VCDS - hvordan begynder man?

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
Ztrejfer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 13/03/2015 23:01
Geografisk sted: København

VCDS - hvordan begynder man?

Indlæg af Ztrejfer »

Som nytilkommen ejer af en dejlig Audi A3 har jeg naturligvis også opdaget eksistensen af VCDS. Jeg ved som de fleste kun de basale ting om biler, men et eller andet sted skal man jo starte - og i denne digitale tidsalder er VCDS måske en rigtig god måde både at lære sin bil at kende på - foruden naturligvis det morsomme i at lege med bilens indstillinger.

Så vidt jeg kan forstå fra https://en.m.wikipedia.org/wiki/VAG-COM, så kører VCDS kun på Windows. Har selv Mac, og har bestemt ikke tænkt mig at skifte styresystem. Så der er sikkert ingen mulighed for at sætte det op på en Mac, da den software, der ligger i bilerne, nok også er Windows-baseret, således at man ikke skal gøre sig håb om, at VCDS bliver egentlig Mac-kompatibelt. Vil det så betyde, at man skal anskaffe sig en Windåse eller kan man få specielle VCDS-enheder? (vil ikke skulle bruge en Windåse til andet en VCDS).

Anyway, findes der er crash-kursus i VCDS eller følger et sådant med ved køb - og hvor køber man bedst og billigst?

På forhånd tak.
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: VCDS - hvordan begynder man?

Indlæg af Lambrecht »

Har ikke selv været der, men der afholdes da kursus

http://www.netech.dk/calender

Og VCDS er rent Windows baseret, kræver til gengæld ikke det nyeste I7 hardware, så en ældre bærbar pc der kan køre Windows 7 og har en nogenlunde batteritid er min anbefaling - har selv en ældre Zepto på 15" der kun bruges til VCDS
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: VCDS - hvordan begynder man?

Indlæg af Jan-DK »

Min gamle ver. køre på en slæbebar der kun lige kan køre vin 95.
Og det er også kun det den skal.

Batteri tiden er lige 0 så der skal altid 220 volt til.
Men hvad pokker, den står altid i indkørslen når sådan noget skal forgå.
thoj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 382
Tilmeldt: 12/07/2014 12:00
Geografisk sted: Falster

Re: VCDS - hvordan begynder man?

Indlæg af thoj »

Er også FANBOY [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Har en gammel Lenovo jeg kun kærer VCDS på og så virker den fint til erWIN.
Er ikke så slemt som jeg umiddelbart troede så kom du bare med på windoze vognen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
thoj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 382
Tilmeldt: 12/07/2014 12:00
Geografisk sted: Falster

Re: VCDS - hvordan begynder man?

Indlæg af thoj »

Forresten har jeg været på ovennævnte kursus og lærte en hel del. Kendte ikke ret meget til det før.
Havde set nogen youtube videoer og læst lidt på nettet. Var klart mere rustet bagefter.
Prøv evt at maile ham om der er lidt rabat hvis du tager kurset samtidig med du køber VCDS


Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
Brugeravatar
Ztrejfer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 13/03/2015 23:01
Geografisk sted: København

Re: VCDS - hvordan begynder man?

Indlæg af Ztrejfer »

OK, tak for jeres svar, jeg vil så blot tage vanten på 8)
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: VCDS - hvordan begynder man?

Indlæg af Inside »

Jeg kører VCDS på en Macbook pro via Parallels, hvor jeg har lagt Windows 7 ind. Har du en gammel Windows version liggende, så kan du bare bruge den. Man kører bare VCDS programmet fra OSX, og den sørger selv for at køre Windows i baggrunden.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"