Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Her skrives om alt andet, fx. ombygning af garage, steder man har været på kør-selv ferie, motorcykler m.m., men fortæl også gerne om din nye Audi- vis også gerne billeder af den udkårne (bil).
Forumregler
Ingen salg/køb-annoncer her, brug de dertil indrettede forum.

Hvornår sætter du sommerhjulene på?

Afstemning sluttede 6/04/2009 15:54

I dag!
4
7%
I morgen!
2
3%
Om 1 uge
6
10%
April
37
64%
Maj
5
9%
Jeg kører på vinterhjul hele året
2
3%
Jeg kører på sommerhjul hele året
2
3%
 
Afgivne stemmer: 58

Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af SteenTP »

Ivan skrev:Fik helårsdæk monteret sidste efterår...

Lækkert med dæk, der er dårlige hele året rundt :P
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af MortenAa »

SteenTP skrev:
Ivan skrev:Fik helårsdæk monteret sidste efterår...

Lækkert med dæk, der er dårlige hele året rundt :P


Helårs-dæk er bedre end kina skrammel ;)
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af SteenTP »

MortenAa skrev:
SteenTP skrev:
Ivan skrev:Fik helårsdæk monteret sidste efterår...

Lækkert med dæk, der er dårlige hele året rundt :P


Helårs-dæk er bedre end kina skrammel ;)

ALT er bedre end Kina skrammel.

Det ændrer ikke på at dækkene formentlig er det absolut dårligste sted at spare.
En lækker Audi skal have optimale dæk sommer og vinter.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af Jan-DK »

Ivan skrev:Fik helårsdæk monteret sidste efterår...

Har fungeret fornuftigt - opdagede dog for nylig, at når jeg kører 60 - 80 km og sætter gear i N, er det som om, der er riller på tværs af dækkene... :-k


Hej.
Det vil sige at du ikke køre til udlandet når de har snevejr. :mrgreen:
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af MortenAa »

SteenTP skrev:ALT er bedre end Kina skrammel

Det ændrer ikke på at dækkene formentlig er det absolut dårligste sted at spare.
En lækker Audi skal have optimale dæk sommer og vinter.


Enig :)
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af Ivan »

Jan-DK skrev:
Ivan skrev:Fik helårsdæk monteret sidste efterår...

Har fungeret fornuftigt - opdagede dog for nylig, at når jeg kører 60 - 80 km og sætter gear i N, er det som om, der er riller på tværs af dækkene... :-k


Hej.
Det vil sige at du ikke køre til udlandet når de har snevejr. :mrgreen:


Så langt tør jeg ikke køre i mit Audi-skrammel... :roll:

Har haft biler til en tiendel af prisen og flere km på bagen, men brøkdel af fejl, problemer, priser på reparationer, inkompetence og andet... så dækkvaliteten er sikkert over Audi'ens niveau. :-&
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af Høy »

For 3 uger siden! (y) :mrgreen:

Har haft biler til en tiendel af prisen og flere km på bagen, men brøkdel af fejl, problemer, priser på reparationer, inkompetence og andet... så dækkvaliteten er sikkert over Audi'ens niveau. :-&


Hvilke, og havde de samme motoreffekt? Jeg har aldrig haft en bil, hvor de største problemer ikke skyldtes udefra kommende faktorer, som bilen grundlæggende ikke kunne gøre ved.

Det kunne dog ikke få mig til at købe en fabriksny.

Jeg har haft en del forskellige Audi-biler hernede, og de har næsten alle haft "katastrofale" problemer, men der er efter venner og bekendtes beretninger at dømme ingen grund til at tro, at andre mærker med sammenlignelige motoriseringer ikke har samme eller tilsvarende problemer. AMG med defekt styretøj, BMW med eksploderet Vanos osv.

Har du fået skiftet dine gløderør og gjort noget ved dit midterdifferentiale (var det kørt tør for olie, og var det overhovedet det, der var defekt)?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af Ivan »

Høy skrev:For 3 uger siden! (y) :mrgreen:

Har haft biler til en tiendel af prisen og flere km på bagen, men brøkdel af fejl, problemer, priser på reparationer, inkompetence og andet... så dækkvaliteten er sikkert over Audi'ens niveau. :-&


Hvilke, og havde de samme motoreffekt? Jeg har aldrig haft en bil, hvor de største problemer ikke skyldtes udefra kommende faktorer, som bilen grundlæggende ikke kunne gøre ved.

Det kunne dog ikke få mig til at købe en fabriksny.

Jeg har haft en del forskellige Audi-biler hernede, og de har næsten alle haft "katastrofale" problemer, men der er efter venner og bekendtes beretninger at dømme ingen grund til at tro, at andre mærker med sammenlignelige motoriseringer ikke har samme eller tilsvarende problemer. AMG med defekt styretøj, BMW med eksploderet Vanos osv.

Har du fået skiftet dine gløderør og gjort noget ved dit midterdifferentiale (var det kørt tør for olie, og var det overhovedet det, der var defekt)?

\Alex


Først undskyld til trådstarter for dette OT :-

Tidligere indenfor de senere år, havde jeg bl.a. Chrysler V6 Auto ratgear - noget være skrammel, men blev ved at hænge sammen, indtil jeg forærede den væk.

Uden at have det nøjagtige beløb, vil jeg tro at jeg har brugt 6 cifre indenfor de senere år. Da jeg nævnte de mange reparationer ved Audi Odense ved sidste service, syntes de også, det var meget.

Om Audi er værre end de andre, kan jeg ikke udtale mig om, men hvis man som udgangspunkt ikke kan få bedre garantier end købeloven, har jeg svært ved at se, at skulle give de mange penge for bilen, derefter reparationspriser i den høje ende.

Om kontakt i bagklap skal skiftes for 3. gang inden for 18 måneder er konstruktion eller Audi-mekanikere... hmm. Har heller aldrig skiftet baglygter, uden at "glas" var revnet, men pga. indtrængende sprinklervæske.

Med hensyn til differentialer har jeg opgivet og nu giver for- og bagdifferentialer også lyd fra sig. Gløderør har jeg også opgivet - om det var inkompetence ved Audi Åbenrå (gammel tråd fra sommer 2012), skal Audi nok ikke have æren for - det var et tysk værksted der endelig brækkede toppen af uden at nævne det - de har dog lovet at ville reparere for en meget lille pris, hvis jeg slettede alle indlæg på Audiclub.dk. Har dog et dieselværksted i Odense, som ville gøre det for under 10K.

For- og bagdiff kan klares for en lille sjat på 50-70 af de lange melder Audi Odense. Nåh ja - bærearme trængte også, mente de - men min lokale mekaniker er ikke enig.

Den fik også lavet rust i forskærme, vanger, døre og bagklap på kulance ved Audi i Fredericia (nok ikke mange, der får lavet det på en 8 år gammel bil) - dog med den finesse at døre og bagklap blev monteret skævt, elektronik i døre bagklap fungerede delvist, viskere blev fejlmonteret, viskertræk ødelagt, forkofanger ikke samlet pænt med forskærme - havde mange ture, inden Audi Fredericia fik nogenlunde styr på disse fejl.

Sidste efterår fik jeg monteret oliefyr ved AZF og det fungerede sådan set fint, bortset fra at fyret mere varmer kabine end motor. På mit spørgsmål om prioriteringen forblev AZF tavse - måske fordi jeg nævnte, at min bil har tilskudsvarme. Desværre havde AZF fumlet brændstofmåler, så jeg kørte tør... :roll: AZF indvilligede i at betale rep. En kopi af faktura fra Audi Odense, var slet ikke nok, men den originale skulle død og pine sendes til AZF... og der gik en rum tid, inden jeg fik pengene.

Jeg nærmer mig de 60 år og kører bilen blødt O:) - bilen runder 210.000 km - pendler 200 km hver dag, hvor især kabine og motor bliver opvarmet inden hver tur...

Jeg har nu fået skiftet forhjulsleje(højre) til halv pris ca. kr. 2500,- ved et noname-værksted - fem kilo ved Audi.

Når alt virker, er det jo en SKØN bil med lækker komfort - faktisk er kabinestøj nok det halve af en spritny A3. :)

Egenskaberne er nok hen ad Tiger-tank :mrgreen: https://da.wikipedia.org/wiki/Tiger_%28kampvogn%29

Men ellers har jeg denne smag i munden: https://www.youtube.com/watch?v=8n8I8RNemjc
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af Høy »

Jeg er overbevist om, at de problemer, du beskriver, har mere at gøre med gamle biler i forhold til nyere biler, end det har at gøre med Audi i forhold til andre mærker.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af SteenTP »

Høy skrev:Jeg er overbevist om, at de problemer, du beskriver, har mere at gøre med gamle biler i forhold til nyere biler, end det har at gøre med Audi i forhold til andre mærker.

Yep, gamle Audier er langt mere pålidelige end de nyere (det var måske ikke det du mente :P )

Min B5'er har nået 365.000 relativt problemfrie kilometre.
Jeg kører den bare til service for hver 15.000 og det er såmænd det... :)
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af Høy »

Lige præcis. De gamle bilers robusthed er skidt for omsætningen.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af Poe »

Mine kom på 2 April :-k Billede er fra i dag 24 April :lol:
WP_20160424_08_30_22_Pro.jpg
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
superhero1993
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3/06/2017 09:09
Kontakt:

Re: Klassikeren: Hvornår sætte I sommerhjulene på?

Indlæg af superhero1993 »

Hey,
Finns det någon här som kan hjälpa mig med hjulen?
Besvar

Tilbage til "Audiclub Social (Off Topic)"