Hjælp - min A2 vil ikke sætte i gear

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Hjælp - min A2 vil ikke sætte i gear

Indlæg af tiwang »

hej derude
Lille irriterende problem - justerede lige spændingen på koblingen og skulle så til en grundjustering - men - nu er maskinen ikke særlig samarbejdsvillig. Pumpen kører ikke når jeg åbner døren men den kører en gang imellem både med og uden der er tænding på - efter at jeg havde strømmen af bilen kunne jeg godt starte den i N men ikke i P.
Jeg kan høre et relæ der er trukket i hydralik-enheden (svag brummen - altså ikke pumpen der kører men lyden af et relæ der er trukket vil jeg tro) - når jeg tager stikket af hydralik enheden så fosvinder den brummen. Den vil ikke skifte gear og kun starte i N. Der er hydralik olie på. Spændingen på koblingsaktuatoren siger 1.83V nu når stikket til hydralik-enheden er trukket af.
Da jeg begyndte på operationen har jeg har haft hydralik-enheden trukket lidt ud til siden for at se om jeg bedre kunne komme til koblingscylinderen så (det kan man ikke - spild af tid - tag de 3 skruer af der holder bremse-kontrol-enheden så kan man vippe den lidt væk og fint komme til).
Ideer - jeg er løbet lidt tør for dem selv lige nu? Jeg synes jeg har læst et lignende tilfælde her i forum'et men jeg kan ikke finde det.
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: Hjælp - min A2 vil ikke sætte i gear

Indlæg af tiwang »

Nå problemet er løst - sammensurium af flere fejl - dels havde jeg ikke fået det ordentligt spændt efter således at hydralik-enhenden ikke havde ordentligt stel (formoder jeg) - gjorde at pumpen ikke gik igang når døren åbnes og efterfølgende var der et pudsigt brum fra pumpen/enheden som om et relæ var trukket - selv om der ikke var tænding på. Men efter at det lige blev skruet fra hinanden og sammen igen så gik det fint.Grundjustering kunne så løbe igennem
Dog er mit pot-meter på koblingscylinderen nok ved at være ovre - nu kan den kun starte i N. Burde den kunne løbe en grundjustering igennem når pot-meteret ikke fungerer korrekt? Kan man få sådan en dims renoveret et eller andet sted - de er ret kostbare (omkring 250€)

mvh tiwang
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"