Kan VCDS fjerne CP i klimapanel?

Koder, gode råd, problemer, oplevelser mm, med VCDS
Besvar
Eran74
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 138
Tilmeldt: 24/06/2019 19:57
Geografisk sted: Horsens

Kan VCDS fjerne CP i klimapanel?

Indlæg af Eran74 »

Vil gerne have opdateret klimapanel i min A6 2005 til den udgave med display. Men har fundet ud af at der er CP. Kan VCDS fjerne dette?
Kan man få Audi til at fjerne CP? Og hvad tager de for det?
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Kan VCDS fjerne CP i klimapanel?

Indlæg af rlarsen »

VCDS kan ikke pga. det kræver en online adgang til Audi - og ja, et hvilke som helst værksted med online adgang til Audi kan fjerne CP - jeg ved dog ikke hvad de tager for det.
Senest rettet af rlarsen 8/07/2019 00:25, rettet i alt 1 gang.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Dogan123
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/07/2019 09:35

Re: Kan VCDS fjerne CP i klimapanel?

Indlæg af Dogan123 »

Eran74 skrev:Vil gerne have opdateret klimapanel i min A6 2005 til den udgave med display. Men har fundet ud af at der er CP. Kan VCDS fjerne dette?
Kan man få Audi til at fjerne CP? Og hvad tager de for det?
Jeg hørt det koster ca 1500kr
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan VCDS fjerne CP i klimapanel?

Indlæg af Ivan »

"Oplåsning" skal være gratis for ejere af biler. Tænk at Audi skal bestemme over din ejendom og tjene penge, indtil genbrugsdelen destrueres.

Et andet firma med æblelogo har med jura m.m. forsøgt at tryne div. reparatører fra at tilgå repationsmateriale m.m. Der er dog flere stater på den anden side af dammen, der via lov kræver reparationsmanualer m.m. skal være tilgængelige for værksteder.

Audi har med lækre biler elendig garanti og elendige værksteder (jeg har brugt syv forskellige gennem 10 år) og betale for adgang til reparationvejledninger!

Det er ditatorisk og urimeligt at virksomheder kan diktere efter forgodtbefindende f.eks. via software, hvornår kunders produkter (ejendom), kan bruges og forældes.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Kan VCDS fjerne CP i klimapanel?

Indlæg af rlarsen »

Ivan skrev:"Oplåsning" skal være gratis for ejere af biler. Tænk at Audi skal bestemme over din ejendom og tjene penge, indtil genbrugsdelen destrueres.

Et andet firma med æblelogo har med jura m.m. forsøgt at tryne div. reparatører fra at tilgå repationsmateriale m.m. Der er dog flere stater på den anden side af dammen, der via lov kræver reparationsmanualer m.m. skal være tilgængelige for værksteder.

Audi har med lækre biler elendig garanti og elendige værksteder (jeg har brugt syv forskellige gennem 10 år) og betale for adgang til reparationvejledninger!

Det er ditatorisk og urimeligt at virksomheder kan diktere efter forgodtbefindende f.eks. via software, hvornår kunders produkter (ejendom), kan bruges og forældes.
Enig - men det skal heller ikke være muligt for alle og en hver, da det jo er for at sikre at evt. tyvekoster ikke kan benyttes - bare sådan lige.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan VCDS fjerne CP i klimapanel?

Indlæg af Ivan »

rlarsen skrev:
Ivan skrev:"Oplåsning" skal være gratis for ejere af biler. Tænk at Audi skal bestemme over din ejendom og tjene penge, indtil genbrugsdelen destrueres.

Et andet firma med æblelogo har med jura m.m. forsøgt at tryne div. reparatører fra at tilgå repationsmateriale m.m. Der er dog flere stater på den anden side af dammen, der via lov kræver reparationsmanualer m.m. skal være tilgængelige for værksteder.

Audi har med lækre biler elendig garanti og elendige værksteder (jeg har brugt syv forskellige gennem 10 år) og betale for adgang til reparationvejledninger!

Det er ditatorisk og urimeligt at virksomheder kan diktere efter forgodtbefindende f.eks. via software, hvornår kunders produkter (ejendom), kan bruges og forældes.
Enig - men det skal heller ikke være muligt for alle og en hver, da det jo er for at sikre at evt. tyvekoster ikke kan benyttes - bare sådan lige.
Opponerer ikke mod CP, men at vi i forvejen ofte har betalt dyrt for en Audi, tages som gidsler, da Audi hiver endnu mere op af vores lommer, for at få udleveret oplåsning til genbrugsgenstande, vi ejer i forvejen. :evil:
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Eran74
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 138
Tilmeldt: 24/06/2019 19:57
Geografisk sted: Horsens

Re: Kan VCDS fjerne CP i klimapanel?

Indlæg af Eran74 »

Så fik jeg skiftet klimapanel og har fået det låst op i dag. Jeg spurgte til pris 2 steder og begge steder var det 500 kr.
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic
Besvar

Tilbage til "VCDS (kodning) & diagnose"