi A5 olieforbrug

Indlæg af M Bruun »

kenhen skrev:
LKA63 skrev:Jeg bliver lidt trist når jeg læser disse indlæg. :(


Jeg bliver også rigtig trist, men endnu mere trist bliver man når man mellem service må efterfylde med 7 - 8 liter olie . ;( og Audi synes at det er helt normalt og i orden. :evil:


Enig (y) (y)
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"