Skærmkant kofanger

Indlæg om karosseri
Besvar
Elpres
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14/08/2014 18:45

Skærmkant kofanger

Indlæg af Elpres »

Hej, har lige hentet vores a2 fra værksted, hvor den har fået anhænger træk monteret. Skærmkanten sidder underligt nu, passer ikke rigtig mere til kofangeren.ville gerne selv fixe det. Skal jeg ha inderskærmen af og kan jeg så få adgang til at justere den?
Vedhæftede filer
image.jpg
/Jakob
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Høy »

Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Gio »

Hvorfor ikke få værkstedet til at rette det!? Jeg var blevet pænt olm, hvis min bil havde gabende skærme/samlinger efter en tur på værksted ;|
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Elpres
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14/08/2014 18:45

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Elpres »

Jeg hev inderskærmene af og herefter skærmkanterne, herefter kunne jeg se at værkstedet havde haft travlt og ikke havde monteret skruerne som skrues ind i kofangeren rigtigt. Øv.
Nåh men nu ser det rigtigt ud igen.
Dog blev jeg ked af at se at der i forbindelse med monteringen af anhængertrækket var skåret et kæmpe hul nederst i kofangeren. Selvfølgelig skal der vær plads til at krogen stikker ud, men her snakker vi om er hul der måler 15x40 cm!!
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (45.4 KiB) Vist 14056 gange
/Jakob
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af PEB »

Amatørværksted.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
yampa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/11/2011 00:40
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af yampa »

Elpres skrev:Jeg hev inderskærmene af og herefter skærmkanterne, herefter kunne jeg se at værkstedet havde haft travlt og ikke havde monteret skruerne som skrues ind i kofangeren rigtigt. Øv.
Nåh men nu ser det rigtigt ud igen.
Dog blev jeg ked af at se at der i forbindelse med monteringen af anhængertrækket var skåret et kæmpe hul nederst i kofangeren. Selvfølgelig skal der vær plads til at krogen stikker ud, men her snakker vi om er hul der måler 15x40 cm!!



Jeg tillader mig at gætte på at den montering IKKE er foretaget på et værksted der er tilknyttet en større kæde eller på nogen måde er en del af et mærkeværksted ?

Den slags klamp ses normalt kun på små værksteder hvor "mekanikeren" ikke ejer faglig stolthed !
Jeg tillader mig at sætte "mekanikeren" i anførselstegn, for der er jo reelt ikke nogen garanti for at ham I lader skrue på jeres bil på de små værksteder, overhovedet er udstyret med en uddannelse som mekaniker eller noget som helst andet !

Men igen, man får hvad man betaler for ;(

Hvis montering mod forventning skulle være foretaget på et større værksted eller et mærkeværksted er der kun en tilgang til dette, nemlig hen og fat i chefen det pågældende sted !
Og det skulle du også have gjort i forbindelse med det klamp hvor kofangeren gabte :x
Q7 3.0 TDI 2008
Elpres
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14/08/2014 18:45

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Elpres »

De er ifølge deres hjemmeside specialværksted for VAG´s 3L biler.
Men jeg kan med sikkerhed sige at vores bil IKKE kommer derhen igen. Derfor fixede jeg selv skærmkanterne. Jeg har selv arbejdet på værksted men da jeg pt har travlt, valgte jeg at få anhængertrækket monteret i byen. Det sku jeg vist IKKE ha gjort.
Jeg har ikke før været ejer af en nyere bil, og har været vant til selv at ordne de ting der dukkede op. Måske går jeg tilbage til den praksis igen, efter den her oplevelse. Ved mindre nogen kan anbefale et værksted i nærheden af Roskilde.? Der er godt.
/Jakob
Brugeravatar
Reno
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 10/07/2004 12:52
Geografisk sted: Amager

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Reno »

Det er ikke smukt arbejde der er udført, det er noget jeg kunne have gjordt, som rendestensmekaniker.

Du søger et værksted i nærheden af Roskilde, så kan jeg kun anbefale:

http://www.3liter.dk
Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
Elpres
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14/08/2014 18:45

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Elpres »

Reno skrev:Det er ikke smukt arbejde der er udført, det er noget jeg kunne have gjordt, som rendestensmekaniker.

Du søger et værksted i nærheden af Roskilde, så kan jeg kun anbefale:

http://www.3liter.dk


Og det var så lige der, det er blevet lavet. Jeg kontakter dem snarest og høre dem hvad det er de har tænkt, da de har lavet det sjusk.
/Jakob
yampa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10/11/2011 00:40
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af yampa »

Elpres skrev:
Reno skrev:Det er ikke smukt arbejde der er udført, det er noget jeg kunne have gjordt, som rendestensmekaniker.

Du søger et værksted i nærheden af Roskilde, så kan jeg kun anbefale:

http://www.3liter.dk


Og det var så lige der, det er blevet lavet. Jeg kontakter dem snarest og høre dem hvad det er de har tænkt, da de har lavet det sjusk.



Det er da rart at der lige blev sendt en advarsel imod at få lavet noget som helst hos dem !!
De bør vist afholde sig fra at lave noget som helst andet end Skoda Rapid årgang 86 !!
Q7 3.0 TDI 2008
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Gio »

*avs*

Forhåbentlig er de bedre til motorer end karosseri og træk! :-& :-k :mrgreen:
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Elpres
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14/08/2014 18:45

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Elpres »

Jeg er ked af at hænge nogen ud, uden at ha snakket med dem først. Men jeg kan ikke komme på nogen forklaring/undskyldning som jeg vil godtage, for at aflevere en bil (til min kone) hvor skærmkanterne gaber, kæmpe udskæring i kofanger, manglende skruer, løst stik til strøm halløj til trailer og 3 dages forsinkelse.
Nu tænker jeg på om der kan være andre ting som jeg ikke har set endnu, som kan være sjusket lavet. Øv altså
/Jakob
Elpres
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14/08/2014 18:45

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Elpres »

Har nu været i kontakt med den ansvarlige på værkstedet (eller rettere min kone har), og de erkender deres ansvar 100%, og har tilbudt en ny kofanger samt maling og montering. Så hvis jeg skal sige noget positivt om denne sag, så har de taget ansvar og prøver at råde bod på deres fejl, Hvilket jeg syntes er flot.
/Jakob
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Skærmkant kofanger

Indlæg af Gio »

Elpres skrev:Har nu været i kontakt med den ansvarlige på værkstedet (eller rettere min kone har), og de erkender deres ansvar 100%, og har tilbudt en ny kofanger samt maling og montering. Så hvis jeg skal sige noget positivt om denne sag, så har de taget ansvar og prøver at råde bod på deres fejl, Hvilket jeg syntes er flot.
Positivt! (y)

Krydser fingre for de laver et ordentligt arbejde denne gang.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Besvar

Tilbage til "Karosseri"