SQ5 dyse defekt

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
BlaZe
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23/01/2020 19:55

SQ5 dyse defekt

Indlæg af BlaZe »

Har en sq5 som jeg har haft sat vcds tester på. Bilen går meget som en fiskekutter altså på 5 cylindre i tomgang, men lige så snart den får noget gas så går den udemærket. Jeg har været inde i måleblokke under dyserne hvor dyse på cylinder 2 giver næsten 5mg ved hvert stempelslag, hvori de andre ligger meget lavere.. er der nogen der ved om hvis jeg skifter dysen om jeg så kan kode den igennem vcds? Jeg har det rigtige vcds kabel, ikke noget Kina.
Vedhæftede filer
Billede af dysen på cylinder 2
Billede af dysen på cylinder 2
F05B8166-CA86-4F3F-993A-9E7B0ED10135.jpeg (67.49 KiB) Vist 7636 gange
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

Re: SQ5 dyse defekt

Indlæg af JBJ-A6 »

Hvis den går som en fiskekutter tror jeg ikke det er en dyse. Har tidligere haft samme symtom på en 1,9 TDI og da var det en hydraulisk ventil løfter der var defekt. Er der pulseringer i indsugningen hvis du afmontere luftfilter?
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
BlaZe
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23/01/2020 19:55

Re: SQ5 dyse defekt

Indlæg af BlaZe »

Men det er jo en 3.0 bi TDI V6. Tjek billedet jeg har lagt op der viser den 5mg.
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: SQ5 dyse defekt

Indlæg af jorlund »

Der er også en dyse der giver 2 mg "for lidt" - det lyder for mig som et større problem. En afvigelse på 5 mg eller -2 mg siger ikke så meget, hvis ikke man ved, hvor stor en del af den samlede mængde, det er.

Om erfaringerne stammer fra biler med 4, 6, 8 eller 16 cylindre er for så vidt underordnet. Dårlig motorgang har mange årsager, og en enkelt måleværdi er et lidt spinkelt grundlag. Har du eksempelvis tal fra andre, der har en velfungerende motor, som du kan sammenligne med?
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: SQ5 dyse defekt

Indlæg af JensNo »

BlaZe skrev:Har en sq5 som jeg har haft sat vcds tester på. Bilen går meget som en fiskekutter altså på 5 cylindre i tomgang, men lige så snart den får noget gas så går den udemærket. Jeg har været inde i måleblokke under dyserne hvor dyse på cylinder 2 giver næsten 5mg ved hvert stempelslag, hvori de andre ligger meget lavere.. er der nogen der ved om hvis jeg skifter dysen om jeg så kan kode den igennem vcds? Jeg har det rigtige vcds kabel, ikke noget Kina.
Du er lidt sparsom med oplysninger, f.eks. hvor mange km. har bilen gået og er målingen foretaget ved driftsvarm motor?

Tilsæt additiv næste gang du tanker, det kan virkelig gøre underværker ;)

viewtopic.php?f=23&t=39047
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"