SQ5 dyse defekt
SQ5 dyse defekt
Har en sq5 som jeg har haft sat vcds tester på. Bilen går meget som en fiskekutter altså på 5 cylindre i tomgang, men lige så snart den får noget gas så går den udemærket. Jeg har været inde i måleblokke under dyserne hvor dyse på cylinder 2 giver næsten 5mg ved hvert stempelslag, hvori de andre ligger meget lavere.. er der nogen der ved om hvis jeg skifter dysen om jeg så kan kode den igennem vcds? Jeg har det rigtige vcds kabel, ikke noget Kina.
- Vedhæftede filer
-
- Billede af dysen på cylinder 2
- F05B8166-CA86-4F3F-993A-9E7B0ED10135.jpeg (67.49 KiB) Vist 7715 gange
Re: SQ5 dyse defekt
Hvis den går som en fiskekutter tror jeg ikke det er en dyse. Har tidligere haft samme symtom på en 1,9 TDI og da var det en hydraulisk ventil løfter der var defekt. Er der pulseringer i indsugningen hvis du afmontere luftfilter?
Mvh
JBJ-A6
RS2 2,2 R5, årg. 1994
JBJ-A6
RS2 2,2 R5, årg. 1994
Re: SQ5 dyse defekt
Men det er jo en 3.0 bi TDI V6. Tjek billedet jeg har lagt op der viser den 5mg.
Re: SQ5 dyse defekt
Der er også en dyse der giver 2 mg "for lidt" - det lyder for mig som et større problem. En afvigelse på 5 mg eller -2 mg siger ikke så meget, hvis ikke man ved, hvor stor en del af den samlede mængde, det er.
Om erfaringerne stammer fra biler med 4, 6, 8 eller 16 cylindre er for så vidt underordnet. Dårlig motorgang har mange årsager, og en enkelt måleværdi er et lidt spinkelt grundlag. Har du eksempelvis tal fra andre, der har en velfungerende motor, som du kan sammenligne med?
Om erfaringerne stammer fra biler med 4, 6, 8 eller 16 cylindre er for så vidt underordnet. Dårlig motorgang har mange årsager, og en enkelt måleværdi er et lidt spinkelt grundlag. Har du eksempelvis tal fra andre, der har en velfungerende motor, som du kan sammenligne med?
Re: SQ5 dyse defekt
Du er lidt sparsom med oplysninger, f.eks. hvor mange km. har bilen gået og er målingen foretaget ved driftsvarm motor?BlaZe skrev:Har en sq5 som jeg har haft sat vcds tester på. Bilen går meget som en fiskekutter altså på 5 cylindre i tomgang, men lige så snart den får noget gas så går den udemærket. Jeg har været inde i måleblokke under dyserne hvor dyse på cylinder 2 giver næsten 5mg ved hvert stempelslag, hvori de andre ligger meget lavere.. er der nogen der ved om hvis jeg skifter dysen om jeg så kan kode den igennem vcds? Jeg har det rigtige vcds kabel, ikke noget Kina.
Tilsæt additiv næste gang du tanker, det kan virkelig gøre underværker
viewtopic.php?f=23&t=39047
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29