Vestmotorvejen ved Korsør - 1.211 kørte for stærkt

Her skrives om alt andet, fx. ombygning af garage, steder man har været på kør-selv ferie, motorcykler m.m., men fortæl også gerne om din nye Audi- vis også gerne billeder af den udkårne (bil).
Forumregler
Ingen salg/køb-annoncer her, brug de dertil indrettede forum.
Besvar
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Vestmotorvejen ved Korsør - 1.211 kørte for stærkt

Indlæg af Ivan »

Mener ikke, det har noget specielt at gøre med motorvejen ved Korsør - det foregår overalt, som jeg ser trafiksituationen i dag.

Hvis Politiet på nogen måder er overraskede, trænger de til et gevaldigt realitetstjek!

https://www.dr.dk/nyheder/indland/1211- ... a-hinanden
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
bertlov
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense

Re: Vestmotorvejen ved Korsør - 1.211 kørte for stærkt

Indlæg af bertlov »

Og Politiet udtaler "tydeligt skiltet"...
Hmm... Jo jo, hvis ikke lige der er stor koncentration om at flette efter betalingsanlægget, ser man muligvis det første skilt, ellers ser man først de andet skilt, og tænker " det var lige godt mærkeligt er det ikke motorvej?" og således passeres det tredje og sidste skilt umiddelbart før kameraet, der er slæbt op af skråningen, fra under broen hvor fotovognen holder...

Og mere mærkeligt er det at det "fordi det er lige efter betalingsanlægget efter Storebæltsbroen, og folk skal lige have fundet ind i banerne." Dette er åbenbart først opstået det sidste år, da der tidligere var 110 på samme strækning?

Politiet bør droppe de dårlige forklaringer, og opfordre til at få forlænget til-/af-kørselsramperne til Tårnborgvej så den latterlige 90 km/t begrænsning kan blive fjernet.
Så kan der måske også blive til et nødspor på strækningen Storebælt - Vemmelev, så kødannelser kan undgås ved simple punkteringer?

/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Vestmotorvejen ved Korsør - 1.211 kørte for stærkt

Indlæg af Ivan »

Ikke, at jeg skal forsvare skiltningen, men der skal forhåbentlig være et motorvejsskilt, før man må køre min. 110...

De få gange jeg bruger Storebælt, kommer følelsen af "Det vilde vesten" ved til- og frakørsler.

Stod det til mig, skulle der være tydelige ATK kameraer og skiltning.

Om 90 km er rigtigt eller ej, er jeg ikke kapapel til at vurdere.

PS. Kondolerer de efterladte på Storebæltsbroen.

PS. PS. Uanstændigt menneskesyn gjorde, at 40 personer har fået bøder for at bruge billedmateriale fra den forfærdelige ulykke.

PS. PS. PS. Kiggekø - hvor dybt kan man synke... :/[]
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
bertlov
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense

Re: Vestmotorvejen ved Korsør - 1.211 kørte for stærkt

Indlæg af bertlov »

Du forlader slet ikke motorvejen ved passage af Storebælt.
Der er skiltet hastighedsnedsættelse omkring betalingsanlægget, (og nu også et par km på Korsør siden).

"Det vilde vesten" ved til- og fra- kørslerne ses ofte hvor den "gensidige tilpasning af hastigheden" jf. flettereglen ikke finder sted.
(At blinke til venstre betyder ikke at det er ok at flette med 40-50 km/t).

Sjovt nok er det først blevet aktuelt at placere ATK i området, efter at de er begyndt at skjule bilerne (ligesom på Sprogø hvor bilen placeres i arbejdsvejstunnelen).

Jeg kører dagligt på strækningen, og ATK får ikke lov at indkassere mine penge (om det er min hastighed, eller min opmærksomhed, der er skyld i dette, vil jeg lade stå hen i det uvisse).

Helt enig i alle PS.

/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Vestmotorvejen ved Korsør - 1.211 kørte for stærkt

Indlæg af Ivan »

Ok, så ikke noget skiltning med motorvejsophør og modsat ved betalingsanlæg. Så teknisk er betalingsanlæg på motorvej med nedsat hastighed...

Hvis dårlig skiltning i kombination med ATK resulterer i bøder, minder det om at opfylde kvoter. Og ikke til at forbedre trafiksikkerheden og Ikke mindst trafikmentaliteten som mildest talt, trænger alvorligt til forbedringer.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Audiclub Social (Off Topic)"