hjælp - død viskermotor i A2

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

hjælp - død viskermotor i A2

Indlæg af tiwang »

hej derude
Nå - nu måtte min datter kører 100 km motorvejskørsel uden visker - i regnvejr - så pokkers - står nu her med viskermotoren - har forsøgsvis taget stikket af på min a2 #2 og sat den på der og kan konstatere at den er lige så død der som i a2 #1
Har lige haft den lille elmotor skilt ad - ser fin ud inden i men var lidt støvet - blæst den ren - ingen forske - stadigvæk død
Har haft det lille sorte plastic dæksel af under vinkeltrækket hvor man kommer ind til slæbesko bag på drevet - ser også rigtigt fint ud der - ikke slidt eller noget.
Hvorledes kan man afprøve den motor? De slæbesko er ikke lige sådan at gennemskue for en novice. Strømstikket er et 4 pols nummeret 1 2 3 4 hvor 1 er en relativ tyk grøn/hvid, 2 lige stå tyk grøn, 3 en sort/grøn i halv tykkelse mens nr 4 er en tyk brun - hvis jeg nu gerne ville afprøve min lille motor der - hvos skulle jeg mon så føde en ledning med +12v ind og en med stel?

mvh tiwang
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: hjælp - død viskermotor i A2

Indlæg af morten00 »

tiwang skrev:.....
Hvorledes kan man afprøve den motor? De slæbesko er ikke lige sådan at gennemskue for en novice. Strømstikket er et 4 pols nummeret 1 2 3 4 hvor 1 er en relativ tyk grøn/hvid, 2 lige stå tyk grøn, 3 en sort/grøn i halv tykkelse mens nr 4 er en tyk brun - hvis jeg nu gerne ville afprøve min lille motor der - hvos skulle jeg mon så føde en ledning med +12v ind og en med stel?

mvh tiwang
Der er normalt 4 forbindelser: konstant 12V+, konstant stel, høj hastighed og lav hastighed.
Prøv at se betegnelserne på det her generelle diagram http://www.nls.net/mp/volks/schem/wiper.gif

Den burde kunne afprøves ved at tage stikket af, sætte plus til lav hastighed og stelforbindelse til stel.

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: hjælp - død viskermotor i A2

Indlæg af tiwang »

takker men hvilken er stel (- / 0v - #1?) og hvilken er 12v ? #2 eller #4 ?

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: hjælp - død viskermotor i A2

Indlæg af tiwang »

Se sætter jeg spænding mellem 1 og 2 kan jeg godt få liv i motoren men jeg får ikke dobbelt speed på ved at lægge 4 til også - hvad plejer at være stel/0V hos vw? Grøn eller hvid/grøn - eller brun?

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
tiwang
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1/09/2006 07:45
Geografisk sted: Bredebro, DK

Re: hjælp - død viskermotor i A2

Indlæg af tiwang »

Ok så vidt jeg kan se burde brun være stel (#4) og grøn +12v - så jeg gætter på at hvid/sort er high speed som også lægges til 12v og #3 er park - er der korrekt? De 2 andre slukkes og der lægges 12v på park for at få den i hvile pos?

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"